رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
با پیگیری‌های صورت گرفته؛

دریافت حق آلایندگی در شهرها سبب کمک به رونق و توسعه آن شهر خواهد شد و این موضوع با ورود دستگاه قضا در بهمئی با نتیجه همراه شد.

عباس مشیری، شهردار لیکک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص توزیع اعتبار حق آلایندگی گفت:‌ توزیع اعتبار عوارض آلایندگی  دستورالعمل‌هایی دارد که بر اساس درصدهای در نظر گرفته باید در پروژه‌های مرتبط تزریق شود و ما بر همین اساس اعتبار مذکور را توزیع کردیم. 

مشیری با اشاره به اینکه گرفتن عوارض آلایندگی که حق مردم شهرستان بهمئی بود عنوان کرد: این عوارض با تلاش و پیگیری جدی شهرداری لیکک و حمایت عادلانه و شجاعانه مجموعه قضایی شهرستان و استان تحقق پیدا کرد و تماماً حاصل پیگیری شهرداری و شورا، تیم حقوقی، همکاری اداره کل محترم امور مالیاتی و شجاعت عادلانه حوزه قضایی شهرستان و استان بوده است و مستندات این مسئله نیز به‌طور کامل موجود است.

وی اضافه با اشاره به پرداخت 56 درصدی عوارض آلایندگی به روستاها گفت: توزیع عوارض آلایندگی طبق آخرین سرشماری در  سال ۹۵ بود که 56 درصد این عوارض به روستاها و دهیاری‌ها تعلق پیدا کرد و ۴۴ درصد این اعتبار به شهرداری واریز شد.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد روستاها بر عهده فرمانداری و بخشداری‌هاست.

اجرای پروژه بزرگ دروازه شهر

 شهردار لیکک با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر لیکک باعث ایجاد امید، آرامش و تحول در مرکز بهمئی شده‌اند افزود: با تلاش‌های شهرداری و شورای شهر پرداخت عوارض آلایندگی برای سال‌های بعد به‌صورت مستمر برقرار است و شهرستان بهمئی برای همیشه از این حق برخوردار است.

وی به عملکرد سه‌ساله شهرداری لیکک اشاره کرد و گفت: اجرای ۲۶۰ هزار متر آسفالت معابر شهری در طرح نهضت آسفالت در شهر لیکک صورت گرفت.

 مشیری پروژه بزرگ دروازه ورودی شهر لیکک را یکی از فعالیت‌های بزرگ این شهرداری نام برد و گفت: احداث بلوار بزرگ در ورودی شهر، هرس نهال نخل از دروازه ورودی تا میدان مادر، پروژه کمربند سبز و جاده سلامت در کنار این پروژه در حال انجام است که به‌زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

پرداخت کامل مطالبات کارگران

شهردار لیکک در خصوص مطالبات کارگران تصریح کرد: در اقدامی بی‌سابقه و از تاریخ تأسیس شهرداری تاکنون، بیشترین پرداخت حقوق، رفاهیات و به‌روز بودن بیمه در طول این سه سال صورت گرفت.

مشیری عنوان کرد: با توجه به اینکه مطالبات زنان ازجمله پارک بانوان از اولویت‌های شورا و شهرداری بود و ایجاد فضای مناسب جهت اوقات فراغت این قشر ضرورت داشت با احداث پارک بانوان در این دوره یکی از مطالبات به‌حق بانوان صورت گرفت.

وی افزود: علاوه بر احداث پارک بانوان در این دوره شاهد افتتاح 2 پارک محله‌ای و کاشت 2 هزار و 800 درخت ثمری در سطح شهر لیکک بودیم.

زیباسازی شهر لیکک

مشیری با اشاره به زیباسازی شهر لیکک گفت: اصلاح و احداث میدان دا (مادر)، میدان کتاب و میدان مرکزی با المان و تندیس‌های زیبا و مفهومی، اصلاح و احداث روشنایی از دروازه ورودی تا خروجی شهر (خیابان امام، خیابان رهبری، خیابان شهید رئیسی، خیابان دانشجو، بلوار طالقانی و...) با بهترین استانداردهای روز، بازسازی و ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر لیکک، نصب تابلوهای نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌های شهر و سنگ‌فرش 4 هزار متر بلوار در سطح شهر جهت زیباسازی شهر صورت گرفت. 

 وی در پایان گفت: جهت جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی جدول‌ گزاری به طول 7 هزار متر، پوشش حفاظتی کانال‌ها و احداث چهار کانال بزرگ جهت هدایت سیلاب در سطح شهر لیکک صورت گرفت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار