رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-02-14 15:14 شماره خبر : 3930 https://sobhezagros.ir/short/4z3pD 0
رئیس حوزه عملیه خواهران یاسوج:

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری گفت: باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی اعلام حمایت کنیم از دانشجویان و به امید خدا این مقدمه یک خیزش جهانی علیه ظلم است.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری رئيس حوزه علمیه خواهران یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص جنبش های جهانی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: یکی از اتفاقاتی که بعد از طوفان الاقصی رخ داده واکنش جامعه جهانی به این رخداد بوده که چند علت میتوان برای آن درنظر بگیریم.

وی بیان کرد: طوفان الاقصی یک اتفاق بسیار مهمی در تاریخ هفتاد ساله مبارزات ملت مظلوم فلسطین بود که شاید بشه گفت این اولین حمله ای بود که حماس و فلسطینی ها پیشدستی کردند و اجازه ندادند صهیونست ها در زمان مناسب و با بسیج کردن همه رسانه ها این اقدام را انجام دهند، و رژیم صهیونیستی نتوانست نیروهای خود را در ابتدا جمع کنه و با اینکار حماس توانست در همان ابتدا واقعیت جنگ را به دنیا نشان بدهند.

افتخای گفت: دومین نکته مهم این است که در زمانی این اتفاق افتاد که با گسترش شبکه های اجتماعی انحصار رسانه ای دیگر از دست صهیونیست ها خارج شده بود، قبلا فقط شبکه های ماهواره ای و مجلات و خبرگزاری های معتبر دنیا این اخبار را منتشر می کردند، اما با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مردم مظلوم غزه توانستند اطلاعات و اخبار خودشان را به گوش جهانیان برسانند و به وجدان بیدار عموم مردم دنیا که از ظلم وستم بیزان اند و طرفدار عدالت هستند گوش زد کند.

رئيس حوزه علمیه خواهران یاسوج بیان کرد: در واقع فلسطینی ها به وسیله این رسانه های جدید با فطرت مردم دنیا صحبت کردند  و پیام مظلومیتشان را به گوش مردم دنیا رساندند.

افتخای افزود: در همان ابتدا که اسرائیل شروع کرد به حمله ناجوانمردانه به مردم و زنان و کودکان و زیرساخت ها رو از بین برد، در تمام دنیا در کشورهای اروپایی و حتی قلب ایالات متحده یعنی در نيويورک مردم  بپا خواستن و از مظلومیت مردم فلسین دفاع کردند.

وی در ادامه گفت: به گونه‌ای که حتی صهیونیست ها گفتن تجمعات پاریس و لندن کار ایران هست و مقام معظم رهبری  آنها را با یک  شوخی به سخره گرفتند و فرمودند حتما این تجمعات کار بسیج لندن و بسیج پاریس است! این وجدان بیدار عموم مردم دنیا بود که طرفدار مظلوم هستند و این سال ها اخبار دروغ به گوش آنها می رسید و صهیونیست ها واقعیت را جور دیگه جلوه می دادند.

افتخاری بیان کرد: در حال حاضر این حرکت رسید به دانشگاه ها و دانشجو ها، جنبش دانشجویی که سالیان سال در اروپا و آمریکا یک جنبش بی تحرکی بود، در واقع بخاطر سیتره ای که هم رسانه ها داشتند و هم قدرت هایی که وجود داشت، در آمریکا اجازه نمی دادند، و دانشجوها سرشان به مسائل دیگر گرم بود، ولی  جنبش دانشجویی دوباره بیدار شد،  فترت های این جوانان و دانشجویان بیدار شد و  مضلومیت مردم فلسطین را دید و لمس کرد.

وی گفت:  این جنبش دانشجویی در نزدیک بیش از شصت دانشگاه در ایالات متحده شروع شده که با برخورد خیلی سخت و چکشی پلیس آمریکا همراه بود دیدیم که به شکل وحشیانه ای با اساتید و دانشجوها و هیئت علمی و روئسای دانشگاه برخود کردند.

رئیس حوزه عملیه خواهران یاسوج بیان کرد: این حرکت دانشجویان پیامی دارد که تشت رسوایی دموکراسی و حقوق بشر از بام غرب افتاد و همه واقعیت رو فهمیدند، اگر در ایران یک اتفاقی بیفتد رسانه های دنیا بزرگنمایی می کنندو آن را وارونه جلوه میدهند اگه اعتراضی رخ دهد آنها حرف از دموکراسی و حقوق زن می زنن و آزادی بیان را در بوق و کرنا می کنند، ولی در حال حاضر دانشجویان یک خیزش عمومی پیدا کردن و در ادامه خیزش بقیه دنیا یک حرف را در دفاع از مظلوم میزنند خفه خون گرفتند و دیگر نه حرفی از حقوق بشر هست ونه حرفی از جایگاه زن هست، و به صورت وحشیانه با اعتراضاتی که علیه صهیونیست ها و در دفاع از مظلومین عالم ایجاد شده برخورد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری در پایان گفت: باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی کنیم، همچنین اعلام حمایت کنیم از دانشجویان و به امید خدا این مقدمه یک خیزش جهانی علیه ظلم و نویدی برای درخواست عدالت جهانی است.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار