رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مطالبات مردمی؛

بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به منظور انجام تعهدات خود در چهارچوب دستورالعمل بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال و همچنین جلوگیری از انحراف این تسهیلات باید نقش مثبتی ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ راه اندازی شغل و فرصت های شغلی یکی از مهمترین مطالبات اقشار مختلف جامعه است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهمترین مطالبه متقاضیان شغل هستند.


افزایش تعداد افراد تحصیلکرده و فارغ‌التحصیل جامعه و وجود افراد بیکار جامعه سبب می شود تا سالانه بر حجم تعداد متقاضیان افزوده شود تا متولیان و دستگاه های مختلف با نقش آفرینی در حوزه اشتغال بتوانند گره های بیکاری را باز کنند.



در این رابطه مهارت افزایی و افزایش توانمندی متقاضیان از بسترهای اولیه ایجاد شغل است تا افراد ماهر بتوانند با تکیه بر تخصص و مهارت خود در جهت راه اندازی کار و شغل گام بردارند.


در کنار مهارت افزایی گاهی گره بسته بیکاری در اثر نبود سرمایه و تسهیلات اشتغال زا است که با پرداخت تسهیلات می تواند افراد دارای مهارت عملی و دانش صاحب کسب و کار شوند.



با وجود اهمیت  اشتغال و رفع بیکاری در سیاست های کلان کشور اما انحراف تسهیلات بانکی گره بسته بیکاری را باز نخواهد کرد بلکه در اثر بیکاری ظهور آسیب‌های اجتماعی در بخش های مختلف در اثر بیکاری دور از انتظار نخواهد بود.

 

در این ارتباط  تسهیلات اشتغال  در بخش‌های مختلفی همچون مشاغل خانگی، کشاورزی، صنعت و دیگر بخش‌ها باید پرداخت شود تا در این بخش‌ها ضمن فعال شدن تولید شاهد ایجاد شغل در این بخش‌ها بود با این وجود انحراف تسهیلات از یک سو سبب از بین رفتن بسترهای شغلی جدید می‌شود و از سوی دیگر فرصت دریافت تسهیلات برای کسانی که دارای تجربه، سابقه و مهارت برای دریافت تسهیلات جهت ایجاد شغل هستند از بین خواهد رفت.

 

بر همین اساس ساز و کارهای جلوگیری از انحراف تسهیلات از جمله کارشناسی برای صدور مجوز و اعطای تسهیلات، نظارت بر روند فعالیت‌ها بعد از اعطای تسهیلات و نهایتا بررسی نتایج آماری از تاثیرگذاری‌ها در ایجاد شغل باید در دستور کار باشد تا از انحراف در حوزه تسهیلات بانکی جلوگیری کرد هرچند ارائه راهکارهای کارشناسی توسط بانک‌ها از دیگر روش‌های جلوگیری از انحرافات تسهیلات بانکی است.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار