رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-28 13:56 شماره خبر : 5859 https://sobhezagros.ir/short/4kKlb 0
فرمانده تیپ 48 فتح خبر داد:

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری یادواره 1500 شهید این تیپ سرافراز در یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی «صبح زاگرس» فرمانده تیپ‌۴۸ فتح در یادواره شهدای گردان امام حسن مجتبی(ع) با گرامی داشت شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدا با ریختن خون شان درخت انقلاب را آبیاری کردند جهاد اکبر و اصغر را با هم انجام دادند به ندای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتند از سیم خاردارهای درون خود عبور کردند تا بتوانند از سیم خاردارهای دشمن عبور کنند.

سردار حکمتیان ادامه داد: رزمندگان رفتند که برنگردند اما الطاف خدا بر این بود برگردید و ما از الطاف و تجاربتان استفاده کنیم سخت راه می‌روید و سخت نفس می‌کشید تا ایران سربلند بماند در تولید علم در صدر دنیا باشد و امروز خار چشم همه ظالمان دنیا باشیم.

وی افزود: تیپ ۴۸ فتح ماحصل همه رشادت ها دلاورمردمی‌ها در ۸ سال دفاع مقدس است و سال‌های سال است در جنوب غرب  و شمال غرب و جنوب شرق در حال آفند و پدافند با گروه‌های تروریستی قاچاقچیان موادمخدر هستیم افتخار مرزبانی و مرزداری را داریم بخش اعظمی از شهدا و رزمندگان و آزادگان استان متعلق به تیپ سرافراز ۴۸ فتح است‌.

سردار حکمتیان بیان کرد: این تیپ در کنار مردم است در همه بحران‌ها در سیل، زلزله، ویروس کرونا، در سازندگی، جهاد علمی، جهادفرهنگی حضور فعال داشته است و دارد.

فرمانده تیپ 48 فتح با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان افزود: تیپ ۴۸ فتح هم‌پای با نواحی در برگزاری اجلاسیه‌ها همراهی می‌کند برگزاری یادواره 5 گردان را در دستور کار داریم که تا کنون یادواره‌های گردان حضرت رسول، امام علی، امام حسین، حضرت زهرا و امروز در خدمت گردان امام‌ حسن مجتبی هستیم  برگزار شده است که در آینده نیز گردان تخریب و انفجارات را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه ۱۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح گفت:  در آینده نزدیک این یادواره برگزار خواهد شد هر ساله در هفته دفاع مقدس یک عملیات را بازسازی می‌کردیم امروز در استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان یک رزمایش فرهنگی رزمی گسترده‌ای خواهیم داشت پیش بینی می‌شود هر شب به مدت ۱۵ شب  حداقل  بیش از ۱۰هزار نفر حضور پیدا کنند.

 

برگزاری یادواره شهدای تیپ 48فتح در یاسوج

 تاثیرگذاری پیاده روی اربعین را در دنیا می‌بینیم

فتاح محمدی رزمنده و آزاده هشت سال دفاع مقدس نیز در این یادواره گفت: قیام عاشورا سه عنصر دارد یکی از عناصر عنصر منطق و تعقل است امام یک حرکت  منطقی را شروع کرد امام حسین از انسانیت انسان دفاع کرد و برای لبیک به مردم مظلومی بود که تظلم خواهی کرده بودند عنصر دوم حماسه و عزت است امام از همه ظرفیت خود استفاده می‌‌کند که چراغ راهی برای آینده باشد فرزند شش ماهه را به میدان می‌آورد تا شاید فرصت اصلاح به این افراد دهد.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی افزود: امروز تاثیرگذاری پیاده روی اربعین را در دنیا می‌بینیم سال‌ها قبل در این منطقه انسانیت و آزادی را ذبح کردند این قیام چقدر ارزشمند است و می‌تواند در مشی زندگی افراد تأثیرگذار باشد.


این آزاده کهگیلویه و بویراحمدی گفت: عنصر سوم ایثار و عاطفه است در تمام فرآیند مسیر رابطه امام و تبعیت را رعایت می‌کنند در این میان رابطه عاطفی نیز حفظ می شود  حضرت اباالفضل هیچگاه امام حسین را برادر صدا نمی کند اما وقتی مأموریتش را انجام می‌دهد در لحظات آخر امام را برادر خطاب می‌کند.


محمدی تصریح کرد: آرمان گرایی؛ عملگرایی و ایثار سه ویژگی مهم شهید است شهید مظهر هدف، تلاش و تداوم است شهید با خداوند یک معامله پایا و اثرگذار انجام می‌دهد چه معامله ارزشمندی است خریدار خداوند و فروشنده انسان مومن است مورد معامله نیز جان انسان مومن است میدان معامله میدان رزم و جهاد است پاداش این معامله بهشت و سند معامله کتاب‌های آسمانی است.

وی گفت: این معامله قابل توصیف نیست نتیجه این معامله را خداوند در آیات مختلف بیان می‌کند از جمله ای مجاهدان اعمال شما گم نخواهد شد اعمالتان را اصلاح می‌کند و پاداش می‌دهد.

محمدی بیان کرد: اگر ما در این مسیر حرکت کنیم خداوند زمینه پیروزی ما را وعده داده است خداوند محبت شهدا در دل مردم ایجاد می‌کند چون این شهدا برای دفاع از این مردم رفتند رزمندگان مایه عزت هستند تکریم و بزرگداشت شهید تلاش برای قداست ایثار و مجاهدت است ایثارگران را باید عزیز بشماریم بزرگداشت شهدا مجاهدت اهداف و تشویق به آن هدف و اینکه شهید را تقدیس کنیم و حقانیت ش را بپذیریم ما توان درک شهید را نداریم. 

برگزاری یادواره شهدای تیپ 48فتح در یاسوج

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان نیز در این یادواره گفت: شهدای کربلا درسی بزرگی برای ماست خیلی‌ها نرفتند خیلی‌ها رفتند اما برگشتند و هیچکدام به سعادت نرسیدند آنهایی که مقابل امام حسین ایستادند نیز در بدترین جایگاه قرار گرفتند آنهایی که رفتند و برگشتند نیز مجازاتشان سنگین است.

وی گفت: امروز نیز همان دیروز است امام‌حسین با همه تجهیزات به میدان آمد آگاهانه نسبت به همه مسائل آمد امام برای زنده کردن آمد برای یک حیات بزرگ و عظمای الهی قدم به میدان گذاشت برای نجات اسلام به میدان رفت اگر اسلام نباشد زندگی کل نظام آفرینش در خطر خواهد بود امام برای مفاهیمی به میدان آمد که هرگز نمی میرند.


امام جمعه یاسوج تصریح کرد: منادی این حق نیز امروز نظام جمهوری اسلامی است حکومت‌های زیادی آمدند و رفتند حکومت خبیث پهلوی که عزاداری را نیز منع کرد در یک مرحله در روز تاسوعا و عاشورا کاروان شادی راه انداختند اینها می‌خواستند  دین و هرچیزی که بوی دین را می‌دهد را سرکوب کنند اما اکنون چه کسی با جسارت در مقابل استکبار ایستاده است نظام‌جمهوری اسلامی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار