رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-18 11:27 شماره خبر : 1936 https://sobhezagros.ir/short/VdK0k 0

سردارشهیدسلیمانی یکی از شخصیت‌هایی است که در تاریخ‌معاصر‌ایران‌اسلامی فراموش‌نشدنی است و ترویج مکتب وی در راهبرد تحقق گام‌دوم‌انقلاب جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب‌اسلامی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس ؛ سال ۱۳۴۲ بعد از دستگیری امام خمینی در ابتدای مبارزات وقتی به سوی تبعیدگاه برده می‌شدند یک مامور ساواک از ایشان پرسید پس یاران شما کجا هستند؟ که امام در جوابش این جمله تاریخی را فرمودند که یاران من در گهواره ها مادرانشان هستند.

این جمله امام در واقع نشان از عزم ایشان برای تربیت نسل مجاهدی می داد که در دهه های آینده می بایست یک انقلاب را رقم بزنند.

۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ایران با میدان‌داری نسل جوانی به پیروزی می‌رسد که در حقیقت تربیت یافتگان مکتب امام بودند از بروجردی، باکری، همت، باقری و صیاد شیرازی تا عباس دوران و هزاران بزرگ مردی که مصادیق تربیت یافتگان مکتب امام و نهضت اسلامی بودند.

یکی از این انسانهای پاک و بزرگ در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران جوان ۲۱ ساله از روستاهای استان کرمان است مبارزی که ۴ دهه در راه اعتلای ایران اسلامی خدمت کرد او نابودگر بزرگترین گروه تروریستی دنیا یعنی داعش و شکست دهنده آمریکا و رژیم صهیونیستی است یعنی قهرمان حاج قاسم سلیمانی.

ویژگی های شخصیتی حاج قاسم و سایر انسان های تربیت شده مکتب امام را باید با همان مکتب امام شناخت. امام خامنه ای( مدظله) در خصوص مکتب امام خمینی(ره) فرموند: مکتب امام یک بسته کامل است. دو بعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بعد معنویت و بعد عقلانیت است. آن کسانی که خیال کردند و خیال میکنند که عقل اقتضا می‌کند که انسان در مقابل دشمن باید کوتاه بیاد، امام درست نقطه مقابل این حرکت کرد. عقلانیت امام با آن خرد پخته قوام یافته این مرد الهی او را به این نتیجه رساند که در مقابل دشمن کمترین انعطاف و کمترین عقب‌نشینی و کمترین نرمش به پیشروی دشمن می‌انجامد.

با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مکتب امام خمینی(ره)، می توان هر دوی این ویژگی‌ها یعنی بعد تدبیر و عقلانیت و بعد اخلاص و معنویت را در رفتار و گفتار حاج قاسم که به تمام معنا ظهور و بروز داشت دید.

امام خامنه ای می فرمایند: شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم با تدبیر بود، صرف شجاعت نبود. بعضی ها شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت و ندارند. بعضیا اهل تدبیرند اما اهل اقدام و عمل نیستند، دل و جگر کار را ندارد. این شهید عزیز ما هم دل و جگر داشت به دهان خطر می رفت و ابا نداشت هم با تدبیر بود. فکر می کرد تدبیر می کرد منطق داشت کارهاش.از همه اینها مهمتر اخلاص او بود.

این دو شاخص مهم مکتب امام(ره) و به تبع آن مکتب حاج قاسم شاخص های مهمی است که می تواند سنگ محک مناسب برای ارزیابی مسئولان و کارگزاران نظام قرار گیرد و هم به وسیله آن جریان های مختلف سیاسی فرهنگی کشور به خصوص در برهه حساس کنونی و در عرصه‌های مختلف کشور مورد سنجش قرار گیرد در حقیقت برآیند مکتب امام و شاخصه های آن و تربیت یافتگان این مکتب بزرگ همچون حاج قاسم سلیمانی گفتمان مقاومت است.و در گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مقاومت فعال در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار