رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-15 10:14 شماره خبر : 3940 https://sobhezagros.ir/short/4PbL3 0
رئیس دانشگاه پیام‌نور گچساران:

رئیس دانشگاه پیام‌نور گچساران گفت: غرب و کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها در خاورمیانه این را بدانند آنچه را که اتفاق افتاده و در حال وقوع است بیداری جهانی است.

شهرام احمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در رابطه با حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا از مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: همان‌گونه که در جریان اخبار روز هستید قریب دویست روز از جنگ نابرابر و بی‌دلیل غزه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌گذرد و تاکنون بیش از 34 هزار نفر که اغلب این‌ها کودکان و زنان و دختران بی‌گناه هستند به شهادت رسیدند.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان گچساران افزود: رژیم غاصب صهیونیستی علناً یک نسل‌کشی را با کمک تسلیحات نظامی کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا انجام داد و این نسل‌کشی در حال ادامه دادن است؛ اعتراضات در سراسر کشورها وجود دارد، متأسفانه کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا تاکنون نه‌تنها حرکتی را از خودشان جهت متوقف کردن این نسل‌کشی انجام نداده‌اند بلکه شاهد کمک‌های مالی و تسلیحاتی هستیم که در رأس  آن‌ها دولت آمریکا با ریاست جمهوری «جو بایدن» به این‌ها انجام می‌دهد‌.

وی بیان کرد: علناً فروش تسلیحات نظامی و حمایت همه‌جانبه از رژیم غاصب صهیونیستی توسط آمریکا و کشورهای غربی را شاهد هستیم اما آنچه را که در آمریکا و دانشگاه‌های آمریکا اتفاق افتاد این جنبش حمایتی بود که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم بی‌گناه غزه انجام دادند و این تظاهرات از چند روز قبل شروع‌شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

  عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور شهرستان باشت اضافه کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های امریکا خواسته‌هایی داشتند که دو مورد از آن‌ها را متذکر خواهم شد؛ اول اینکه از سرمایه‌گذاری در اسلحه‌سازی و صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی خودداری نمایند و دوم آتش‌بس فوری در غزه اتفاق بیفتد.

احمدی افزود: ببینید برخورد دولت آمریکا با این دانشجویان به چه صورت بوده است، دولتی که خودش را حامی حقوق بشر می‌داند؛ ورود نیروهای نظامی به دانشگاه و دستگیری دانشجویان و اساتید که تاکنون قریب 600 دانشجو در حداقل پانزده دانشگاه آمریکا دستگیر شده‌اند، این بحث دورویی آمریکا و کشورهای غربی را نشان می‌دهد که شعارشان با عملشان نمی‌خواند و ما هم از اینجا از جامعه بین‌الملل درخواست می‌کنیم ضمن متوقف کردن بحث دستگیری دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی، جلوگیری از فروش اسلحه و تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی و آتش‌بس فوری در بحث غزه اتفاق بیفتد و جلوی این نسل‌کشی گرفته شود. 

احمدی اضافه کرد: غرب و کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها در خاورمیانه این را بدانند آنچه را که اتفاق افتاده و در حال وقوع است بیداری جهانی است. صدای مظلوم شنیده می‌شود این صدا در هر نقطه‌ای از این کره خاکی باشد به گوش خواهید رسید و مکافات هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: چنانچه این کشورها خودشان را اصلاح نکنند، قطع یقین بدانید که این اتفاقات دامن‌گیر خود آن‌ها هم خواهد شد و هر کشوری که در نسل‌کشی غزه شریک باشد باید جوابگو باشد.

احمدی در پایان گفت:  ما هم آرزو می‌کنیم که هر چه سریع‌تر مردم بی‌گناه غزه و فلسطین و کلیه شیعیان و مظلومین که تحت ظلم و ستم هستند از ظلم این کشورها رهایی پیدا کنند و مطمئن باشید این آزادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق خواهد افتاد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار