رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
در همایش دفاع مقدس در لنده مطرح شد:

دفاع مقدس تجلی عینی شعار «ما می‌توانیم» بود که به رهبری امام خمینی (ره) و حماسه‌آفرینی رزمندگان رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،در آستانه چهل و سومین سالگرد حماسه دفاع مقدس همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد، مقاومت و شهادت در شهرستان لنده با سخنرانی ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار و در این مراسم از خانواده معظم شهدا، جمعی از یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده در ابتدای این همایش با بیان اینکه دفاع مقدس «ما می‌توانیم» ملت ایران را اثبات کرد، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان است.

سرهنگ پاسدار روح اله ویسی تأکید کرد: آرامش و امنیت امروز جامعه مرهون خون مطهر شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: دفاع مقدس ریشه در سال‌های متمادی مبارزه ایران با ظلم و ستم دارد، خاطرنشان کرد: همین سال‌های مبارزه ایران اسلامی با ظلم و ستم، امروز الگویی برای مبارزان و آزادی‌خواهان جهان شده است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان است.

ویسی در ادامه با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحریم‌های دشمنان علیه کشور ما را هیچ کشوری نمی‌توانست تحمل کند، اما جمهوری اسلامی ایران با الهام از سال‌های دفاع مقدس توانست بر این تحریم‌ها غلبه کرده و در برخی زمینه‌ها به تولید و خودکفایی برسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده بر انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به آحاد جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان جامعه تأکید کرد.

در ادامه نیز جلال دانش فرماندار شهرستان لنده با اشاره به نقش دفاع مقدس در رسیدن به قله‌های موفقیت در کشور گفت: دفاع مقدس الگوی بی‌بدیل برای انقلاب اسلامی بود چرا که ما را به خودباوری و خوداتکایی رسانیده است.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در مسیر عزت‌مندی و افتخارآفرینی برای ایران و جهان اسلام است.

فرماندار شهرستان لنده گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در جای‌جای جهان به‌عنوان یکی از قدرت‌های برتر در مقابله با استکبار جهانی است که این مهم با برهم‌زدن نقشه‌های دشمنان به‌خصوص امریکایی‌ها در منطقه عینت یافته است.

 در ادامه نیز سرهنگ نیک‌روز از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: نقش رهبری حضرت امام (ره) به‌عنوان مدیر، رهبر و فرمانده کل قوا و فرماندهی عالی جنگ که تعیین و هدایت اسـتـراتـژی جـنـگ را بـر عـهـده داشـت و مهم‌ترین عامل مؤثر بر حفظ و ارتقای روحیه حماسی ملت ایران را در دفاع مقدس بود را به‌اختصار در چند محور بیان می‌نماییم.

وی افزود: امام راحل (ره) در جایگاه ولایت‌فقیه و رهبری نظام اسلامی، تهدید بزرگ جنگ را که می‌‎توانست به براندازی نظام منجر شود؛ تبدیل به فرصتی استثنایی برای ظهور و بروز توانایی‌های ملت ایران و آزمونی بزرگ برای جهاد در راه خدا کرد به‌طوری‌که نوجوانان و جوانان و مردان و زنان از ۱۲ساله تا ۸۰ساله با لبیک به ندای رهبر خود در طول هشت سال ایثار و فداکاری را به رخ دشمنان و دوستان کشیدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: تشکیل سپاه و بسیج به‌عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده‌نگری امام خمینی (ره) بود که این شجره امروز به تنومندترین سد دفاعی برای مبارزه به دشمنان تبدیل شده است.

نیک‌روز گفت: بعد از تسخیر انقلابی لانه جاسوسی آمریکا انتظار آن می‌رفت که از سوی دشمن شماره یک یعنی آمریکای جهان‌خوار توطئه‌ها و تحریک‌ها بر ضد این کشور انقلابی شدت یافته و با گسترش آنها زمینه را برای دخالت نظامی آماده نماید، تا با حمله مسلحانه به ایران و انقلاب اسلامی، رژیم مردمی جمهوری اسلامی را از پای در آورد، و حاکمیت طاغوت را دوباره برقرار سازد .

در پایان این همایش از ۴۰۰ نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت شهرستان لنده با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان تقدیر شد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

تصاویر تکمیلی: 
 
 انتهای خبر
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار