رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-06-17 16:02 شماره خبر : 273 https://sobhezagros.ir/short/NB1pV 0
مدیرکل بنیاد مسکن خبر داد؛

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: جدیدترین طرح تحول روستایی منظومه روستایی است که جهت اشتغالزایی مد نظر قرار می گیرد.

به گزارش صبح زاگرس؛  مدیرکل بنیاد مسکن استان درسخنرانی  پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت هفته دولت و اربعین حسینی گفت: بنیاد مسکن به عنوان اولین نهاد سازندگی به فاصله ۱۰ روز از استقرار جمهوری اسلامی در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد، از اهداف بنیاد مسکن تامین مسکن محرومین در روستاها و شهرها و متولی توسعه روستاها در کشور است.


سید زبیر موسوی گفت: در  حوزه عمران روستایی در بحث بازنگری برای ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است، این طرح ها در حال بازنگری هستند که ۷۲ روستا در سال بازنگری می شوند.

وی در خصوص اجرای طرح هادی روستایی گفت: از ابتدا تا کنون ۱۰۰ روستای استان به خدمات مختلف مجهز شده اند که در سال مالی گذشته قریب به ۳۰ روستا طرح هادی آن اجرایی شده است.

وی‌گفت: بیش از ۲هزار و ۵۰۰ متر بازگشایی معابر داشتیم  ۸هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است، اجرایی ۳۴۰هزار مترمربع آسفالت، ۱۵هزار مترمربع سنگ فرش ،۴۲هزار متر مربع ساماندهي محیط و فضا در سطح روستاهای استان انجام شده است.

موسوی بیان کرد: در بخش صدور اسناد مالکیت روستایی تا کنون ۳۵هزار و ۵۲۶ سند روستایی و ۶هزار و ۴۰۸ سند شهری در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت صادر شده است

وی گفت: در ۶ ماهه سال‌جاری نیز بالغ بر ۶۰۰ فقره سند و ۱۰۰۰ پرونده در دست اقدام است، در بخش واگذاری زمین جهت ساخت مسکن در روستاها نیز تا کتون ۵هزار و ۷۲۰ متر مربع زمین به واجدین شرایط واگذار شده است که ۱۰۲ قطعه در ۶ ماهه سالجاری بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: جدیدترین طرح تحول روستایی منظومه روستایی است که جهت اشتغالزایی مد نظر قرار می گیرد و در روستاها انجام می شود که  تا کنون و در راستای این طرح ۴۱ طرح اشتغالزایی در شهرستان گچساران به عنوان پایلوت انجام شده است برای دیگر شهرستان ها نیز به زودی اقدام خواهیم کرد.

وی گفت در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در بحث احداث مسکن نیز فعالیت هایی انجام می شود .


موسوی گفت: در بخش نهضت ملی و مسکن  شهری ۲هزار و ۷۷۶ واحد در استان در دست ساخت داریم که ۲هزار و ۴۸ خانه نهصت ملی مسکن است که ۱۳۳ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان داده شده است.

وی گفت: مسکن شهری ۷۲۸ واحد است که ۳۴۶ واحد به متقاضیان واگذار شده است در ۶ ماهه اخیر واحدها پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند تلاش می کنیم در بحث مسکن به موقع تحویل دهیم

وی گفت: در بحث بهسازی  و بازسازی و مقام سازی مسکن روستایی که از کارهای واگذاری به بنیاد مسکن است، بیش از ۴۸هزار واحد روستایی با پیشرفت ۵۷ درصد در حال انجام است .

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: ساخت ۶هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی و ۱۴۰۰ واحد مسکن محرومان با همکاری سایر نهادها در دستور کار بود که انجام شدا است و  ۱۱۵۰ واحد آسیب دیده از سیل بود که ۴۰۰ مورد بهره برداری رسیده است.


وی گفت: در بخش خانه های آسیب دیده  از سیل مبلغی بلاعوض اختصاص دادیم که ۵۰ درصد اعتبارات که قریب به ۳۳میلیارد تومان است باقی مانده است.

پیگیر تسهیلات جدید مسکن روستایی هستیم

موسوی بیان کرد: یکی از چالش های بنیاد مسکن استان بحث پرداخت بلاعوض هاست این بحث مربوط به بلاعوض حمایتی و آسیب دیدگان است و امکان پرداخت به سایر بخش ها نیست.


وی بیان کرد: در بنیاد مسکن افتخار داریم ۵ جانباز و ۳۰ ایثارگر داریم بالای ۹۸ درصد این افراد تبدیل وضعیت شده اند.

موسوی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان حدود ۱۷۵۰ نامه به بنیاد مسکن ارسال شده است که سریعترین زمان پاسخ داده خواهد شد.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار