رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-07 12:03 شماره خبر : 3240 https://sobhezagros.ir/short/Ng5Yp 0
مدیرکل اوقاف در گفتگو با صبح زاگرس:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان ویژگی‌های امام حسن (ع) گفت: آن حضرت شخصیتی صبور، مهربان دارد و سرآمد اهل‌بیت علیهم‌السلام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیر الاسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) به همه دوستداران خاندان عصمت و طهارت گفت: امام حسن (ع) سبط اکبر نبی مکرم اسلام و کریم آل طاها هستند، در روایتی از نبی مکرم اسلام امام حسن مجتبی (ع) را بهترین خلق‌ خدا، زیبا و خوش‌خلق معرفی شده است و آن امام به دلیل شباهت به پیامبر تبلور این زیبایی و شخصیتی صبور و مهربان و سرآمد اهل‌بیت علیهم‌السلام محسوب می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه نور واحد هستند و اگر امام حسن (ع) در زمان معاویه اقدام به صلح داشت، اگر در زمان یزید بود قیامی همچون عاشورا داشت، امام حسن مجتبی (ع) به تعبیر رهبر معظم انقلاب در کتاب صلح امام حسن (ع)، صلح آن حضرت را صلح قهرمانانه می‌داند و با  شرایط سختی که در این صلح برای معاویه ابن ابوسفیان گذاشتند می‌دانستند پیمان صلح را خواهد شکست؛ زیرا معاویه ظاهری دین‌دار اما باطنی ضد دین داشت و با عهدشکنی با امام، چهره زشت ضد دینی خود را نشان داد. 

وی ادامه داد: امام حسن (ع) در غربت و کمبود یاران اقدام به صلح داشتند تا جان شیعیان حفظ شود و آن حضرت مقدمه قیام سیدالشهدا (ع) را بنا نهادند. 

این مسئول گفت: در شرایط سخت زمان امام حسن (ع)، آن امام برای حفظ اسلام، حفظ جان شیعیان و برای ادامه قیام حضرت سیدالشهدا اقدام به صلح داشتند. 

حجت‌الاسلام نصیر الاسلامی تصریح کرد: آن حضرت دارای سجایای اخلاقی همچون کریم، جواد و بخشنده هستند و چندین مرتبه تمام مال، نصف و ثلث مال را بخشیدند و از همه نظر الگویی برای مسلمین عالم بودند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود: در سراسر کشور و استان جشن‌های مختلفی  پیرامون این روز در قالب جشن کریم اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود و سفره مؤمنانه‌ای از سوی مراکز فرهنگی و اوقاف به‌صورت بسته‌های مؤمنانه در جوامع هدف واریز خواهد شد. 

وی تأکید کرد: با اقتدا به سیره امام حسن مجتبی (ع) می‌توانیم اخلاقی نیک با خانواده، اطرافیان و همکاران داشته باشیم و با الگو قراردادن دست بخشنده کریم اهل‌بیت (ع) می‌توانیم نسبت به نیازمندان و ایتام بخشنده و مهربان باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار