رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد:

امام جمعه شهر ياسوج گفت: هزینه‌های زیادی برای احداث این پتروشیمی صرف شد ولی امروز چندین هزار میلیارد سرمایه استان، بیت المال و کشور در این پتروشیمی به هدر رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت:  دنیا یک گذرگاهی است که انسان با هر کارنامه‌ای از آن عبور خواهد کرد، انسان‌های زیادی متولد شدند و مردند، در برخی از روایات ما نسل هشتم آدمی‌زاد هستیم که آمدیم و خواهیم رفت، یعنی قبل از نسل ما هشت آدم و هوا آمدند و رفتند همه موجودات خلق شده عالم می‌آیند و می‌میرند. 

 

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر تلخی است، شیرینی هم هست، آنهایی که ساکن دنیا هستند روزی به دنیای آخرت کوچ خواهند کرد، دنیا مثل کشتی است که در دریا دچار طوفان می‌شود که بعضی در دریا غرق می‌شوند و بعضی‌هم نجات پیدا می‌کند، انسان‌ها در دنیا همانند این کشتی هستند بعضی‌ها در این دنیا غرق می‌شوند و آخرت را از دست می‌دهند و برخی هم با اطاعت از خداوند و پیشوایان با عبور  از این دنیا صاحب آخرت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: در دنیا ما زبان داریم و از کار نیفتاده است، بدنمان سالم است و... اما وقتی مرگ اتفاق افتاد همه‌ ‌این‌ها از کار می‌افتند و توان هیچ کاری را نخواهیم داشت، مثل انسانی که دچار مرگ مغزی می‌شود زنده است همه چیز را می‌بیند ولی هیچ‌کاری نمی‌تواند انجام دهد، در هرصورت مرگ‌ می‌آید و هیچ‌کس نمی‌تواند از مرک فرار کند، مرگ حتمی و قطعی است و تنها چیزی که می‌تواند انسان را در آن دنیا نجات دهد انجام کارهای خوب از جمله نماز، زکات، خمس و...  است.

وي در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: خداوند هیچ نیازی به نمازهای ما ندارد، خداوند مارا برای جهنم رفتن خلق نکرده بلکه برای آسودگی در دنیا و آخرت و برای بهشت رفتن مارا خلق کرد، راه این انجام واجبات و ترک محرمات است.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: روز ملی کاهش بلایای طبیعی را درپیش داریم که ما باید در ساخت‌وسازها استحکامات لازم را مورد توجه قرار دهیم زیرا بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و مسائل دیگر است، که استحکام لازم باید مورد توجه باشد ما که داریم مصالح را استفاده می‌کنیم و ساخت‌وساز را انجام می‌دهیم پس با قوانین و اصول ساخت‌وساز استحکام آن را قوی کنیم، که این‌ها را باید توجه کنیم.

آیت‌الله حسینی تأکید کرد: از طرفی دیگر کاهش همه بلایای طبیعی مادی نمی‌باشد، بعضی از آنها مسئله معنویتی، اخلاق و مسئله درست ترییت کردن است، اگر جای این نتانیاهو شرور یک انسان مؤدب، اخلاقی، به فکر انسان‌ها و مخالف کشتار بود و اگر به‌جای بایدن جنایتکار یک انسان‌ متدین حتی مسیحی، سالم و یک آدمی که طرف‌دار حقوق‌بشر و حقوق انسان‌ها، جا می‌گرفت این همه خسارت بر بشر وارد نمی‌شد.

وی ادامه داد: خیلی جاها می‌سازیم، درست و مهندسی هم می‌سازیم، می‌بینید که شهرهای غزه، فلسطین و لبنان وقتی بمب‌های چندتُنی میاد یک ساختمان با آن عظمت فرو می‌ریزد و با خاک یکسان می‌شود، چه شهرهایی ما در خرمشهر‌، آبادان و شهرهای مرزی داشتیم که ویران شد، خرمشهر یک شهر عظیم بود که اویل جنگ با خاک یکسان شده بود.

آیت‌الله حسینی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین و شاید مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از بلایای طبیعی این است که ما جامعه و فرزندان را درست تربیت کنیم، به درگاه خداوند روی بیاوریم، اهل عبادت و معنویت باشیم تا خداوند این بالاها را از جامعه بشری دور نگه بدارد.

نماینده ولی فقیه در استان اشاره به مناسبت‌هاي پيش رو بیان کرد: روز شنبه ولادت امام حسن عسکری (ع) است که این روز خجسته را محضر امام عصر (عج) و همه شیعیان و مسلمانان عالم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، روز دوشنبه وفات حضرت فاطمه معصومه (س) است که خدمت همه شیعیان و مسلمان جهان عرض تسلیت داریم، بانوی مکرمه‌ای که در قلب ایران قرار گرفته و برکات زیادی برای جامعه ما داشته و دارد.

وی اظهار داشت: سه‌شنبه روز پیوند اولیا و مربیان است که دو کانون مهم برای آیین تربیت کودکان، نوجوانان و جامعه هستند که اگر این دو نباشند و در شأن نظام جمهوری اسلامی و مکتب شیعه کودکان و جوانان مارا تربیت کنند، باید کسانی را تربیت کنیم که سرباز امان زمان (عج) باشد و در خط مقدم اسلام باشند. 

آیت الله حسینی به هدر رفت سرمایه عظیم استان در پتروشیمی گچساران اشاره کرد و گفت: هزینه‌های زیادی برای احداث این پتروشیمی صرف شد ولی امروز چندین هزار میلیارد سرمایه استان، بیت المال و کشور در این پتروشیمی به هدر رفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان خواست که در این زمینه فکری کنند، گفت: چرا تاکنون مسئولان در این زمینه فکری نکردند؟ چرا به مسیری رفتند که این سرمایه عظیم که باید مشکلات مردم و کشور را در زمینه تولید و اشتغال حل کند، به راحتی این‌ها را از بین می‌بریم؟.

وی این سهل انگاری و بی‌توجهی را جای سوال دانست و اظهار کرد: چرا یک طرح و پروژه‌ای با این عظمت و هزینه سرمایه به بهره‌برداری رسید، امروز در این شرایط قرار بگیرد؟.

آیت الله حسینی این کار را زشت و ناپسند دانست و ضمن درخواست از استاندار به منظور پیگیری وضعیت این پتروشیمی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این زمینه فکر کنند و بیندیشند.

آیت‌الله حسینی در ادامه مطرح کرد: مسئله شیرخشک مسئله‌ای است که باید مشکل آن حل شود، متأسفانه مافیای شیرخشک حق این خلق‌های بی‌زبان و ناتوان را به این شکل که همه ماها می‌بینم دارند مورد معامله قرار می‌دهند که مسئولان باید این مسئله را پیگیری و با خاطیان برخود کنند.

وی تأکید کرد: امروز جبهه اسلام، جبهه انقلاب و جبهه مقاومت در جنگ با جبهه استکبار جهانی هستند که این شرایط خاصی است، الآن رزمندگان در خط مقدم با آن‌ رژیم‌های جنایتکار در حال جنگ هستند، ۷۵ سال است که این رژیم منحوس توسط استعمار انگلیس خبیث پایه‌گذاری شد و کار آنها جنگ، کشت‌وکشتار انسان‌های بی‌گناه است.

امام جمعه یاسوج یادرآور شد: در اگر بین کشورهای اسلامی این هماهنگی و همکاری لازم ایجاد می‌شد اسرائیل غاصب ریشه‌کن می‌شد اما دیدید که اسرائیل با حمایت آمریکا پیروز شد که اگر هماهنگی امروز بین جبهه اسلام صورت می‌گرفت این اتفاقات نمی‌افتاد.

وی درآخر گفت: امروزه ما مکلف و موظف هستیم که حمایت‌های مالی، روحی و روانی کنیم، رزمندگان در خط مقدم دشمن ایستاند و رزمندگان تنها کسانی نیستند که در میدان نبرد با دشمن در حال جنگ هستند ما می‌توانیم با حمایت‌های روحی، روانی، رسانه‌ای و مالی از آن‌ها جز رزمندگان باشیم که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَجاهِدوا بِأَموالِكُم وَأَنفُسِكُم في سَبيلِ اللَّهِ ۚ» با اموال و جانهای خود، در راه خدا جهاد نمایید؛ این برای شما بهتر است.

 

انتهاي خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار