رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
ورودی‌های شهر یاسوج دربرزخ ترافیک؛

پل دوم مهریان امروز دیگر کشش ترافیک کسل کننده ورودی و خروجی شهر یاسوج را ندارد و باید هرچه سریعتر برای آن چاره جویی شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، یکی از استاندارهای شهر نشینی داشتن راه های استاندار ارتباطی است موضوعی که آنچنان در کهگیلویه وبویراحمد رعایت نمی شود.

شهر یاسوج همانند جزیره ای است که چندین رودخانه از جمله مهریان، بشار و حتی چشمه های آبشار آن را احاطه کرده و برای ورود به این شهر جزیره ای در دامان زاگرس و دنا نیازمند احداث پل های چند منظوره و قوی برای رودخانه های خروشان بشار و مهریان است.

پل هایی که ساخته نشدند

در چند سال اخیر چندین پل از جمله پل اول و دوم بشار و پل تاریخی سوم بشار و پل نیمه کاره چهارم بشار احداث شده اند، اما با توجه به ازدیاد جامعه و شهر نشینی روستائیان و مهاجرت آنها به شهر یاسوج این پله ا به دلیل عبور و مرور مکرر دیگر جوابگو نیستند.

از سوی دیگر این شهر به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی امروزکریدور جنوب به شمال کشور محسوب می‌شود و دارای تردد زیاد درون شهری و برون شهری بویژه در فصل تابستان است.

در حالی که چند سال از دوبانده سازی ورودی شهر یاسوج از مسیر جاده یاسوج _اصفهان می گذرد،اما عدم ساخت و تکمیل قطعه دوم پل بنسنجان حلقه مفقوده این مسیر بوده بطوریکه در چند سال اخیر شهروندان یاسوجی شاهد حوادث ناگوار رانندگی به دلیل عرض کم این پل بوده اند.

 ورودی های شهر یاسوج دیگر جوابگو نیست

آغاز عمليات اجرايي پل جايگزين و سواره مهريان شهر ياسوج، شهريور 1391به مناسبت هفته دولت و در دولت دهم به زمين زده شد كه از آن زمان تاكنون یازده سال می گذرد و همچنان این پروژه بر زمین مانده است.

ساخت اين پل كه در حد تجهيز كارگاه باقي مانده و پيمانكار نيز اطراف آن را فنس كشي كرده، اكنون در تصاحب شهرداري قرار گرفته و تبديل به انبار آهن آلات، ابزارهاي ساختماني و زباله هاي شهر شده است.


قرار بر این بود اين پل سواره رو و پياده رو و اتصال كننده بلوار جاده بنسنجان به مهريان ياسوج پس از كلنگ زني در مدت 30 ماه ساخته شود.

حال تا امروز هیچ گونه حرکتی برای آغاز به کار بر روی قطعه دوم این پل شاهد نبودیم و مشخص نیست چند سال دیگر این نقطه حادثه خیز در ورودی محور یاسوج اصفهان باید به این صورت باشد.

در همین راستا فرماندار بویراحمدشهریور ماه سالجاری معتقد است مهمترین پروژه عمرانی شهرستان بویراحمد که در چهارمین رور از هفته دولت در شهریور مال سالجاری کلنگ زنی شده پل دوم مهریان است.

 تکمیل در 24ماه وعده جدید مسئولان

مهدوی مطلق به کلنگ زنی این پروزه اشاره داشته و گفته است؛ این پل در مسیر یاسوج به سمیرم و یاسوج به اقلید قرار دارد، این پل بارها در طی سالیان گذشته کلنگ زنی شده، ولی به دلایلی هنوز معطل مانده که امروز وارد فاز اجرایی شد.

همچنین در این راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد هم در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفته است: پروژه‌ احداث پل رودخانه مهریان (پل دوم بنسنجان) به طول ۹۰ متر، در محور یاسوج - سمیرم و با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و قرار است در مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.

محمد راستا از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که همکاری کنند این پل به موقع ساخته شود زیرا در اجرای این پروژه با معارضات اجتماعی از جمله پایه‌های برق مواجهیم و در جهت رفع این معارضات نیاز است اقدامات لازم انجام گیرد.

در حال حاضر باید بدانیم این پل بتني با گذشت بيش از 30 سال از ساخت آن هم اينك با مشكلات فني و سازه اي و در خطر تخريب روزافزون قرار گرفته است. و از سوی دیگر این پل کشش ترافیک کسل کننده ورودی  و خروجی شهر یاسوج را ندارد و باید هرچه سریعتر برای آن چاره جویی شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار