رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد؛

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به بررسی‌ شاخص‌های استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی و تشکیل پرونده برای افراد متخلف و معرفی به مراجع قضائی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» رعایت اصول ایمنی و فنی در بخش‌های مختلف عمرانی، ساخت‌وساز، پروژه‌ها سبب افزایش کیفیت کار، پیشگیری از ایجاد خسارت و مانع از تحمیل هزینه‌ها  خواهد شد.

یکی از بخش‌های مهم برای رعایت استانداردها حوزه مصالح  و استفاده از آن در ساخت و ساز  است، در این رابطه استحکام، داشتن دوام و ایمن بودن در بحران‌ها از جمله آثار مثبت مصالح استاندارد است.

در بررسی‌ها و طبق اظهارات صورت‌گرفته توسط کارشناسان بخشی زیادی از سرزمین ایران بر روی گسل‌های زلزله قرار دارد و زلزله‌خیز بودن کشور ضرورت استفاده از مصالح استاندارد را مضاعف کرده است.

در این رابطه وقوع زلزله در ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ در شهر سی سخت، سرزمین برف و آفتاب و ایجاد ریزش‌های گسترده و سقوط سقف و ساختمان‌ها، هشدارها را برای رعایت اصول ایمنی و استفاده از مصالح استاندارد بیشتر کرد.

جزئیات تشکیل پرونده قضائی در حوزه مصالح ساختمانی

باید به ساختمان و بناهای ناایمن اشاره‌ای داشت وقتی بخشی از مشکلات آنها می‌تواند مصالح غیراستاندارد باشد و هشدارهای مختلف به آنها داده شد و همچنین پرونده‌های قضائی نسبت به آنها تشکیل شده است.

سید مسلم حسینیان، مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: بررسی محصولات تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مصالح ساختمانی از جنبه استاندارد محصولات مورد بررسی قرار گرفته و این موضوع ادامه دارد و به بخشی از تولیدات فاقد استاندار اجازه فعالیت داده نشد.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ادامه فعالیت برخی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به‌شرط دریافت مجوزهای استاندارد بود ادامه داد: در کمیسیون ماده ۴۲ پرونده‌هایی در خصوص مصالح غیر استاندار تشکیل و افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند. 

وی با بیان اینکه مصالحی در استان توسط مردم استفاده می‌شد و نسبت به غیر استاندار بودن آن اطلاعی نداشتند، گفت: با ورود به مصالح ساختمانی که در حوزه سقف، نظیر فوم به کار گرفته می‌شد، ورود کرده و موضوع استانداردسازی دنبال شد. 

جزئیات تشکیل پرونده قضائی در حوزه مصالح ساختمانی

حسینیان با بیان اینکه آجر سفال در خارج استان تأمین می‌شود افزود: بر اساس قانون ملی ساختمان، ناظران نسبت به به‌کارگیری مصالح ساختمانی استاندارد و بررسی آن ملزم هستند.

مدیرکل استاندارد با اشاره به اینکه محصولات سیمان مارگون و یاسوج، روزانه نمونه‌برداری و آزمایش‌های آن انجام می‌شود گفت: محصولات ساختمانی و تولیدی استان از طریق نمونه‌برداری کنترل می‌شود. 

وی به بازدیدهای روزانه از واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: از واحد‌های تولیدی سرکشی می‌شود و سایر عاملین با بستن قرارداد محصولات تولیدی آنها مورد نمونه‌برداری قرار می‌گیرد. 


حسینیان افزود: موارد مختلفی از تخلفات در خصوص مصالح ساختمانی را شناسایی و پلمب کردیم و مواردی که روند استاندار سازی را دنبال کردند، فعالیت آنها ادامه پیدا کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار