رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-27 13:35 شماره خبر : 8022 https://sobhezagros.ir/short/eRPD6 0
در خطبه‌‌های نمازجمعه یاسوج مطرح شد؛

امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج به انتقاد از وضعیت فضاسازی شهری از جمله در شهر مادوان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس» آیت الله سید نصیر حسینی با دعوت مردم به رعایت تقوی الهی و ترک محرمات گفت: خداوند در قران در آیات مختلف ما را نصحیت فرموده‌اند و وعده مرگ برای همه داده‌اند و از این عالم مادی به عالم ملکوت عروج کنیم.

امام جمعه یاسوج افزود: روز قیامت روز پاسخگویی به اعمال است و خالق عالم پاداش و جزای هر کسی را باتوجه به اعمال آن موجود پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اگر مجرمان به جزای خودشان نمی‌رسیدند در قیامت گویی که این نظام وجود نداشت بنابرین روز قیامت همه باید پاسخگوی اعمال نیک و بدمان باشیم چرا که خداوند وعده این روز را داده است رفتن به نماز جمعه و اقامه آن ثواب حج دارد و پیامبر (ص) در این رابطه روایات زیادی فرموده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روایت است کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، اسامی آنها توسط فرشتگان ثبت و پاداش آن‌ها در عالم دیگر داده می‌شود. 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه جنایاتکاران جنگی همچون صدام، هیتلر، مغول، نتانیاهو، قاتلان سید الشهدا حتی اگر در این دنیا به مجازات برسند در قیامت به حساب آنها رسیدگی می‌شود خاطر نشان کرد: مومنان با اعمال خیر و نیک، زکات دادن، دستگیری از فقرا و... از آتش جهنم دور می‌شوند.

امام جمعه یاسوج گفت: برخی از دین دور می‌شوند و خود را به آتش جهنم نزدیک می‌کنند و برخی نیز با نزدیک شدن به اعمال نیک خود را به بهشت با تربیت و هدایت صحیح نزدیک می‌کنند. 

او با اشاره به اینکه کسانی که حجاب داشته‌اند، نماز می‌خواندند و یا کار ثواب می‌کردند و امروز از آن راه دوری می‌کنند حتما به حساب آن‌ها در قیامت رسیدگی و به آتش جهنم نزدیک می‌شوند اذعان داشت: بعد از هر رنج و سختی حتما جنت و پاداشی وجود دارد و دنیا قطعا متاعی فریبنده است و باید در این عالم از نعماتی که خداوند حلال کرده بهره و از منکرات پرهیز کنیم.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج گفت: در سایه تقوی و عمل به دستورات خداوند انسان‌ها به سعادت، آرامش دنیا و آسایش آخرت خواهند رسید.

وی در ادامه افزود: کسی با مخالفت با خدای خویش به سعادت نخواهد رسید و این خیال باطل است.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در ولنگاری آسایش و سعادتی نیست ابراز داشت: خداوند فرموده شیطان گناهان را زیبا می‌کند و با دست به دست دادن نفس و شیطان انسان نابود می‌شود. 

او رستگاری و سعادت را تقوی دانست و از مردم خواست تا تقوی پیشه کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وقایع تاریخی این هفته ابراز داشت: خواستند با شهادت امام حسین (ع) راه دین از بین برود اما نور هدایت باقی ماند و همه عالم گفتند حسین (ع)، خواستند با جنگ و ترور ریشه انقلاب اسلامی را بزنند اما خون جوانان و مردم ریشه انقلاب شد، سید حسن نصرالله را شهید کردند و با شهادت مسلمانان و فرماندهان حزب الله و حماس مقاومت زنده‌تر و هزاران انسان شایسته دیگر این پرچم را برداشتند.

وی گفت: با کشتن انسان های شایسته نمی‌توان حق را از بین برد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه باید نقشه‌های جامع و برنامه‌ریزی صحیح فضاهای آموزشی، بهداشتی، درمانی و سایر شاخص ها ملاحظه شود اذعان داشت: به مسائل و مباحث شهرسازی همانند شهر مادوان توجه نکرده و مشکلاتی پدیدار شده و فضای تفریحی و ورزشی وجود ندارد و باید از این بعد در شهرک سازی‌ها و طرح های جامع مسکن و روستاها بخصوص در مرکز استان نقشه جامعه مهندسی و پیش بینی ها لحاظ شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار