رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-24 13:24 شماره خبر : 1700 https://sobhezagros.ir/short/VMADV 0
در خطبه های نماز جمعه استان مطرح شد:

خطیب جمعه مرکز استان در ادامه به شهادت ۱۱ نفر از کادر نیروی خدوم انتظامی در راسک در حمله تروریستی جیش الظلم اشاره و با تسلیت این حمله تروریستی به نیروهای جانبرکف انتظامی گفت:از این گروه تروریستی به سختی انتقام خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج یا اشاره ه اینکه آیین تشییع شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در شهر یاسوج برگزار می شود افزود: مردم قدرشناسی کهگیلویه و بویراحمد با حضور پرشور در این آیین پایبندی خود به راه و آرمان های شهدای ایثارگر را به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه جوانان این خطه با از جان گذشتگی برای دفاع از میهن اسلامی نقش آفرینی کردند که این ایثارگری ها در تاریخ کشورمان ثبت می شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار نمونه ای از شهید مدافع ولایت است.

حسینی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاه خود تلاش های زیادی برای اثبات حقانیت حضرت علی (ع) انجام دادند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی بانوی مسلمان در همه اعصار است تاکید کرد:که تلاش برای معرفی بیشتر شخصیت این بانوی بزرگوار ضرورتی در این برهه از تاریخ اسلام است.

درباره ﺗﺎرﯾﺦ ﺷﻬﺎدت ﺣﻀﺮت زهرا(س) ﭼﻨﺪین رواﯾﺖ مطرح ﺷﺪه اﺳﺖ، ﯾﮏ رواﯾﺖ آن را ۱۳ ﺟﻤﺎدی اﻻوﻟﯽ و رواﯾﺖ ﺑﻌﺪی ﮐﻪ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺮ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ، ﺳﻮم ﺟﻤﺎدی اﻟﺜﺎﻧﯽ ۱۱ ﻫﺠﺮی را زمان شهادت بانوی آب و آینه می داند که ﺑﻨﺎ ﺑﺮ دیدگاه اول وی تنها ۷۵ روز و ﺑﻨﺎ ﺑﺮ رواﯾﺖ دوم ۹۵ روز پس از رﺣﻠﺖ حضرت محمد(ص) در این جهان فانی زندگی کرد.

 انتقام سخت در انتظار تروریست‌های حادثه راسک

 خطیب جمعه مرکز استان در ادامه به شهادت ۱۱ نفر از کادر نیروی خدوم انتظامی در راسک در حمله تروریستی جیش الظلم اشاره و با تسلیت  این حمله تروریستی به نیروهای جان‌برکف انتظامی گفت:از این گروه تروریستی به‌سختی انتقام خواهیم گرفت.

حسینی با تأکید بر اینکه برخی هستند که نمی‌گذارند جهان صلح داشته باشد،ابراز داشت:امروز دنیای غرب نسبت به غزه چه ظلم هایی می‌کند؟ یک ملت مظلوم را زیر شدیدترین بمباران قرار می‌دهند و خودشان دم از دنیای عاری از جنگ و خشنود می‌زنند.

وی عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل رأس خشونت هستند، امروز در غزه بیش از 18هزار نفر کشته‌شده است اما هیچ صدای از غرب شنیده نمی‌شود درحالی‌که در سال گذشته در خصوص مسمومیت دانش آموزان ایرانی اتحادیه اروپا جلسه تشکیل می‌داد.

خطیب جمعه شهر یاسوج افزود: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت همه‌جانبه بود که در سال ۱۳۵۷ آن را به وجود آوردند.

وی بابیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به عظمتی رسیده است که به‌سوی اهداف خود حرکتمی کند،گفت: اسلام مشوق انسان‌ها برای توسعه و پیشرفت است.

خطیب جمعه شهر یاسوج با یادآوری برودت هوای برخی نقاط استان به ویژه شهر یاسوج از شهروندان خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

حسینی با بیان اینکه مصرف بی رویه گاز منجر به قطع این حامل انرژی برای برخی شهروندان می شود تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز در این روزهای سرد ضرورت دارد.

لنده

مردم چشم‌انتظار تحقق وعده مسولان در خصوص راه لنده به تراب هستند

امام‌جمعه لنده گفت:مردم شهرستان لنده چشم‌انتظار تحقق وعده مسولان در خصوص راه لنده به تراب هستند.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیونددهنده با امام زمان(عج) باشد.

وی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:ایام شهادت حضرت زهرا(س) را به همه شیعیان و دوستداران آن حضرت تسليت می‌گوییم که لازم است که این دهه در بین مردم به‌درستی گرامی داشته شود.

امام‌جمعه لنده تصریح کرد:حضرت زهرا(س) الگویی کم‌نظیر برای همه زنان عالم است و امیدواریم در عصر کنون از این بانوی بزرگ اسلام درس‌ها و عبرت‌های بزرگی برای سبک زندگی زهرایی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اولین و آخرین نبود و بعد از حضرت فاطمه(س) شاهد به شهادت رساندند یاران و صاحبه شیعیان را به شهادت رساندند.

محمودی اصل گفت: فرهنگ شیعه ما برای رسیدن به اینجا شاهد کشته شدن امامان ویاران و صحابه ائمه اطهار(ع) بودیم تا این فرهنگ و تفکر به اینجا رسیده است.

وی گفت: در همین عصر کنونی نیز رضاخان میرپنج نیز با برخورد وحشيانه خود با روحانیون و مبلغین شیعی چنان برخورد کردند که خیلی از این علما در زندان‌ها به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه لنده گفت: شیعه زحمات ارزشمندی کشیدند تا با نفس حضرت زهرا(س) تا اینجا رسیده است و نمونه تربیت مکتبی حضرت زهرا(س)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که شیعیان در عراق و ایران و همه کشورها مراسمت بسیار بزرگی برای این سردار عزیز برپا کردند و یاد و نام این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.


وی گفت:جنایاتی که در طول تاریخ به وجود آمده است همانند جنایات داعش در عصر کنونی نیست چرا که این جنایات به فرماندهی امریکایی ها و صهیونیستی ها شکل گرفته است که این مهم برگرفته از همان تفکر داعشی زمان دورانی بود که حضرت فاطمه زهرا (س) را به شهادت رساندند.

محمودی اصل تاکید کرد: فاطمیه، یعنی در دفاع از ولی و رهبر مقاومت کردن و کسی این کار را می کند که خون ولایت و زهرای مرضیه در بدنش باشد.

وی گفت: میزبانی ٣شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام فاطمیه باعث معطر شدن فضای جامعه شده است تا نسبت به دینی که نسبت به شهدا داریم این راه را فراموش نکنیم.

امام جمعه لنده گفت: در خصوص مسائل بین المللی بحث وتوی قطعنامه سازمان ملل توسط امریکا در خصوص حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان از شریک بودن این کشور در این جنایات است و این سازمان های بین المللی تا چه اندازه نمایشی هستند و چگونه چراغ سبز به رژیم صهیونیستی نشان می دهند تا جنایات خود را بیشتر کنند.

وی گفت: فساد در بحث چای یک اقدام خوب از سوی دولت بود که با افشای آن و معرفی به دستگاه قضایی نشان از فساد ستیزی دولت است ولی باید مجلس قوانین جدیدی در خصوص رانت و فساد باید تصویب شود تا برخورد قاطعی صورت گیرد.

خطیب جمعه لنده گفت: ضعف در سامانه های نظارتی و رصد و پایش مسائل مختلف و عدم تبعیض در قوه قضائیه باید ندنظر قرارگیرد.

وی افزود: مسئله حمل و نقل یکی از مهمترین مسائل کشوراست که نقش این مهم در جامعه باعث تسهیل در ترددها و حمل ونقل ترابری و رفع نیازهای مردم یک اصل مهمی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

خطیب جمعه لنده گفت: راه لنده به تراب یکی از مهمترین مسائلی بود که باید در قطعه ای که تحویل بنیادعلوی بود هرچه سریعتر اجرایی می شد و قرار بود تابستان به بهره برداری برسد و تاکنون این مهم تحقق نیافت.

وی گفت:باید مسولان برابر وعده ای که به مردم می کنند عمل کنند که به اعتماد مردم ضربه ای وارد نشود.

امام جمعه لنده گفت: اخیرا برنامه ای در مرکز استان برای ستاد اقامه نماز برگزارشد که خیلی از عوامل اصلی در این برنامه دعوت نشدند که امیدواریم این مهم را برای برنامه ریزی بهتر در آینده برنامه ریزی کنند.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار