رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
اقدامات نازیبا در ورودی شهر

اقدام نازیبا و زننده نیم کیلویی در یاسوج که علاوه بر توهین به شعور مردم جلوه‌ای زشت در پیش چشم مسافران و گردشگران از سایر نقاط کشور ایجاد کرده بود بازهم به کف خیابان‌های پایتخت طبیعت آمده است.

به گزارش صبح زاگرس،سال‌های سال است که شهر یاسوج محل جولان وانت‌بارهای میوه‌فروش شده و بازار را از دست مغازه‌داران و میوه‌فروشان ثابت گرفته‌اند، هرچند که ترفند نیم کیلویی این میوه‌فروشان دوره‌گرد نیز باعث شده که دیگری آن‌چنان خریدار نداشته باشند.

البته گرانی میوه نیز باعث شده که این موضوع هم خوبی‌هایی برای برخی از شهروندان داشته باشد و آن‌هم ارزان بودن نرخ میوه وتر بار این دوره گرد ها نسبت به برخی از مغازه‌ها باشد.

اما از سویی دیگر پارک‌های که از دوبل و سوبل و چوبل گذشته تا آلودگی محیطی و حتی بازی با روان مردم باقیمت‌های نیم کیلویی و رب کیلویی باعث شده که بسیاری از شهروندان از این میوه‌فروشان دوره‌گرد دلخور باشند.

بازی با روان مردم باقیمت‌های نیم کیلویی!

ترفند این فروشندگان دوره‌گرد که بعضاً از بیان قیمت واقعی میوه پرهیز می‌کنند قیمت نیم کیلو از هر نمونه را روی کارتکس و یا بنرهایی نصب می‌کنند و کلمه‌ی نیم کیلو را هم به‌اندازه‌ای کوچک می‌نویسند که با یک تیر دو نشان زده باشند.

اول‌ازهمه آن است که مشتری را از خودرو پایین بکشند و دوم این‌که حرفشان راست از آب دربیاید و اگر قیمت واقعی را خواستند به آن‌ها بگویند نوشته‌ایم که این قیمت نیم کیلو از میوه‌ای است که برای خریدش زحمت پیاده شدن از خودرو را داده‌اید و این‌چنین است که در سراسر خیابان‌های شهر یاسوج شاهد ترفند نیم کیلویی از سوی میوه‌فروشان دوره‌گرد هستیم.

باید با صراحت بگوییم که بازار استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدود زیادی متفاوت از بازار سایر نقاط کشور است بازاری که عنان آن از دست خارج‌شده و بسیاری از تخلفات ریزودرشت و عجیب و غریب در بازار این استان رخ می‌دهد .

اقدامات نازیبا در ورودی شهر

اقدامی نازیبا و زننده نیم کیلویی و رب کیلویی امروز یک  توهین به شعور مردم بوده که جلوه‌ای زشت در پیش چشم مسافران و گردشگران از سایر نقاط کشور ایجاد کرده و البته هنوز هم آن رسم زشت و ناپسند وجود دارد.

در مقطعی دستگاه قضایی و معاون دادستان یاسوج به‌صورت جدی وارد این مسئله شد و با اقدام ضربتی در طول چند روز برای مدتی این رسم زشت و ناپسند از سوی فروشندگان میوه برچیده شد اما اکنون دوباره در سطح شهر و در گوشه و کنار و ورودی و خروجی‌های یاسوج شاهد فروش نیم کیلویی و البته بدتر از آن هستیم.

حال می‌طلبد که مسئولان ذی‌ربط بار دیگر وارد این بازار شوند و این اقدامات ناپسند و نازیبا را برای همیشه پاک کنند،مسئله‌ای که باعث شده که چهره زشت و نازیبا از شهر در ذهن مخاطبان به یادگار بماند.

این اقدامات نازیبا به جزء منفعت برای فروشندگان چیزی دیگری عاید استان نخواهد کرد و در آینده شاید ادامه‌دار بودن این روند باعث به وجود آمدن عناوین دیگری همچون مثقال و گرم نیز در معرض دید مردم و شهروندان و مسافران باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار