رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-17 14:37 شماره خبر : 7049 https://sobhezagros.ir/short/NEq1J 0

محیط‌بان زخمی دنا پس از مرخصی از بیمارستان، داستان بی‌رحمی سه شکارچی و تیراندازی به سوی خودش روایت می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»همه برای او در ایران دست به دعا برداشتند تا محیطبان دنایی دوباره بر سر کار خود برگردند و حیات وحش دنا رفیق شفیق خود را از دست ندهد.ساعت نزدیک به 16 بعداز ظهر ششمین روز از شهریور ماه 403 بود که رمضان رستگار محیطبان منطقه حفاظت شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد با شلیک ناجوانمردانه و بی رحم یک شکارچی غیر مجاز و متخلف در تنگ خشک کوه گل بشدت از ناحیه پا آسیب دید و زخمی شد.

به دلیل نبود بالگرد در استان و فرا رسیدن شب قریب به 8 ساعت طول کشید تا گروه‌های امدادی و محیطبانان زحمتکش با سختی زیاد او را به پایین کوه آورده و به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کنند.  پس از قریب به 48 ساعت بستری در بیمارستان یاسوج برای ادامه روند درمان به بیمارستان خصوصی شیراز منتقل تا ادامه درمان در آنجا صورت گیرد.

در بیمارستان شیراز 2 عمل جراحی بر روی ماهیچه، رباط و سایر قسمت‌های پای محیطبان رستگار صورت گرفته پای او کاملا در گچ است وضعیت عصب های پای او هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و موقتا از بیمارستان مرخص شده و پزشکان گفتند این محیطبان باید 6 هفته دیگر برای عمل سوم به بیمارستان مراجعه کند.

 تا پس از عمل سوم در خصوص نتیجه نهایی از روند بهبود وی اظهار نظر کرد، ضمن آنکه پزشکان گفتند برای مفصل زانو که آسیب دیده نمی توان کار خاصی انجام داد و این یعنی پای محیطبان از لحاظ مفصلی دائم العیب شده است.

بر همین اساس رمضان رستگار محیطبان زخمی دنا در اولین اظهارات و نحوه درگیری و تیر خوردن خود پس از مرخصی موقت از بیمارستان گفت : شکارچی متخلف بی رحمانه و ناجوانمردانه در اولین لحظه از فاصله یک متری به سمت من شلیک کرد.

داستان بی‌رحمی شکارچیان دنا از چه قرار بود؟

وی گفت: ساعت 8 صبح بود که صدای شلیک چندین گلوله در دره خشک واقع در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا شنیده شد مطابق روند همه تیر اندازی ها به اتفاق محیطبان حمید چراغی به منطقه اعزام شدیم.

رستگار افزود: با انجام اقدامات لازم دوربین کشی و رصد و پایش منطقه خیلی زود متوجه حضور متخلفین شدیم و اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای دستگیری آنها را طرح کردیم که به چه نحوی به آنها نزدیک شویم.

محیطبان دنا گفت: در حالی بالای سر دو نفر از متخلفین رسیدم که در کمین گاهی به خواب رفته بودند پس از بررسی شرایط محیطی متوجه اسلحه یا آلات شکار در کمین گاه آنان نشدم با آرامش هر دوی آنها را از خواب بیدار کردم و گفتم مامور محیط زیست هستم، نترسید و مابقی صحبت هایی که بین ما سه نفر در یک محیط امن رد و بدل شد.

وی افزود: در همین حین محیطبان چراغی متوجه نفر سومی می شود که در کمین گاه دومی با یک قبضه اسلحه کلاشینکف کمین زده و نشسته است.

رستگار افزود: محیطبان چراغی به سمت شکارچی متخلف مسلح می رود تا وی را خلع سلاح کند اما فرد متخلف با مقاومت یک درگیری فیزیکی را بوجود آورد.

رستگار گفت: دو نفر متخلفی که پیش من بودند به محض مشاهده درگیری بین چراغی و متخلف مسلح برای کمک به متخلف به سمت آنها حرکت می کنند و هر سه با چراغی درگیر می شوند.

دل رحمی محیطبان دنا مقابل شکارچیان بی‌رحم

وی گفت: در این درگیری متخلف مسلح موفق می شود به همراه اسلحه خود کمی از میدان معرکه فاصله بگیرد و اسلحه خود را بسمت چراغی شلیکی کند تنها راهی که به ذهنم خورد این بود که از پشت سر برای خلع سلاح به وی نزدیک شوم.

رستگار گفت: بدون آنکه متخلف مسلح متوجه حضورم شود موفق شدم تا فاصله یک متری نزدیک وی شوم که بتوانم بدون شلیک گلوله ای وی را از پشت سر خلع سلاح کنم .

رستگار افزود: متخلف به محض اینکه برگشت و متوجه حضور من دریک فاصله بسیار کم پشت سرش شد فورا و در کمترین زمان ممکن و شاید درکسری از ثانیه بدون درنگ در فاصله یک متری بدون مقدمه و بدون هیچ گونه گپ و گفتی به پای من شلیک کرد.

وی افزود: با شلیک بر روی زمین افتادم و متاسفانه هر سه شکارچی متخلف و بی رحم بدون توجه و کمکی در حالی که من در خون غلط می خوردم اسلحه ای را که من می‌توانستم قبل از شلیک آنان به هر نحوی از آن استفاده کنم و متخلفین را زمین گیر کنم اما بدلیل رحم و مروتی که از امام رضا ( ع) ضامن آهو اکتساب کرده‌ام این کار را نکردم و نخواستم خانواده ای یتیم شوند و اتفاق خاصی رخ دهد ولی متخلفین در کمال بی رحمی حتی حاضر نشدند که بمانند و کمک کنند.

وی ضمن تشکر از همه کسانیکه در این امر به انتقال وی کمکی داشتند افزود: از همه کسانیکه به نحوی در انتقالم به پایین کوه در آن شرایط سخت کمک داشتند تشکر ویژه دارم و از دستگاههای قضایی و امنیتی درخواست می‌کنم که اقدامات لازم در خصوص شناسایی و مجازات عامل یا عاملین را تسریع داده و انجام دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار