رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-03 08:32 شماره خبر : 5237 https://sobhezagros.ir/short/4yQzY 0
رؤیایی که دور از دسترس نیست؛

شتاب در ساخت مسکن در دولت سیزدهم بعد از وقفه‌ای چندین ساله در حالی دنبال شده است که امروز به گواه آمار رشد مثبتی را طی می‌کند تا افراد بیشتری به داشتن سرپناه در کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد امیدوار شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» یکی از نیازهای ضروری هر خانواده داشتن سرپناه است. خانه‌دارشدن خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه به روش‌های مختلفی بوده که برخی با داشتن زمین و سرمایه اقدام به ساخت دارند، برخی دیگر با دریافت تسهیلات خانه‌دار می‌شوند و اقشار دیگری از جامعه با حمایت ارگان‌های متولی از جمله کمیته امداد، بسیج و راه و شهرسازی صاحب‌خانه می‌شوند. 

شتاب در ساخت خانه توسط دولت سیزدهم بعد از وقفه‌ای چند ساله

داشتن خانه در بین افراد فاقد خانه‌یکی از هدف‌های مهم زندگی افراد فاقد خانه است و برای این موضوع تدابیر مختلفی از جمله ساخت مسکن ملی در دستور کار قرار گرفته است. این مهم با روی کار آمدن دولت سیزدهم و بعد از وقفه‌ای چند ساله شتاب گرفت.

ساخت یک میلیون خانه در دولت سیزدهم در ماه‌های ابتدایی خبری خرسندکننده برای اقشار مختلف جامعه خصوصاً اقشار کم‌درآمد در جامعه محسوب می‌شد تا دولت از طریق خریداری زمین و ساخت واحدهای مسکن به دنبال تحقق وعده‌ها باشد. امروز ساخت‌وساز طرح نهضت ملی از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد گذشته است و در هفته‌های آینده شتاب بیشتری می‌گیرد.

امیدهایی که برای داشتن خانه زنده می‌شود

رؤیای خانه‌دارشدن افرادی که رنگ واقعیت می‌گیرد

خانه‌دارشدن افراد در دولت سیزدهم با تأمین زمین و واگذاری آن و همچنین شروع عملیات ساخت سبب شد تا رؤیای خانه‌دارشدن افراد مختلف جامعه دور از دسترس نباشد هرچند دراین‌رابطه باید همچنان اقدامات برای خانه‌دارشدن افراد مختلف جامعه در دستور کار باشد تا شاهد افزایش تعداد واحدهای مسکونی باشیم. به گواه آمار بانک مرکزی، رشد ساخت‌وساز تولید مسکن از منفی ۶ و ۹ دهم درصد در سال ۱۴۰۰ باهمت رئیس‌جمهور به ۷ و یک‌دهم درصد در پایان سال گذشته رسیده و حجم افتتاح‌ها و واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی و گروهی افزایش پیدا کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد از مقوله ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن بی‌بهره نیست و طبق پیش‌بینی‌ها روند ساخت مسکن در یک بازه زمانی چهار‌ساله حدود ۴۷ هزار واحد مسکونی بود؛ اما تا اکنون عملیات ساخت ۲۶ هزار واحد آن شروع شده است. 

امیدهایی که برای داشتن خانه زنده می‌شود

ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام

روند ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در طی زمان‌های مختلف به دلیل کمبود زمین با موانعی همراه شد؛ اما با تأمین زمین این وقفه‌ها برطرف و عملیات ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص آخرین روند ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان در دولت سیزدهم آغاز شده و هم اکنون احداث این واحدهای مسکونی با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجراست.

امیدهایی که برای داشتن خانه زنده می‌شود

۲۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسید

محمد راستا افزود: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری‌شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته قرار است ۲ هزار واحد مسکونی دیگر در قالب بازآفرینی شهری، خود مالکی و نهضت ملی مسکن هفته دولت امسال بهره‌برداری شود.

وی با بیان ۴۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است گفت: در سال گذشته تاکنون ۹۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن تأمین و تحویل عوامل اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: این میزان در شهرها و روستاهای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت تأمین شده است.

راستا اظهار کرد: اجرایی‌شدن طرح نهضت ملی مسکن افزون بر امید به خانه‌دارشدن اقشار کم‌درآمد زمینه اشتغال برای طیف گسترده‌ای از فعالان ساخت‌وساز در استان شده است.
انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار