رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-06 13:47 شماره خبر : 2223 https://sobhezagros.ir/short/4y9M0 0
گزیده خطبه‌های نمازجمعه کهگیلویه و بویراحمد؛

امام‌جمعه یاسوج با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شود و اگر گفته نشود خیانت است ادامه داد: استان ما پیش از انقلاب در زیرساخت‌هایی مانند برق، گاز، بهداشت و جاده ارتباطی در وضعیت خوبی نبود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: انسانی که از ابتدای او از نطفه‌ای است و آخر او تبدیل به جسمی بی‌جان می‌شود دچار تکبر می‌شود، وسیله برتری انسان تقوا و دوری از گناه است و خداوند متعال انسان متکبر و فخرفروش را دوست ندارد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی با اشاره به این‌که انسان در چارچوب‌های شرعی باید به نیازهای خود توجه کند، گفت: در لذت‌های جنسی انسان از طریق ازدواج این نیاز را برآورده می‌کند، در مواردی انسان به‌واسطه نگاهی حرام به نامحرم مقدمه‌ای برای  گناه، معصیت و فعل حرام می‌شود.

امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: در سایه تقوا انسان به عزت و سعادت دنیا و آخرت می‌رسد و بی‌تقوایی قطعاً سعادتی ندارد و سبب بدبختی و شرمندگی انسان می‌شود.

وی به رحلت حضرت زینب (س) و تسلیت این مناسبت اشاره کرد و گفت: وقتی یاد حوادث کربلا می‌شود شخصیت حضرت زینب (س) تداعی می‌شود شخصیتی که در این حادثه نقش محوری دارد در شجاعت الگو بوده و در مواجهه با دشمن ترسی به خود راه نداد و بااینکه  قلب و دل خونین داشت در مقابل دشمن تسلیم نشد، در عبادت و معنویت الگو برای همه ما محسوب می‌شود.

امام‌جمعه یاسوج ادامه داد: امروز در فضای مجازی موضوع زن زندگی و آزادی را در ولنگاری می‌دانند راهی که به بدبختی و بی‌عفتی سوق داده می‌شود راهی که زن را از نماز، معنویت، حیا و پوشش دور می‌کند.


آیت‌الله حسینی به بازگشت امام راحل به ایران اسلامی و آغاز دهه فجر اشاره کرد و گفت: بازگشت امام بازگشت عزت، هویت، استقلال و دین‌داری بود، بازگشتی که کشور ایران را از سرسپردگی و ذلت نجات داد، سرزمینی که جایگاه علامه مجلسی، حافظ، سعدی و فردوسی بود سرزمینی که به‌قدری فقیر و تحقیرش کردند که به بیگانه تمایل داشت، نهایت ذلت زمانی بود که ۵۰ هزار مستشار آمریکایی حق توحش دریافت می‌کردند، ما یک کشور مستعمره برای امریکا و انگلیس بودیم و اسرائیل در ایران خیمه زده بود و تمدن عظیم اسلامی و دینی را تحت شعاع قرار داده بودند؛ امام با آمدنش به آن‌ها پایان داد و آمریکا با همه هیمنه‌اش و استعمار در مقابل ایران شکست خورد.

امام‌جمعه شهر یاسوج بابیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شود و اگر گفته نشود خیانت است، ادامه داد:  بیان خدمات باید از زبان‌های مختلف باشد، باید وضعیت مسکن، زیرساخت، بهداشت، تغذیه کشور درگذشته و شرایط امروزی آن بیان شود، استان ما در زیرساخت‌هایی مانند برق، گاز، بهداشت و جاده ارتباطی در وضعیت خوبی نبود و حتی نیازهایش از طریق رفتن به مناطق و استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شد.


آیت‌الله حسینی با بیان اینکه گذشته کشور و سیاست‌های آن باید  دیده شود، ادامه داد: باوجود همه ظرفیت‌ها و منابع و ثروت‌ها اما استان و کشور ما در وضعیت مناسبی در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای وجود نداشت و مقایسه این پیشرفت‌ها سبب یادآوری خدمات و تلاش‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.


وی تأکید کرد: استقبال خوب جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف سبب خرسندی و خوشحالی شد جمعیت‌هایی ۲۰۰ نفری، ۴۰۰ نفری  دیده می‌شد خداوند متعال عنایتی به آن‌ها داشته است و این حضورها باید تقویت شود.

 

----------------------------------------------------

 امام جمعه چرام: چند نفر باید بمیرند تا جاده‌مرگ تکمیل شود؟

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: در این شرایط آخرالزمانی رشته اتصال دل‌های مردم با خداوند متعال از راه عبادت‌های جمعی مثل اعتکاف ، مسیر ظهور را محقق خواهد کرد.

 

امام‌جمعه چرام بابیان اینکه دلیل زیبایی اعتکاف این است که انسان از ظلمات نفس و شیطان فاصله می‌گیرد، افزود: به برکت آگاهی سازی و رشد معنوی در این چهار دهه بعد انقلاب اسلامی استقبال جوانان از این عبادت جمعی افزایش قابل‌توجهی داشته و هرساله خیل زیادی از نوجوانان و جوانان در سطح کشور از این مراسم استقبال می‌کنند.

 

وی بابیان اینکه این میزان شور و اشتیاق در نوجوانان و جوانان باوجود همه تهاجمات فرهنگی دشمن، نشانه شکست دشمن در جدا کردن نسل جوان از معنویت است، ادامه داد: در مساجد شهر چرام و حومه نیز بیش از 600 معتکف که اکثراً جوان و نوجوان هستند سند افتخاری است که فرزندان ما با همه جنگ فرهنگی و ترکیبی دشمنان، خلوت انس باخدای عالم را بر لذت‌های دنیوی ترجیح دادند.

 

وی گفت: خواهشی که از مردم بافرهنگ و با اصالت چرام دارم این است که مثل همیشه در هزینه‌های اعتکاف مثل غذای افطار و سحر معتکفین، با هیئت‌امنای مساجد همکاری لازم را داشته باشید و از همه  مسئولان برگزارکننده اعتکاف که بستر ارتباط با خدای عالم را برای معتکفین فراهم کردند کمال امتنان و سپاس را دارم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسیر حدود پانزده کیلومتری چرام به دهدشت از راه‌های اصلی ارتباطی بین دو شهرستان است که  بسیاری از مردم چرام غالباً هرروز از این جاده استفاده می‌کنند و حدود 90 درصد از جاده ارتباطی  چرام به دهدشت تکمیل‌شده و در اختیار شهروندان جهت تردد قرارگرفته است که باید از مسئولان تشکر کرد.

 

افشار افزود: اما متأسفانه چند صد متر از این جاده باقی‌مانده که بسیار خطرناک است و امکان تصادفات منجر به فوت را در این جاده افزایش داده و شهروندان بارها گلایه‌مندی خویش را از این موضوع ابراز کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: جناب آقای راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این جاده براثر تصادف، برخی از سرمایه‌های اجتماعی این استان و شهر چرام کشته شدند و بسیاری از خانواده‌ها داغدار شدند، چرا نسبت به تکمیل بقیه جاده مرگ اهتمامی نیست؟.

 

این خطیب جمعه افزود: آیا باید چند خانواده دیگر عزادار شوند تا این جاده تکمیل و افتتاح شود؟ قبلاً در خطبه‌ها از نماینده تقاضا کردم که این سؤال را در مجلس از وزیر راه بپرسند که چرا  چندین سال است این مسیر تکمیل‌نشده و شاهد تصادفات زیادی بوده‌ایم، بازهم این تقاضا را تکرار می‌کنم تا کسانی که سهل‌انگاری یا ترک فعلی کرده‌اند محاکمه شوند، امیدوارم نیاز به تذکر مجدد در خطبه‌ها نباشد و مردم به‌زودی شاهد افتتاح کامل این جاده باشند.

 

___________________________________________

 
 
امام جمعه کهگیلویه: مردم به برنامه رأی دهید نه طایفه!

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مردم را به رعایت تقوای سیاسی دعوت کرد و گفت: در انتخابات و انتخاب افراد دقت کنید آبروی افراد را نبرید تهمت نزنید اینها مسلمان‌اند در جامعه حق زندگی دارند در این فضای بی در و پیکر مجازی در این گعده‌های خصوصی اتش را برای خودتان نخرید.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: آن جوانی که بخاطر بی‌تقوایی سیاسی ما در رأی دادن بیکار می‌شود آن دختری که به خاطر انتخاب‌های ما جهیزیه ندارد ما در آه و افسوس و گناهشان شریک هستیم،نماینده ای که انتخاب می کنیم نماینده همه ملت ایران است.

وی با اشاره به حساسیت مراعات تقوا در زندگی اهل بیت افزود: اهل تقوا و اهل جمعه امام علی می فرماید «من علی امان می خواهم برای زمانی که فرزندانم و مالم به ما رحم نمی‌کند» حالا شما برای یک رأی چرا دینت را می‌فروشی؟ چرا بنزین به هیزم ایمانت می‌ریزی هر رأی تأیید نظام شیعی و علوی در مقابل استکبار است اما تقوا ایجاب می‌کند مراقب باشید به که رأی می دهی و آبروی چه کسی را می‌بری.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت دیدار ائمه جمعه با رهبر انقلاب را یادآور شد و با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به مردم به تشریح ماموریت‌هایی که رهبری به ائمه جمعه واگذار کردند پرداخت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با تبریک دهه فجر، گفت: امروز فجرهای مختلف در پیش داریم یکی از چیزهایی که دشمن می‌خواهد مثل دهه فجر موفق نشویم مسئله انتخابات است.

وی در تبیین آسیب‌های تبلیغات انتخاباتی در استان بیان کرد: مهمترین آسیب انتخابات دراستان قومگرایی است امروز برخی از آقایان کاندیدا دست به جاهلیت مدرن زده‌اند مردم را تشویق به قومگرایی و تنفر اجتماعی و مسائل قومی قبیله‌ای که شکاف ایجاد می‌کند کرده‌اند گسل های امنیتی و اجتماعی ایجاد کرده اند این کار اشتباه است.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: با ترویج قومگرایی مسیر انتخاب را منحرف نکنید بگذارید مردم آزاد باشند با فشارهای متعدد و خانه‌گردی آسایش مردم را نگیرید اگر برنامه دارید از رسانه مطرح کنید به مردم بگویید چرا به سمت قومگرایی مذموم می‌روید که کانون خانواده‌ها را به خطر انداخته است.

امام جمعه مرکز شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در فضای مجازی خبر از پیوستن ایل و طایفه به فلان کاندیدا می‌دهند، افزود: این خجالت آور است، قومگرایی در انتخابات توهین به شعور و بلوغ سیاسی مردم است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خطاب به نخبگان، روحانیت و اساتید گفت:شما چرا پیشقدم می‌شوید؟ چرا مسئله قومگرایی را تقویت می‌کنید وهمراه می شوید؟به برنامه رأی دهید نه به طایفه با چشم باز انتخاب کنید این دامن زدن نگران کننده است وی از مردم خواست به جای دامن زدن به قومیت به برنامه نامزدها رأی دهند.

امام جمعه دهدشت گفت: این روند قومگرایی نخبگان را از صحنه خارج می کند تصمیم گیری کلان نمی‌تواند بشود ما نماینده‌ای می‌خواهیم که ظرفیت های مجلس را بداند واقعیت های کشور را بداند.

وی با بیان اینکه برخی آقایان وعده‌هایی می‌دهند که آقای رئیسی هم در توانش نیست حل کند، ادامه داد:. این آسیب است افراد شایسته و توانمند را کنار می زند و مصایب ایحاد می‌کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد:برخی لیدرهای کاندیداها اپوزیسیون شدند و حمله می کنند!شما چرا هجمه می کنید؟ باعث و بانی شما هستید تنورگردان شماها هستید شما چرا مراقبت نمی‌کنید این شما بودید که مردم با رو زدن شما به فلانی رأی دادند امروز نقش اپوزیسون بازی می‌کنید.جمهوری اسلامی مظلوم است که در برابر اینها خویشتنداری می‌کند.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به رد صلاحیت یکی از کاندیدای مجلس خبرگان و هجمه به شورای بیانیه در بیانیه صادر شده، بیان کرد: می‌گوید به کدام دلیل قانونی کسی که سابقه پنج دوره نماینده مجلس سه دوره خبرگان رهبری و دو دوره رئیس جمهور بوده را زیر سوال برده‌ای؟ به همان دلیلی که در همین چند دوره شما را تأیید کردند چطور وقتی تایید می‌کردند نمی‌گفتی شورای نگهبان کذا و کذا؟حرفی نبود؟ما از شورای نگهبان تشکر می کنیم باید ایستادگی کرد به این آقایان هم می‌گوییم خیلی از این حرف‌ها زدند به تاریخ پیوستند. میزان به فرمایش امام حال فعلی افراد است.

وی ادامه داد: چطور شد مسئله اف ای تی اف بدون برجام در کشور حل شد مگر نه فریاد می‌زدید مگر نه رسانه‌های مواجب بگیر می‌نوشتند تا برجام را حل نکنید ما از اف ای تی اف نجات پیدا نمی‌کنیم؟ دیدید خیلی از شعارها خلاف واقع بود.

امام جمعه کهگیلویه در بخش دیگری از سخنانش گزافه گویی وزیر خارجه صهیونیست که گفته اگر حزب الله عقب نشینی نکند تمام لبنان هزینه خواهد پرداخت را یادآور شد و تأکید کرد: نه تو سگ نگهبانت هم نمی‌تواند غلطی بکند اگر غلطی از شما سر بزند جمهوری اسلامی تل اویو و حیفا را شخم خواهد زد.

وی در ادامه افزود: شما حد و اندازه خود را نمی دانید ایران اسلامی که به پهنای تاریخ عظمت دارد سلیمانی ها و خرازی ها دارد را تهدید می کنید،لشکری هستید که سربازانتان از ترس کیلومترها به غزه نزدیک نمی‌شوند، این حرفها البته از روی شکست ابهت شما در جنگ عزه است تا خروج جبهه استکبار از منطقه مقاومت ارام نخواهد نشست.

______________________________________________

امام‌جمعه گچساران:

مشارکت بالای مردم درانتخابات دشمن رامأیوس می‌کند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: در آستانه پانزدهم ماه رجب، سالروز ارتحال حضرت زینب سلام‌الله علیها قرار داریم که این مناسبت را عرض تسلیت دارم. ایشان یکی از زنان نمونه و برجسته تاریخ اسلام به شمار می‌روند درحالی‌که عظمت حضور یک زن را در حادثه عاشورا به نمایش می‌گذارند و آن‌هم هم تبیین این واقعه مهم است.

وی افزود: واقعه عاشورا بابیان نورانی حضرت زینب سلام‌الله علیها تکمیل شد و ایشان به شایستگی هرچه‌تمام‌تر ابعاد اصلی واقعه عاشورا را تبیین کردند و اگر امروز عاشورایی زندگی می‌کنیم مدیون تلاش‌های این بانوی بزرگ اسلام هستیم. بنابراین امروز زنان مسلمان ما افتخار دارند که خود را از دوستداران این بانوی بزرگ می‌دانند و از سیره و روش زندگی این بانوی بزرگ اسلام پیروی می‌کنند لذا حضرت زینب سلام‌الله علیها الگویی ارزشمند برای همه بشریت است و درس استقامت و پایداری را به همه انسان‌های آزاده دنیا ارزانی داشته‌اند.

امام‌جمعه گچساران گفت: در آستانه 12بهمن‌ماه سالروز ورود تاریخی امام (ره) به میهن و همچنین آغاز دهه مبارک فجر هستیم. انقلاب اسلامی درس بزرگی است که خود از مکتب عاشورا گرفته‌شده است پس دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است چراکه جلوه‌گر عشق و ارادت مردم ما به انقلاب اسلامی است و در حقیقت نیز دهه فجر دهه شکر ملت ایران اسلامی هم به شمار می‌رود.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: با پیروزی انقلاب در بهمن 57 ملت بزرگ ایران با رهبری امام راحل از زیر یوغ طاغوت رهایی یافتند و عزت و افتخاری همیشگی را رقم زدند. حضرت امام (ره) هیچ‌وقت از دل و قلب مردم ما خارج نخواهد شد و امام (ره) با انقلاب نیز اسلام را زنده کردند و بهترین انسان‌ها را تربیت و اعتمادبه‌نفس و خودباوری را در کشورمان تبیین کردند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: بااین‌وجود نیز دهه فجر، دهه قدردانی است و باید در این دهه اقدامات و دستاوردهای نظام اسلامی به نسل جوان تبیین شود و دهه فجر نیز فرصت تقدیر و قدرانی از مردم قهرمان و ملت بزرگ ایران اسلامی هم هست، مردمی که همواره پای نظام و انقلاب ایستاده و خواهند است، مردمی که واجب الخدمه هستند.

وی افزود: آقایان مسئول بدانید که امروز هیچ عذری برای خدمت به مردم وجود ندارد و اگر مسئولی کوچک‌ترین تعللی در خدمت به مردم و نظام داشته باشد، قطعاً خائن به ملت و مملکت و خون شهدا خواهد بود.

امام‌جمعه گچساران گفت: همه مسئولان باید با تمام قوت در خدمت به این مردم شبانه‌روزی تلاش کنند و امروز رهبر انقلاب در خدمت به مردم و ترسیم راه درست جمهوری اسلامی سر از پا نمی‌شناسند آن‌وقت برخی‌ها غافلانه، جاهلانه و عامدانه مسیر دیگری را انتخاب کردند و بدانند در پیشگاه ملت ایران جایگاهی ندارند و بدانند ملت سرافراز ایران اسلامی خادم می‌خواهند و خدمتگزار خودشان را هم حرمت می‌گذارند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: امروز یکی از راه‌های قدردانی از امام (ره)، شهدا و آرمان‌های شهدا شرکت در انتخابات است، شرکت در انتخابات یعنی دفاع از انقلاب، دفاع از راه امامین انقلاب و همان مسیری که شهدای ما ترسیم کرده‌اند و حضور در انتخابات درس بزرگی است که امام (ره) به ملت بزرگ ایران دادند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: امام درس بزرگی به ملت بزرگ ایران دادند که درس اول وحدت کلمه، حفظ و انسجام و اتحاد و دوری از هرگونه تفرقه است و درس دوم نیز حضور درصحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی است بنابراین انتخابات یک میدان مهم مبارزه با نظام سلطه است و امروز هر رأی که به صندوق ریخته شود مثال یک تیری است که به قلب دشمنان نظام وارد می‌شود و اما چرا برخی هنوز متوجه اهمیت حضور در انتخابات نشده‌اند و بازهم به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

وی افزود: امروز تفکر انقلاب اسلامی اقصی النقاط دنیا را درنوردیده است و در جای‌جای جهان محور مقاومت حرف اول را می‌زند و دشمنان در باتلاق محور مقاومت گیر افتاده‌اند و دست‌وپا می‌زنند و انقلاب اسلامی الگویی برای همه جوامع آزادی‌خواه جهان خواهد بود. لذا این بار هم ملت بزرگ ایران اسلامی با مشارکت گسترده در انتخابات دشمنان انقلاب اسلامی را مأیوس خواهند گذاشت.

__________________________________________________

کنایه امام جمعه به استاندار: سی‌سخت هم منطقه‌ای از کهگیلویه و بویراحمد است!

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت باحضور نماز گزاران در محل مسجد جامع امام علی برگزار شد.

حجت الاسلام واهبی زاده در خطبه اول ضمن سفارش خود و دیگر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: تقوا لباس غیرت و عفت است، لباس و پوشش تقوا از هرلباس و پوششی بالاتر است پس ما برای جامعه  با آبروتر باید پوشش تقوا داشته باشیم.

واهبی زاده با بیان اینکه ماه عظیم رجب برای حرف شنوی از خداست اظهار داشت: ماه رجب ماه تمرین بندگی و تقوای خداست، در این ایام مواظب عزت، حجاب دین، عفت، اخلاق و حیای خود باشیم و دعا کنیم پرودگار ما را در مسیر بندگی و تقوا نگه دارد، در ماه رجب ایام اعتکاف را داریم که اولین روزش میلاد مولا علی است که امسال بیش از ۶۰۰ نفر معتکف در شهرستان دنا داریم، دانش آموزان پسر و دختر آمدند با خدای خویش خلوت کردند و به دعا و راز و نیاز پرداختند.

وی گفت: دختران و زنان باید حضرت زینب (علیها الاسلام) را الگوی تمام عیاری در زندگی خود قرار دهند چرا که زینب کبری جریان عاشورای حسین راتکمیل کرد و پیروزی خون بر شمشیر را بر گستره عالم تابانید،با صبر الهی و خطابه‌های علوی و ابهت فاطمی اش توانست جبهه شیطانی ابوسفیانی را زمین بزند، وفاداری، ولایت مداری او، عبودیت و بندگی و علم و دانش حضرت زینب بعد از اهل بیت بی نظیر بود، زینب کبری الگوی تمام عیار برای جامعه بشریت است، در جریان کربلا بسیاری از بزرگان مردود شدند ولی زینب با اقتدار و عقلی با منطق پیروز شد و عرصه جهاد تبیین را به نمایش گذاشت.

حضرت زینب(علیها السلام) این بانوی با عظمت افزون بر ویژگی‌هایی مانند عفّت، صبر، عقیله بنیهاشم، عالمه غیرمعلَّمه و شریکةالحسین بودن، نقش سرنوشتسازی در نهضت کربلا و حفظ این قیام عظیم داشت در تکوّن شخصیت حضرت زینب (علیها السلام)، عامل وراثت، تربیت و محیط نقش بنیادین داشتند.

خطیب جمعه سی سخت حضرت زینب علیهاالسلام را ازعاشقان عبادت و شب زنده داران عاشق به خدا دانست و گفت: هیچ مصیبتى حضرت زینب (علیها الاسلام) را از عبادت باز نداشت که در این باره  امام سجاد علیه السلام فرمود: عمه ‏ام زینب در مسیر کوفه تا شام همه نمازهاى واجب و مستحب را اقامه می‌کرد و در بعضى منازل از شدت گرسنگى و ضعف، به صورت نشسته نماز می گزارد.» امام حسین علیه السلام که خود معصوم و واسطه فیض الهى است هنگام وداع به خواهر عابده‏ اش می ‏فرماید: خواهر جان! مرا در نماز شب فراموش مکن!» این نشان از آن دارد که این خواهر، به قله رفیع بندگى و پرستش راه یافته و به حکمت و هدف آفرینش دست ‏یافته است.

حجت الاسلام واهبی زاده در خطبه دوم گفت: ای مردم اهل نفاق نباشید و با اهل نفاق نباشید، تقوا یعنی جبهه حق بر علیه باطل، ای کسانی که ایمان آورده اید چنان که تقوای الهی داشته باشید خدا درون شما نیروی جداکننده حق از باطل میگذارد تا بتوانید خوب را از بد تشخیص دهید و در جبهه حق قرار گیرید.

خطیب جمعه سی سخت درس مهم بصیرت در این برهه از زمان را شناخت پرچم حق بر باطل دانست و گفت: امروزه پرچم حق ذیل خانه ولی فقیه است و پرچم باطل در ذیل آمریکا و طرفدارانشان است پس مبادا با رفتار، گفتار و اعمالمان در ذیل پرچمی قرار گیریم که امام زمان از ماخشنود نباشد.

واهبی زاده عنوان کرد: ماه بهمن و دهه مبارک فجر، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به ثمر رسیدن هزاران خون شهیدان است، دهه فجر  انقلاب اسلامی نتیجه رشادت ها،جانفشانی های مردم و  ایمان قوی امام انقلاب است، نتیجه ثمره خون حسین بن علی است، دهه فجر پیروزی مستضعفان برمستکبرین است،پایان دوران سیاهی که مردم را در وضعیت فلاکت بار و تاسف باری به زیر ظلم و جور خود نگه داشته بودند و پایان وابستگی به غرب و فساد و دین ستیزی خاندان پهلوی و ثروت اندوزی آنها بود.

وی گفت: امام آمد مردم آمدند و خدا آمد و حکومت پهلوی به گورستان تاریخ پیوست تا پرچم برافراشته انقلاب اسلامی که عزت صنعت، علم، شرافت و تکنولوژی و هزاران دستاورد دیگر که تنها گوشه ای از برکات انقلاب اسلامی است را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.

واهبی زاده با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار چند روز گذشته ائمه جمعه با رهبر، حضرت آقا در مورد  انتخابات فرمودند؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان خواهد شد و توصیه  به حضور حداکثری پای صندوق رای  فرد فرد کسانی هستم که می توانند رای دهند.

وی اظهار داشت: از ابتدای اسلام تاکنون شما پیدا نمی کنید که تمامی کفار و مشرکین، ادیان منافقین و شیاطین به گونه ای که امروز دست در دست هم گذاشته اند برای نابودی اسلام  بوده باشد، امروزه همه در یک جبهه برای زدن انقلاب اسلامی متحد شده اند پس باید خوب تشخیص دهیم که رفع تکلیف ما به حضور فرد فرد ما پای صندوق های رای خواهد بود چرا که دشمن انتخابات را نشانه گرفته تا اولا تحریم کنند دوماانقلاب را تضعیف کند.

امام جمعه سی سخت خطاب به شورای نگهبان گفت: توصیه جدی به شما این است که به رای خود در مورد  فرد معلوم الحالی که برای خبرگان رهبری رد صلاحیت کردید صیانت کنید و نگذارید پای چنین اشخاصی به مجلس خبرگان رهبری باز شود. 

واهبی زاده امام جمعه سی سخت خطاب به احمدزاده  استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: درست است که شهرستان دنا مجاورت با استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری دارد ولی از نظر تقسیمات کشوری جز استان استان کهگیلویه و بویراحمد است پس حضور در بین مردم شهرستان دنا و میز خدمت ضروری است که شما باید به اعمال و رفتار  رئیس جمهور دقت کنید که حضور پر رنگی در بین مردم دارد، در نماز جمعه ها حاضر است لذا در بین مردم باشید.

خطیب جمعه سی سخت اظهار داشت: آقای استاندار مسوولی که از نمازجمعه و حضور در بین مردم  بیگانه است در تراز انقلاب اسلامی نیست، در شهرستان دنا خیلی از نهادها و ادارات ما کمبودهایی دارند و جز با همکاری مدیران استانی میسر نمی شود و شخص شما هماهنگ کننده مدیران استانی هستید پس بیایید در بین مردم شهرستان دنا و شهر سی سخت حضور پیدا کنید و از نزدیک با آنها همکلام شوید، حرفشان را بشنوید، درد دلهایشان را گوش کنید و به فکر حل مشکلاتشان باشید.

در حال تکمیل ///

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار