رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/23 Monday - 2024 14 October الاثنين ، 11 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد؛

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین الگو برای دختران نسل امروزی جامعه ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص وفات شهادت‌گونه حضرت معصومه (س) و شخصیت این بانوی بانوی با کرامت گفت: نام شریف ایشان،  فاطمه و مشهورترین لقب حضرت معصومه (س) است. پدر بزرگوارشان، امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) و مادر مکرمه ایشان حضرت نجمه خاتون (ع) نام دارند. حضرت نجمه خاتون (س) مادر امام رضا (ع) نیز هستند. براین‌اساس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) از یک مادر، برادر و خواهر هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال‌ها قبل از تولد ایشان امام صادق (ع) درباره مقام و منزلت ایشان چنین فرمودند: «برای خدا حرمی است که آن مکه است و برای رسول خدا (ص) حرمی است که آن مدینه و برای امیرالمؤمنین (ع) حرمی است که آن کوفه است و برای ما حرمی است که آن قم است. به‌زودی فرزندی از فرزندان من به نام فاطمه در قم دفن می‌شود؛ هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود».

وی افزود: ایشان یک سال بعد از هجرت امام رضا (ع) برای دفاع از امامت و ولایت امام رضا (ع) و به شوق دیدار برادرش به همراه عده‌ای از برادران و برادرزادگان به‌طرف خراسان حرکت کردند.

حجت‌الاسلام افتخاری گفت: در زمان حیات امام موسی بن جعفر (ع) پدر گرامی حضرت معصومه (س)، جمعی از علاقه‌مندان و یاران حضرت که در بیرون از مدینه زندگی می‌کردند برای زیارت و عرض ادب و طرح سؤالات خود به مدینه می‌آیند و به خانه حضرت مشرف می‌شوند، درب را که می‌زنند حضرت معصومه (س) پشت درب می‌آیند و به شیعیان می‌گویند و خبر می‌دهند که پدر در خانه نیست. آن شیعیان عرض می‌کنند ما از بیرون مدینه برای زیارت امام (ع) و طرح سؤال خدمتشان رسیده‌ایم.

وی افزود: در این شرایط حضرت معصومه (س) می‌گویند من سؤالات را ببینیم و فردا بیایید و جواب سوالات را بگیرید، آن‌ها یک شب در مدینه سپری می‌کنند و فردا می‌آیند در خانه امام در حالی که هنوز امام به خانه برنگشته بودند اما پاسخ سوالات از سوی حضرت معصومه (س) داده می شود.

حجت‌الاسلام‌ افتخاری در ادامه گفت: آن‌ها جواب سؤالات را می‌گیرند و در راه‌رفتن به سمت خانه‌هایشان امام موسی کاظم (س) را در راه زیارت می‌کنند و از دیدار امام خوشحال می‌شوند و ماجرا را برای امام بازگو می‌کنند، امام سؤالات را به همراه پاسخ آن‌ها می‌گیرند و مطالعه می‌کنند و می‌بینند که حضرت معصومه (س) تا چه اندازه زیبا و دقیق جواب سؤالات را داده‌اند. آن وقت است که چشمان امام پر از اشک می‌شود و سه بار پشت‌سرهم تکرار می‌کنند: : پدر فدای او را ذکر فرمودند. یعنی همان جمله‌ای که حضرت پیامبر (ص) در حق حضرت فاطمه (س) فرموده بودند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دختران و همسران ما باید حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند، ایشان بعد از امام رضا (ع) بهترین نعمت و برکتی هستند که خداوند تبارک‌ و تعالی به مردم ایران ارزانی داشته‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار