رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مسئولان عبرت‌نامه پلاسکو ومتروپل را فراموش‌نکنند؛

جمعه بازار قصر تبلیغاتی اما فاجعه بار مقاومت بالایی دربرابر حوادث طبیعی و حتی غیرمترقبه ندارد و همچنان پلاسکو و متروپل عبرتی برای مدیریت شهری و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، بزرگترین مرکز خرید شهر یاسوج با غرفه های حلبی وراهروهای تنگ و گاها بن بست که انواع و اقسام جنس در آن یافت می شود به قصری تبلیغاتی در این شهر تبدیل شده که با انتخابات های پارلمان محلی بر سر زبان افتاده و همه برای آن دایه مهربان تر از مادر می شوند اما متاسفانه بعد از شوهای تبلیغاتی این منطقه را فراموش شده و کسی نمی خواهد مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

بارها از سوی مسئولان نظارتی و ایمنی بر روی کاغذ هشدارهایی به این مجموعه داده شده است اما واقعا کسی جرات پلمپ این میدان مین خطر ناک را ندارد و نمی خواهد به دلیل به خطر افتادن موقعیت سیاسی با بیش از 900 نفر کسبه روبرو شود و این اصل ماجرای حلبی آباد یاسوج است.

بی درنگ خطر جان هزاران نفر را در این منطقه تهدید می کند اما چرا پلاسکو و متروپل عبرتنامه ای برای مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی و مدیریت شهری یاسوج نمی شود خود جای سال است؟

 پیش از این خطر به جان جمعه بازار یاسوج افتاد و ده ها غرفه در آتش سوخت و اگر سرعت عمل آتش نشان ها نبود  پلاسکویی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد به وقوع می پیوست.

صبح زاگرس بر اساس رسالت ذاتی و دلسوزی برای جان انسانها با بهانه قرار دادن حوادث دردناک پلاسکو و متروپل آبادان این سوالات را طرح می کند تا در آینده سوالی باقی نمانده باشد که مسئولان بخواهند از آن شانه خالی کنند.

1/آیا بازار روز یاسوج از ایمنی و استاندارد های ایمنی برخوردار است؟

2/آیا سازمان آتش نشانی پایش های ایمنی این منطقه را انجام داده و اگر انجام داده است وضعیت به چه شکل بوده و چه تدبیری اندیشیده شده است؟

3/آیا اگر اطفای حریقی در این منطقه صورت گیرد امکانات و قدرت مهار آن وجود دارد؟

4/در صورت بروز یک آتش سوزی گسترده در این مکان آیا کسبه و شهروندان آموزش های کافی دیده اند و امکان اطفای حریق توسط کسبه و اهالی هست؟

5/آیا تجهیزات اولیه مانند کپسول های استاندارد در دکان ها و انبار ها وجود دارد؟

6/آیا خطوط انتقال اب آتش نشانی و شیر و شلنگ آبرسانی در مکانهای مناسب تعبیه شده است؟

7/آیا پوشش بیمه ای لازم برای جبران خسارات احتمالی به نحوی که اختلال جدی در حوزه کسب و کار خسارت دیدگان ایجاد نشود وجود دارد؟

8/آیا نظام مهندسی در تایید ساختمان های ایمن در برابر زلزله و آتش سوزی این منطقه از شهر یاسوج را رعایت می کند؟

این ها و شاید صدها سوال دیگر که پاسخ به آنها لازمه یک مدیریتی پیشگیرانه برای کاهش خطرات و فجایع احتمالی است و پاسخگویی به آن ها را بر عهده مسئولان قرار می دهیم.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار