رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-05-06 05:17 شماره خبر : 6073 https://sobhezagros.ir/short/Vmvqk 0
صبح زاگرس گزارش می‌دهد؛

بی‌برنامگی در اعمال خاموشی‌ها و ضعف مدیریتی در اجرای جدول زمانبندی قطعی برق مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی «صبح زاگرس» قطعی مکرر برق در استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج و مختل شدن زندگی و کسب‌وکار مردم، نیازمند تدبیر و مدیریت است؛ اگر افزایش مصرف و مازاد تقاضا به هر دلیلی در کوتاه‌مدت جبران نمی‌شود، حداقل برنامه‌ای برای خاموشی‌ها اعلام شود تا مردم بتوانند مشکلات را تدبیر کنند. ‏مردم از این همه بی‌برنامگی کلافه شده‌اند.

هرچند که گفته می‌شود، به علت افزایش دما، کمبود منابع آب، نبود امکان استفاده از نیروگاه‌های برق آبی و در نهایت خروج چند نیروگاه برقی از مدار، میزان تولید برق کاهش یافته و اعمال خاموشی‌ها از مرکز رخ می‌دهد، اما این مطلب نباید بهانه‌ای برای بی‌برنامگی در خاموشی‌ها باشد، بخصوص در شرایطی که ساعات کار اداری کاهش پیدا کرده و پنج‌شنبه‌ها هم تعطیل شده‌اند، بی‌برنامگی در اطلاع رسانی ساعات قطع برق قابل توجیه نیست.

اگر به اجبار برای جبران کاهش تولید برق، خاموشی در پیش است، دست کم طبق جدول زمانبندی از پیش تعیین شده و اطلاع رسانی صحیح باشد، تا مردم کمتر متحمل خسارت شوند. 

مطالبات و انتظارات مردم، در قطع شدن برق برخلاف ساعات تعیین شده در جدول اعلامی خاموشی‌ها به حق است و می‌خواهند حداقل برنامه‌ای دقیق برای خاموشی‌ها اعلام شود تا آنان برنامه‌ریزی‌های امور خود را مطابق با جدول تنظیم کنند، از این رو می‌طلبد متولیان علت این بی‌برنامگی‌ها و مدیریت نامناسب را در اطلاع رسانی‌ها مشخص کنند.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار