رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد:

مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امکان گزارش فرار مالیاتی وجود دارد به شرایط ارائه گزاش این موضوع اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» دولت‌ها با درآمد حاصل از مالیات شرایط مناسب را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کنند و علاوه‌ بر این یکی از درآمدهای مهم دولت اخذ مالیات از شهروندان است شهروندان با پرداخت مالیات در هزینه‌های عمومی جامعه سهیم هستند.

دراین‌رابطه مشاغل مختلف با پرداخت مالیات سهم خود را در ایجاد درآمد پایدار برای دولت جهت استفاده در حوزه ساخت‌وساز، عمران  و توسعه به‌کار می‌گیرند.

با وجود اهمیت پرداخت مالیات برخی خبرها از فرار مالیاتی شنیده می‌شود و این موضوع سبب نقص در روند پرداخت شده و به‌نوعی سبب بی‌عدالتی در پرداخت‌ها است.

فرار مالیاتی در بخشی از شغل‌هایی که درآمد بالایی دارند دیده می‌شود و عدم پرداخت مالیات توسط این قشر به این صورت است که به افراد توصیه می‌شود حق ویزیت را به‌صورت نقدی پرداخت کرده یا هزینه را به کارتی دیگر واریز کنند و در مواردی تنها به‌صورت محدود از دستگاه کارت‌خوان جهت دریافت هزینه استفاده می‌شود.

متولی امور دریافت مالیات اداره کل مالیات است تا ضمن شناسایی کسانی که در صدد فرار مالیاتی هستند با آنها برخورد قانونی صورت دهد و مانند دیگر افراد جامعه که طبق قانون باید مالیات بپردازند، این قبیل افراد را شناسایی و مالیات آنها دریافت کند.


مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس گفت: برخی از این افراد برای اینکه میزان درآمد آنها برای پرداخت مالیات مشخص نشود از طریق‌ مختلف اقدام به این کار می‌کنند، که می‌توان به کارت به کارت، دریافت نقدی و همچنین ارائه شماره کارت دیگری اشاره کرد و در بین افراد و صنوف مختلف دیده می‌شود و مختص به یک گروه خاص نیست.

میلاد فرخان گفت: فرار مالیاتی جرم است و با متخلفان برخود قانونی می‌شود که در این رابطه امکان گزارش این موضوع وجود دارد.

وی به روش‌های ارائه گزارش‌های مستند اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند این قبیل تخلفات را از طریق سامانه ۱۵۲۶ گزارش کنند تا در این راستا  تخلفات مورد رسیدگی قانونی قرار گیرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار