رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
حمل و نقل عمومی چیزی شبیه رؤیا؛

کمبود اتوبوس و ون در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به چالشی اساسی برای والدین دانش آموزان تبدیل‌شده است.

 به گزارش صبح زاگرس؛ کم‌رمق بودن توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر یاسوج کار را به‌جایی رسانده که در سالهای اخیر این موضوع تأثیر زیادی بر سرویس‌دهی شهروندان و مدارس گذاشته و باعث گره‌های ترافیکی در این شهر شده است.

 

کمبود اتوبوس و وَن سال گذشته و قبل‌تر از آن در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به چالشی اساسی برای والدین دانش آموزان تبدیل‌شده و آن‌گونه که به نظر می‌رسد همچنان ساماندهی سرویس مدارس با مشکل روبرو است ودر روزهای باقی مانده به بازگشایی مدارس مسئولان باید در این رابطه چاره‌اندیشی کنند.

 

پیش‌تر رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری یاسوج گفته بود: از ۳۶ دستگاه اتوبوس درون‌شهری یاسوج تنها ۴ دستگاه می‌توانند خدمات‌رسانی کنند و ناوگان اتوبوسی مرکز استان بیمار است و هزینه‌ای برای درمان آن وجود ندارد.

 

یکی از شهروندان یاسوجی در تماس با دفتر پایگاه خبری صبح زاگرس با انتقاد از وضعیت ناوگان حمل‌ونقل مدارس در شهر یاسوج ابراز داشت: بدون شک با وضعیتی که سال گذشته برای حمل‌ونقل فرزندانم وجود داشت والدین امسال نیز باید دردسرهای زیادی بکشند و هزینه زیادی متحمل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ مشخصی برای سرویس‌های تاکسی تعیین نشده بود و در این رابطه شاهد افزایش قیمت‌های نجومی بودیم افزود: به نظر می‌رسد اگر مسئولان بی‌خیال سرویس مدارس باشند با وضعیت اقتصادی فعلی در ساعاتی از روز باید شاهد گره‌های ترافیکی در مرکز شهر باشیم.

 

عبدی دانش مقدم در گفتگو با خبرنگار ما بابیان اینکه از مجموع یک هزار و پنجاه تاکسی و ون درون‌شهری بالغ‌بر ۶۰۰ دستگاه فرسوده است و برای توسعه و تعویض این ناوگان بانک‌ها همکاری خوبی ندارند افزود: تا این ساعت نمی‌توانم وضعیت خوبی را برای حمل‌ونقل عمومی شهر یاسوج در بازگشایی مدارس متصور شوم.

 

وی فرسودگی ناوگان اتوبوسی را یکی دیگر از مشکلات حمل‌ونقل عمومی در شهر یاسوج ارزیابی کرد و اظهار داشت: پست‌بانک در اعطای تسهیلات مربوط به این حوزه همکاری مناسبی ندارند و باید مسئولان ارشد استان در خصوص رفع این چالش چاره‌اندیشی کنند.

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری یاسوج ابراز داشت: این وضعیت ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی مرکز استان به جد سبب اختلال و بحران حمل‌ونقل دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

 

دانش تصریح کرد: وضعیت حمل‌ونقل عمومی شهر یاسوج به شهرداری و استانداری مکاتبه شده و موضوع افزایش ناوگان حمل‌ونقل برای جلوگیری از بحران ترافیک و اختلال در حمل‌ونقل بسیار اهمیت دارد و نباید به‌راحتی از آن گذشت.

 

صبح زاگرس که در مقاطع مختلف گزارش‌هایی را در این رابطه منتشر کرده بود این بار نیز قبل از شروع فصل پائیز و بازگشایی مدارس این سوژه را پیگیری و موضوع را از مسئولان مطالبه گری می‌کند تا مهرماه شاهد گره‌های ترافیکی مرکز شهر نباشیم.

 

 انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار