رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ریختن زباله و بی‌توجهی به بهداشت پیاده‌روها، جداول و کاناهای آب کنار خیابان‌ها متاسفانه به یک کار عادی میان شهروندان تبدیل شده است.

وجود زباله در جداول شهری  باعث مسدود شدن این مسیر‌ها شده و  انباشت آب باران شده و در نهایت آب گرفتگی هنگام بارندگی را به دنبال دارد.

انباشت و ریختن زباله در داخل جداول شهری عمدتاً از سوی اصناف و بازاریان اتفاق می‌افتد که بدون در نظر گرفتن حفظ محیط زیست و عدم رعایت حقوق شهروندی در حفظ نظافت و پاکیزگی شهر پسماندهای جمع شده را مستقیم وارد جداول شهری می‌کنند، سهل انگاری عده‌ای از شهروندان در رها کردن زباله در شهر نیز هزینه‌های مضاعفی را به همراه دارد.

پسماندهایی که درداخل جداول رها می‌شوند وقتی با آب  مخلوط شوند وزنشان اضافه شده وبعضا در دهانه‌  پُل‌ها گیر کرده و موجب آبگرفتگی می‌شوند و این دغدغه در زمان بارش باران بیشتر می‌شود.

در کنار همه این بی‌توجهی شهروندان، بعضا لایروبی جداول و کانال‌های جمع‌آوری آب و فاضلاب در سطح شهر به صورت مرتب انجام نمی‌شود و صحنه های نازیبایی را ایجاد می‌کند.

یکی از این مکان‌ها در پایتخت طبیعت ایران، شهر یاسوج، میدان انقلاب و ابتدای بلوار عدل است که با همچین معضلی مواجه است و  زیبنده پایتخت طبیعت ایران نیست.

انتظار می‌رود کسبه و بازاریان شهر از رها سازی زباله در معابر و جداول شهری اجتناب کنند و با قبول این مسئولیت نهایت همکاری را با متولیان مربوطه در رأس شهرداری‌ها داشته باشند.

در ادامه می‌طببد با توجه به در پیش بودن فصل بارش‌، مجموعه شهرداری و متولیان مربوطه نسبت به پاکسازی جداول و لایروبی کانال‌های شهری به منظور جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر، حفظ سلامتی و رفاه حال شهروندان، کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه و همچنین زیبایی بصری شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/

1403-07-20 10:33 شماره خبر : 7803 https://sobhezagros.ir/short/4a5QZ 0
نظرات