رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-07 08:49 شماره خبر : 1837 https://sobhezagros.ir/short/4aM6A 0
امام‌جمعه موقت لنده گفت؛

امام‌جمعه موقت شهرستان لنده گفت: ما معتقدیم که تیراندازی در مجالس عزا و شادی جز به مخاطره انداختن جان مردم، هیچ سودی برای صاحبان عزا و شادی ندارد.

حجت‌الاسلام سید محمود الهی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس»، با اشاره به مسئله تیراندازی در مجالس شادی و عزا گفت: یکی از خرده‌فرهنگ‌های که همواره باعث ترویج خشونت‌طلبی در جامعه می‌شود بحث استفاده از سلاح است.

امام‌جمعه موقت شهرستان لنده گفت: استفاده از سلاح در مجالس عزاداری و ترحیم و حتی شادی یک مسئله غیرمنطقی و بلکه کاملاً مخاطره‌آمیز برای صاحبان این مجالس است.

وی افزود: در چندین مجلس عزا و عروسی در طی ماه‌ها و سال‌های گذشته در تمام شهرستان‌های استان شاهد کشته‌شدن و حتی زخمی‌شدن مردم بی‌گناه به‌واسطه استفاده از سلاح و تیراندازی بودیم که خانواده فرد شلیک‌کننده و طایفه و ایل را درگیر یک اشتباه چنددقیقه‌ای خود کرد.

امام‌جمعه موقت شهرستان لنده گفت: گاهی نیز در مجالس عزاداری که هزاران نفر شرکت می‌کنند عده‌ای اقدام به تیراندازی‌های پی‌درپی می کننده که جان تک‌تک شرکت‌کننده‌ها را به مخاطره می‌اندازند که بازهم این عمل در نزد مردم کاملاً مذموم و ناپسند است.

وی افزود: همان هزینه‌ای که برای تیراندازی درمی‌کنند را صرف امور خیر برای متوفی کنند نه اینکه با این اقدام خود نارضایتی شهروندان را با این عمل ناپسند چندین برابر کنند.

الهی نیا گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات شورای تأمین و فرهنگ عمومی شهرستان لنده، بحث عدم استفاده از سلاح و خواننده در مجالس عزاداری بود که متاسفانه این مهم هنوز از سوی برخی از افراد رعایت نمی‌شود.

وی افزود: امیدواریم این خرده‌فرهنگ غلط به‌واسطه حوادث تلخی که در این سال‌ها منجر به کشته‌شدن افراد بی‌گناه بسیاری شده است برچیده شود و هزینه‌های این قبیل اقدامات در امورات خبر مصروف شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار