رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-15 09:58 شماره خبر : 3939 https://sobhezagros.ir/short/NDxpb 0
بخشدار ممبی خبر داد:

بخشدار ممبی از بروز خسارت به کشاورزی این بخش به دلیل شدت بارش‌های روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، شروع بارش باران همراه با رعد و برق  از اواسط هفته در شهرستان بهمئی خساراتی را به دنبال داشت؛ درهمین رابطه عبدالصالح داستان بخشدار ممبی در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس، با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان گفت: شدت بارش‌ها به حدی بود که موجب بروز خسارت به زمین‌های کشاورزی شده است زیرا بارش باران در این فصل موجب می‌شود گندم‌هایی که ساقه‌های بلندی دارند، خسارت ببینند.

داستان با بیان اینکه خسارت‌ها به زمین‌ها کشاورزی به دو صورت انجام می‌شود، گفت: یک گونه همین مزارعی است که گیاهان ساقه بلند دارند و در اثر بارش باران ساقه‌های گیاهان می‌شکند و خم می‌شود و برداشت با کمباین را دچار مشکل می‌کند و نوع دیگر خسارت آن است که برخی زمین‌های کشاورزی در حریم و بستر مسیل‌ها و محل‌هایی است که آب زیادی از آنجا عبور می‌کند و خاک شسته شده و دچار فرسایش می‌شود و به همین دلیل به محصولات کشاورزی خسارت وارد می‌شود.

بخشدار ممبی  در عین حال این نکته را یادآور شد که اثر رحمت الهی آنقدر زیاد و خوب است که این حوادث در برابر بارش رحمت الهی ناچیز است.

داستان در ادامه گفت: البته به محصولاتی که بیمه هستند، جبران خسارت می‌شود و برای محصولاتی که بیمه نیستند، باید ابتدا جمع‌آوری اطلاعات و میزان خسارت داشته باشیم.

بخشدار ممبی در پاسخ به وضعیت آبگرفتگی معابر شهری نیز گفت: در ممبی مقداری آبگرفتگی داشتیم که باید شهرداری ممبی گزارش دهد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار