رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-03 11:07 شماره خبر : 3153 https://sobhezagros.ir/short/Vm86P 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت: رهبر معظم انقلاب امسال در تعیین شعار سال به این نكته اشاره كردند و باید دولت به صورت واقعی اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار كند

محمدکاظم کاوه‌ پیشقدم در گفتگو با  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: مقام معظم رهبری امسال همان شعار سال قبل را با تغییر كوچكی بیان كردند هدف از این تغییر این است كه میزان مشاركت مردم در اقتصاد بالا رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: متأسفانه اقتصاد ما عمدتاً در اختیار دولت است و بخش خصوصی در آن نقش زیادی ندارد با توجه به اصل ۴۳ قانون اساسی و تغییراتی كه در حوزه اقتصاد صورت گرفته قرار شد كه نقش مردم بیشتر شود اما متأسفانه واگذاری‌هایی كه دولت انجام داد همه شركت‌ها را از حالت شركت دولتی به صورت شركت خصولتی دراورد كه بخش عمده‌ای از آن كماكان در اختیار دولت است.

وی ادامه داد:

کاوه پیش قدم عنوان كرد: این مسأله نیازمند این است كه به صورت واقعی امور اقتصادی به مردم واگذار شود؛ رهبر معظم انقلاب امسال در تعیین شعار سال به این نكته اشاره كردند و باید دولت به صورت واقعی اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار كند و ارگان‌هایی كه وابستگی غیر مستقیم به دولت دارند در اقتصاد دست خودشان را در این شركت‌های خصولتی كوتاه كنند.

وی افزود: تبعا اگر مردم به شكل مستقیم وارد اقتصاد شوند مدیریت حوزه اقتصاد بهتر خواهد شد. همچنین میزان تورم كاهش پیدا می‌كند و از این طریق می‌توان حتی با تحریم‌های صورت گرفته هم مبارزه كرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت: پس در خصوص شعار سال باید گفت مهمترین ویژگی در انتخاب شعار امسال ورود مردم در عرصه اقتصاد به صورت جدی است هر چند كه در سال‌های گذشته نیز در فرمایشات رهبری این مسأله وجود داشت اما این بار به صورت صریح مشاركت مردم را ذكر كردند به این دلیل است كه به این نتیجه رسیدند این اقدامات تا كنون به صورت جدی انجام نشده و موفق نبوده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار