رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/11/08 Monday - 2025 27 January الاثنين ، 27 رجب ، 1446
ساعت
1403-11-07 18:01 شماره خبر : 10357 https://sobhezagros.ir/short/V77Dn 0
در کارگروه توسعه عدالت آموزشی مطرح شد؛

هشتمین نشست عدالت فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در تاریخ ۷ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ هشتمین نشست عدالت فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات ساختمان استانداری برگزار شد.

در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، مشاور آموزش عالی و آموزش‌وپرورش استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل نوسازی مدارس، نماینده بنیاد علوی استان، فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

در حاشیه این جلسه سیاوش بهمنی مشاور استاندار در آموزش عالی و آموزش‌وپرورش در طراحی ساخت مدرسه‌های جدید گفت: ما باید در ساخت مدرسه‌های جدید به این مهم که فضای آموزشی را برای دانش‌آموزان دلپسند کنیم توجه کنیم.

مشاور استاندار در آموزش عالی و آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ما باید سازه قدیمی را کلاً نادیده بگیریم و در سازه‌های جدید مطابق با استانداردهای جهانی فضای مدرسه‌ها را بسازیم که دانش‌آموزان با شوق‌وذوق بسیار به درس و مسئله آموزش روی بیاورند.

فریدون فاطمی زاده در حاشیه این جلسه با اشاره به تخریب و بازسازی مدارس و مدارس سنگی مدنظر در استان گفت: ما در شهرستان کهگیلویه ۲۰ مدرسه دو نوبت داریم که آن‌ها هم نیاز به فضای آموزشی دارند، با توجه به اینکه تأکید بر این است که مدارس شرایط آموزشی در نوبت صبح برگزار شود که انجام این مورد طبیعتاً به نیازهای شهرستان‌ها افزوده می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: مضاف بر آن آماری که دوستان در نظر گرفتند ما کاری کردیم که شورای آموزش‌وپرورش در خود آموزش‌وپرورش برگزار شود و در این مدتی که ما خدمت مجموعه همکاران بودیم این جلسه در خود آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود که می‌تواند احترامی برای آموزش‌وپرورش باشد.

وی ادامه داد: نکته اولی که وجود دارد شاخص‌هایی است که بخشی از آن به جذب کمک‌های مردمی و مشارکت مردم در آموزش‌وپرورش که یک موضوع اساسی و محوری برای شوراهای آموزش‌وپرورش است مربوط می‌شود و نکته دوم هم‌گرایی که دستگاه‌های اداری باید داشته باشند تا بتواند به مسائل آموزش‌وپرورش و پیشبرد حل مشکلات کمک کند که خوشبختانه در شهرستان کهگیلویه این هم‌گرایی و تعامل به نحو احسن برقرار است، به این معنا که در تمام برنامه‌هایی که ما داریم همه دستگاه‌های اداری هر جا ضرورت داشته باشد حضور فعال داشته‌اند.

فاطمی زاده خاطرنشان کرد: متناسب با ظرفیت شهرستان همه دستگاه‌ها به‌ویژه مشارکت‌های فرهنگی هم از طریق امام‌جمعه محترم، هم دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی خوبی شکل‌گرفته به این معنا که قرار باشد جلسات متعدد و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تشکیل شود و اگر جلسه نماد تشکیل شود همه برنامه‌ها پوشش داده می‌شوند و دستگاه‌هایی که عضو نماد هستند نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان کهگیلویه بیان داشت: ما با کمک‌هایی که از خیرین گرفتیم توانستیم برای مدارس ابتدایی شهرستان نیز سایت ایجاد کنیم به شکلی که در فاصله زمانی کوتاه تمام مدارس ابتدایی دهدشت دارای سایت کامپیوتری می‌شوند، اگرچه این کامپیوترها را از شرکت‌ها و مؤسساتی که کامپیوترهای خود را نونوار می‌کنند، می‌گیریم ولی نیاز مدارس ما در شهرستان کهگیلویه تأمین می‌شود.

وی در ادامه به تقویت دانش‌آموزان قبل از امتحانات نهایی در خرداد سال ۱۴۰۳ اشاره و عنوان کرد: با کمک خیرین در آستانه امتحانات نهایی برای تمام دانش‌آموزان نیازمندی که نیاز به کلاس تقویتی داشتند کلاس رایگان برای تمام دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار کردیم که نتیجه‌اش را در امتحانات نهایی دیدیم و رشد خوبی در نمره کتبی پایه دوازدهم نسبت به خرداد سال ۱۴۰۲ داشتیم.

فاطمی زاده در پایان به حضور مؤلفین کتاب‌ها در شهر دهدشت اشاره و اظهار داشت: تجهیز کتاب‌خانه مدارس را داشتیم و به کمک خیرین توانستیم مؤلفین کتب درسی را سال گذشته از تهران به شهرستان کهگیلویه بیاوریم و تمام معلمین پایه ابتدایی شهرستان را در یک بازه‌ی زمانی به‌وسیله مؤلفین آموزش بدهیم.

وی در پایان افزود: امیدواریم که تشکیل جلسات مستمر شورای آموزش‌وپرورش ما را به هدفمان که ارتقاء کیفیت در گام اول و ارتقاء سطح پژوهش در مدارس، فضا و حوزه‌های مختلف آموزش‌وپرورش است را محقق کند و به لطف خداوند منان حضور ما مسئولین باعث شود که بتوانیم دانش‌آموزان تأثیرگذارتری را تربیت و تحویل جامعه بدهیم.

یدالله رحمانی در پایان جلسه شورای آموزش‌وپرورش و کارگروه عدالت در فضای آموزشی گفت: تشکر می‌کنم از دوستان به‌ویژه در نوسازی مدارس که تکلیف کار را مشخص کردند حالا که سرنخ کارها مشخص شد و بایستی این ۱۳۴ مدرسه سنگی که داریم را در شهریورماه سال ۱۴۰۴ تکمیل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق گزارشات همکاران در اداره کل نوسازی مدارس استان مشخص شد که از تعداد ۱۳۴ مدرسه ۸۸ مدرسه تعیین تکلیف شده که ۳۱ مدرسه را دوستان نوسازی مدارس مستقیماً با همکاری خیرین مسئولیت‌های اجتماعی و از محل اعتبارات ملی که برای تخریب و بازسازی اختصاص پیداکرده باید تکمیل و به‌ مرحله بهره‌برداری برسانند.

وی ادامه داد: ۵۷ مدرسه‌ را در دو فاز یک و دو دوستان بنیاد علوی تا بدین لحظه بر عهده گرفتند که جا دارد از همه مسئولین بنیاد علوی به‌ویژه جناب آقای اردشیری عزیز که به‌طور مصمم دارند کار را دنبال می‌کنند تشکر کنم.

رحمانی در ادامه به تفکیک بازسازی ۵۷ مدرسه توسط بنیاد علوی اشاره و بیان کرد: از تعداد ۵۷ مدرسه که بنیاد علوی بر عهده گرفتند قرار بر این شد که تعداد ۲۲ مدرسه سریعاً زمین، نقشه، مشخصات و سایر موارد فنی را آموزش‌وپرورش با همکاری نوسازی مدارس در اختیار بنیاد علوی قرار بدهند که ان‌شاءالله قبل از پایان دهه فجر سال جاری ما بتوانیم عملیات ساخت ۲۲ مدرسه را شروع کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه عنوان کرد: دوستان در اداره نوسازی مدارس نقشه، زمین و همه مراحل مقدمه کار ۳۵ مدرسه دیگر را برای بنیاد علوی آماده کنند که آن‌ها بتوانند فاز دوم ساخت مدارس را شروع کنند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: از تعداد ۱۳۴ مدرسه تعداد ۴۶ مدرسه هنوز تعیین و تکلیف نشده‌اند که البته طبق گفته همکاران در اداره نوسازی مدارس و دوستان بنیاد علوی قرار است در آینده نزدیک تعداد ۵۷ مدرسه سهم بنیاد علوی را به ۷۹ سهم افزایش پیدا کنند که ان‌شاءالله با محقق شدن این مورد ۲۴ مدرسه باقی می‌ماند و با پذیرش ساخت یک مدرسه توسط اداره اوقاف و ساخت ۳ مدرسه توسط کمیته امداد فقط ۲۰ مدرسه بدون تکلیف می‌مانند.

رحمانی در ادامه به تکلیف ۲۰ مدرسه باقی‌مانده اشاره و بیان داشت: برای ۲۰ مدرسه باقی‌مانده بایستی ظرفیت بنیاد برکت، سایر خیرین و دستگاه‌های اجرایی را رصد کنیم ضمن اینکه حوزه راه و شهرسازی قول داده بودند که همکاری کنند و باید دوستان دنبال کنند که در جلسه بعد ساخت ۲۰ مدرسه باقی‌مانده هم تعیین و تکلیف شده باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه مطرح کرد: همکاران در اداره نوسازی مدارس باید تا شروع جلسه آینده تکلیف را روشن کنند که از ۱۳۴ مدرسه هرکدام را به چه شیوه‌ای و از طریق چه کسی دنبال کنیم که نقش اصلی در مسائل فنی را نوسازی مدارس ایفا می‌کند و نقش پیگیری اصلی را در شهرستان‌ها فرمانداران محترم ایفا می‌کنند و گزارش مرتب کارها علاوه بر این‌که در کارگروه عدالت در فضای آموزشی ارائه داده می‌شود در شورای آموزش‌وپرورش هم که ماهانه جلسات آن تشکیل می‌شود حتماً ارائه داده شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از فعالیت همه متولیان برقراری عدالت در فضای آموزشی و انتظار ادامه دادن همین شیوه اظهار کرد: از زحمات همه عزیزانی که در آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران و شهرستان کهگیلویه که باعث شدند دو عنوان برتر  به این دو شهرستان تعلق بگیرد تشکر می‌کنم و انتظار می‌رود که ما این فضای رقابتی را هرچه بیشتر بین حوزه‌ها و شهرستان‌های دیگر رونق بدهیم که این رقابت در بخش‌ها، روستاها و دهستان‌ها هم کشیده شود.

رحمانی در ادامه به‌ضرورت وجود رقابت در فضای آموزشی اشاره و اذهان داشت: هرچه رقابت‌ها را در فضاهای آموزشی بیشتر کنیم کیفیت آموزش‌وپرورش بهتر خواهد بود و ماحصل جلسات و پیگیری‌ها زمانی خوب است که بتوان از طریق این رقابت‌ها کیفیت آموزش را بالا برد و خروجی آن مدارس باکیفیت دانش‌آموزانی باشند که در آزمون ورودی دانشگاه‌ها رتبه‌های برتر را کسب کنند و آن‌هایی که قرار است در فنی و حرفه‌ای مشغول شوند بتوانند زودتر جذب بازار کار شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه «اصل بر این است که حتماً خروجی بهتری از آموزش داشته باشیم» گفت: می‌طلبد مدیرکل آموزش‌وپرورش زحمت بکشند شاخص‌هایی را که سال بعد در ارزیابی هم ازلحاظ کیفیت ولی قابلیت کمی داشته باشد را اندازه‌گیری کنند که بهتر بتوانیم رسالتی که بر دوش داریم را دنبال کنیم.

تصاویر تکمیلی:

اخبار مرتبط
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

آخرین اخبار