این داستان پایان ندارد؛
تکمیل زیرگذرروگذر شهیدحسنزاده در پیچ وخم وعده ها
ماجرای تکمیل نشدن پروژه زیرگذر روگذر شهید حسن زاده مرکز استان به یک سوال مهم و مبهم برای همه شهروندان تبدیل شده که چرا این پروژه حیاتی همچنان بعد از چندین سال بلاتکلیف رها شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»کهگیلویه و بویراحمد جزو استانهایی است که به آزادراه دسترسی ندارد و یکی از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامیدی که می تواند راه خروج این استان از بست ارتباطی را هموار کند، اتصال به آزادراه است و این مهم در صورتی است که بسیاری از پروژه های عمرانی راهسازی این استان همچنان در پیچ خم و وعده ها جامانده است.
راه همچنان در بلاتکلیفی
باید بدانیم که راه و جاده اصلی مهمترین مساله در رونق اقتصادی استان های مختلف کشور است و کارشناسان حوزه راه در کهگیلویه و بویراحمد معتقدند که یکی از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی اتصال به آزادراه های مهم کشوری از جمله شیراز به اصفهان و تجهیز دیگر گریدر ها از جمله پاتاوه به دهدشت است.
کهگیلویه و بویراحمد کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود اما جزو آن دسته از استانهای کشور است که به آزادراه دسترسی ندارد.
این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
ماجرای بلاتکلیفی یا زیرگذر در یاسوج
یکی از راههای مهم این استان جاده ارتباطی یاسوج به شیراز است که بار شدید ترافیکی دارد و جزو یکی از جاده های پر رفت و آمد است.
حال چند سالی است که دو زیرگذر روگذر در این جاده مواصلاتی در ورودی شهر یاسوج احداث شده که همچنان یکی از این زیر گذرها در بلاتکلیفی است.
زیرگذر شهید حسن زاده که به عنوان یکی از زیرگذر رو گذرهای مهم مرکز استان از آن یاد میشود در طی سالهای اخیر یک لتین آن غیر استفاده مانده و همچنان در بلاتکلیفی وجود دارد و به گفته بسیاری از کارشناسان شاید افتتاح آن تا سالهای سال طول بکشد.
به گفته پیمان جو مدیر کل راهداری استان یکی از دلایل تکمیل نشدن این زیرگذر روگذر تکمیل نشدن راه دوبانده کمر بندی یاسوج و جانمایی نشدن آن بوده که باعث شده این پروژه در بلاتکلیفی باشد.
این داستان همچنان پایان ندارد
هرچند که باید بدانیم که تکمیل این زیرگذر روگذر میتواند بسزایی از سوانح در ورودی استان را برطرف کند و دیگر شاهد حوادث ناگوار همچون ترمز بریدن یدکش ها در این مسیر نباشیم.
باید بدانیم که کهگیلویه و بویراحمد تا آزادراه ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و قرار است برای نخستین بار در طول تاریخ استان کهگیلویه وبریراحمد به آزادراه متصل شود.