رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 03:21 شماره خبر : 4043 https://sobhezagros.ir/short/VMlOy 0
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده خبرداد:

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده از ضرورت اقدام ملی و بسیج همگانی برای مبارزه با تب مالت در استان و شهرستان‌های درگیر تب مالت خبرداد.

دکتر حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان لنده در خصوص تب مالت گفت: بیماری تب مالت یکی از بیماری‌های فراگیر در بین دام‌ها است که بر اساس پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های صورت‌گرفته از سال گذشته تا کنون مشکلی در این شهرستان تا به امروز نداریم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده گفت: بیماری تب مالت همانند آتش زیر خاکستر است که به‌محض مشاهده موارد مشکوک و مبتلا نیازمند اقدام سریع پایشی و شناسایی و جمع‌آوری و امحا است.

وی افزود: بیشترین درگیری تب مالت بین بره و بزغاله‌های ۳ ماه تا ۲ سال است که واکسیناسیون به‌موقع۲۰درصد و عوامل مدیریتی و نگهداری و مراقبت‌های به‌موقع دامدار۸۰درصد در کاهش میزان ابتلای دام‌ها مثمرثمر است.

محمدی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل در شیوع بیماری تب مالت بحث انتقال احشام از منطقه آلوده به مناطق سالم است که این اقدام می‌تواند باعث آلودگی ۱۰۰درصدی منطقه سالم شود؛ لذا دامداران به‌خصوص باتوجه‌به فصل کوچ عشایر باید ابتدا مراقبت‌های بهداشتی و دامپزشکی را قبل از انتقال با هماهنگی ادارات دامپزشکی انجام دهند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده گفت: اعتبارات سازمانی به‌هیچ‌وجه جواب‌گوی این بحران نیست و نیازمند تأمین اعتبار فوری از طریق ستاد مدیریت بحران برای پرداخت خسارت ناشی از تلفات دام‌های آلوده به دامداران است.

انتهای خبر                        

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار