رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/18 Wednesday - 2024 09 October الأربعاء ، 6 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-18 12:53 شماره خبر : 7849 https://sobhezagros.ir/short/4yjEL 0
تصمیمات روی کاغذ نماند؛

جولان اتباع بیگانه با جنسیت مرد و زنان کودک به دست در شرایطی این روزها در یاسوج خودنمایی می‌کند که باید تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اقدام‌های کاغذی و جلسه در میدان عمل مشاهده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» حضور سه شیفت اتباع بیگانه در میادین و چهار راه‌های یاسوج قصه تکراری این‌ روزهای شهر است، کسانی که یاسوج را وسیله‌ای برای کسب سود و منفعت انتخاب کرده‌اند.

قشر بانو از اتباع بیگانه و کودک به دست با حضور خود در چهارراه‌ها و با قرمزشدن چراغ‌راهنمایی و رانندگی به سراغ سرنشینان خودرو می‌روند و تقاضای کمک دارند.

در کنار اتباع بیگانه همچنان کودکان دوره‌گرد در این مکان‌ها جولان می‌دهند و تلاش‌های این چند ساله متولیان  منجر به ساماندهی آنها نشده است.

نشست‌های مختلف و جلسات گوناگون برای کودکان کار و در سال‌های اخیر برای اتباع بیگانه برگزار شده است و تصمیمات اتخاذ شده اگر بر روی کاغذ باقی بماند، هر روز شاهد افزایش دوره‌گردها خواهیم بود.

 

جولان اتباع  کودک به دست در سایه غفلت متولیان

حفظ هویت‌های فرهنگی و بومی یکی از وظایف مهم متولیان عرصه فرهنگ و سازمان‌های مربوطه است و حضور و جولان اتباع بیگانه با جنسیت زن و مردم و تزریق فرهنگ وارداتی آنها به جامعه می‌تواند اثرات منفی بر هویت‌های بومی داشته باشد.

آسیب‌های حضور اتباع بیگانه تنها به اثر منفی بر حوزه هویت‌های بومی خلاصه نمی‌شود، بلکه ناامنی، ازبین‌رفتن فرصت‌های شغلی، نقض قوانین جامعه و مهم‌تر ازبین‌رفتن سرمایه‌های کشور در اثر استفاده از این سرمایه‌ها بدون پرداخت مالیات و... از جمله آثار منفی حضور اتباع بیگانه است.

این روزها در هر میدانی از میادین یاسوج گذر شود، یا کارگران اتباع بیگانه در انتظار کار یا زنان کودک به دست دیده می‌شود و فرصت اشتغال کارگران بومی با وجود مردان اتباع بیگانه سلب می‌شود.

جولان اتباع  کودک به دست در سایه غفلت متولیان

 تا اکنون آمار دقیقی از تعداد آنها به‌تناسب جنسیت، نوع حضور آنها یعنی قانونی و غیرقانونی بودن دیده نشده و  اقدامات مؤثر برای ساماندهی اتباع بیگانه در مراحل جلسه و برنامه بلندمدت باقی‌مانده است.

ذکر این نکته ضروری است، وزارت کشور برنامه مدون و جامعه‌ای برای خروج اتباع بیگانه تهیه کرده است و در این موضوع استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در کنار اینکه از استان‌های ممنوعه برای اتباع بیگانه بوده، باید متناسب با سیاست‌های کشوری نسبت به تعیین تکلیف اتباع بیگانه اقدام کنند.

در کنار این موضوع جولان کودکان کار روایتی تلخ و طولانی دارد و در سالیان اخیر همچنان ادامه داشته است و مشخص نیست، کدام تدابیر برای ساماندهی آنها بعد از سال‌های طولانی قرار است پیاده و اجرا شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار