رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-31 17:16 شماره خبر : 7376 https://sobhezagros.ir/short/enZ3K 0

جولان متکدیان خارجی که به صورت گروهی در معابر یاسوج تردد می‌کنند این روزها به معضلی برای شهروندان تبدیل‌شده و به نظر می‌رسد که انگیزه و عزم جدی برای مدیریت این وضعیت در بین مسئولان استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد استانی ممنوعه برای ورود و اقامت اتباع بیگانه برای کسب و کار است اما عدم اخراج این اتباع غیرقانونی که بیشتر افغانستانی بودند باعث شد تا این روزها شاهد حضور زنان متکدی پاکستانی در مرکز این استان باشیم.

حضور متکدیان خارجی که با توسل به انواع و اقسام شگردها و سوءاستفاده از احساسات شهروندان یاسوجی در اماکن شلوغ و پرتردد شهر کسب درآمد می‌کنند صحنه‌ای آزاردهنده را به حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرده است. 

جولان متکدیان خارجی که به صورت گروهی در معابر یاسوج تردد می‌کنند این روزها به معضلی برای شهروندان تبدیل‌شده و به نظر می‌رسد که انگیزه و عزم جدی برای مدیریت این وضعیت در بین مسئولان استان وجود ندارد.

متکدیان خارجی با بکار گیری و استثمار کودکان و زنان تلاش می‌کنند تا با انواع شگردها و تحریک احساسات شهروندان و گاهی سماجت‌های کلافه کننده به درآمد برسند و قطعاً این‌گونه صحنه‌ها و رفتارها امنیت روانی شهروندان را به چالش می‌کشد.

اتباع پاکستانی که بیشتر کودک و زنانی با لباس‌های غیربهداشتی هستند خیابان‌های اصلی یاسوج را به محلی برای تکدیگری تبدیل کرده و جالب‌ترین نکته آن است که گدایان، شهر را بین خود تقسیم کرده‌اند و هر کدام محدوده و مکان خاصی را برای تکدیگری برگزیده‌اند.

تظاهر این افراد به فقر و نیازمندی در کنار ارزش‌های ملی و دینی ما که کمک به نیازمند و فقیر را امری خداپسندانه و مطلوب برشمرده است، سبب شده است تا صرف‌نظر از میزان صحت فقر و تنگدستی این افراد، کمک‌های مالی قابل توجهی از سوی مردم دریافت کنند.

بر اساس قانون، شهرداری باید متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری کند و برای ساماندهی تحویل بهزیستی دهد اما این روزها که شهر بیش از فصل تابستان به خاطر بازگشایی مدارس شلوغ است شهروندان از سماجت‌های بی‌حد و اندازه متکدیان خارجی کلافه هستند و انتظار دارند در این رابطه چاره‌اندیشی شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار