رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در همایش فعالین فرهنگی هنری مطرح شد؛

فرمانده سپاه فتح گفت: باید در حوزه فرهنگی از کارهای سطحی پرهیز کنیم و به دنبال کار فکری باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ رزمایش سراسری فعالین فرهنگی هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروزسه شنبه 4 مهرماه  در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

 

آیت الله حسینی در این جلسه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس وبا بیان اینکه فعالیت فرهنگی کار انبیأ و اولیا و ائمه اطهار است، گفت: اگر انبیاء هدایت‌گری نداشتند همه بشر گمراه می‌شدند و اگر بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی شکل نگرفته بود نتیجه آن کفر و استکبار بود، در هر کجا مقوله‌های فرهنگی شکل گرفت هدایت و معنویت و انقلاب اسلامی شکل گرفته است.
 


انقلاب فرهنگی مولود کار فرهنگی، حوزه و‌اندیشمندان است، گفت: بعد از انقلاب انبیاء، تنها انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و معنوی است و در رأس این حرکت انقلابی امام خمینی (ره) است و وقتی رهبری یک انقلاب یک فقیه و سالک باشد بدون شک انقلاب فرهنگی رخ خواهد بود.


وی ادامه داد: امام شخصیتی فرهنگی است و با هدایت‌های او و همراهی مردم، انقلاب اسلامی شکل گرفت و این حرکت ادامه دارد.


نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: معنویت در قبور مطهر شهدا آشکار است و این موضوع به برکت کار فرهنگی است و اگر در انقلاب معنویت وجود نداشت و انقلاب در اثر کودتا شکل گرفته بود، در اثر مشکلات مختلف و حوادث گوناگون انقلاب دوام نمی‌آورد.


آیت الله حسینی ادامه داد: دشمنان برای هشت سال جنگ تحمیلی، ترور‌ها، جنگ اقتصادی   سقوط را محاسبه کرده بودند اما در اثر باور‌های دینی و اسلامی انقلاب مستحکم‌تر شد و مجاهدت‌های مردم و حضور آن‌ها استحکام انقلاب را تضمین کرد.


وی ادامه داد: دشمن در برنامه‌های خود کوتاه نخواهد آمد و بر علیه انقلاب اسلامی هجمه دارد و با بیش از ۲۰۰ شبکه به دنبال سقوط انقلاب است اما چون انقلاب اسلامی فرهنگی و‌با ایده‌های مردم سر و کار دارد همه توطئه‌های آن‌ها خنثی شده است و در اروپا و آفریقا و منطقه حوزه نفوذ ایران گسترش پیدا کرده است.



آیت الله حسینی به اغتشاشات سال گذشته و برنامه‌های دشمن برای اهداف براندازانه اشاره کرد و گفت: دشمن در سالگرد اغتشاشات، در بمب‌گذاری‌ها اخیر و در جنگ‌های رسانه‌ای خود شکست خوردند بر همین اساس برای حضوری فعال در جامعه باید عقلانیت را در جامعه افزایش دهیم و به صورت فعال در فضای مجازی نقش آفرینی کنیم.


نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با کار فرهنگی و عقلانی در فضای مجازی حضور پیدا کنیم، ادامه داد: دشمن در فضای مجازی جولان دارد و به دنبال پیاده‌سازی اهداف و برنامه‌های خود است لذا برای این فضا باید برنامه وهدفمند حضور داشت.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه مجموعه زیرساخت فرهنگی ما در سطح کشور کم نظیر است، گفت: معنای برگزاری این جلسه این است که از امثال شهید صدر زاده پیروی کنیم و دنبال روی مرام آنها باشیم.


سردار خرم دل با بیان اینکه کار فرهنگی و عقلانیت باید در دستور کار باشد، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مکانی که همه دور هم جمع می شدند و اثرپذیری داشت مسجد بود و ظلمی که بر جوانان تحمیل شد دور شدن جوانان از مسجد بود، دور شدن جوانان و پایگاه‌های بسیج از مسجد از جمله دیگر مشکلات در حوزه فرهنگ است.


وی با بیان اینکه همه کارهای فرهنگی پیوست آن در مسجد است، ادامه داد: با خالی شدن مساجد و دور شدن جوانان از این مکان مقدس شاهد آثار منفی مختلف در قشر جوان هستیم.


سردار خرم دل گفت: برای انجام کار فرهنگی باید بدانیم روی کدام قشر هدف‌گذاری کرد در این راستا این هدف گذاری‌ها بر روی جوانان و نوجوانان است، امروز نوجوان و جوان در محیط از معلم، مسجد و کارفرهنگی دور است و این موضوع سبب آسیب‌های مختلف بر این قشر می‌شود.


سردار خرم دل با بیان اینکه باید تمرکز خود را بر حضور جوانان در مسجد قرار دهیم، ادامه داد: امروز‌ همه متولیان از جمله دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی باید بر حضور جوانان در مسجد تلاش کنند.


فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از خصوصیات شهید صدر زاده مطالعه کتاب است و در کنار فعالیت‌های ارزشمندی همچون هیئت‌ها، برنامه‌های فرهنگی باید  به مطالعه کتاب توجه داشته باشیم و از آنجایی مسیر ما مشخص است باید مطالعاتمان را برای نقش آفرینی‌های بییشتر افزایش دهیم.


وی ادامه داد: باید در حوزه فرهنگی از کارهای سطحی پرهیز کنیم و به دنبال کار فکری باشیم که در این راستا نیازمند افزایش مطالعه و آگاهی هستیم، امروز نمی‌توان تنها با احساسات با جوانان صحبت کنیم بلکه باید منطق و مطالعه را دنبال کنیم.


فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد قرارگاه برای فعالیت‌های فرهنگی اشاره داشت و ادامه داد: ظرفیت‌های ما فراوان است و با کنار هم قرار دادن این ظرفیت‌ها می توان فعالیت‌های گسترده‌ای در قالب قرارگاه و با محوریت آیت الله حسینی و بزرگان حوزه فرهنگ  انجام داد.
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:
 
 

 

به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
به دنبال انجام کار فکری باشیم
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار