رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
آیت الله ملک حسینی مطرح کرد:

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در خبرگان رهبری گفت: اشک بی‌صبری در مصیبت‌ها است و این در حال بوده که سیدالشهدا کنشگری را از انسان‌ها می‌طلبد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی در جمع عزاداران حسینی در شب شام غریبان گفت:خداوند به قلب امام زمان آرامش ببخشد و آرزو داریم که  امروز نور حسین‌ابن‌علی(ع)در قلب‌های ما جای بگیرد و به نسل‌های آینده برسد .

وی بابیان اینکه شهادت حسین‌ابن‌علی(ع) سیلاب اشک را جاری کرد و آن‌چنان انبیا در شهادت این امام بزرگ گریه کردند که گاهی اشک‌های آن‌ها خشک می‌شد؛ابراز داشت:اهل‌بیت برای این مصیبت فراوان گریستند و در روایات داریم که اول محرم که می‌شد دیگرکسی چهره انبیاء را خندان نمی‌دید و گاه یاد حسین‌ابن‌علی(ع) اشک‌ها را روزها و شب‌ها برای آن‌ها جاری می‌کردد .

نماینده مردم استان در شورای خبرنگاران رهبری به سخن‌های نسجیده برخی افراد در مورد اشک ریختن بر اهل بیت اشاره داشت و گفت: برخی می‌گویند که نباید در رثای این امام اشک ریخت چون او با خدا معامله کرد و باید شاد بود, ایبن چه استدلال صوفی زده ای است، بر این مصیبت باید دنیا گریه کند، این چه استدلالی است که میخواهند اشک را از مردم بگیرند.

آیت ملک حسینی ادامه داد: اشک بی‌صبری در مصیبت‌ها است و این در حال است که سیدالشهدا کنشگری را از انسان‌ها می‌طلبد .

وی تصریح کرد: این قبیل افراد با نگاهی غیرمعقول به مسئله اشک دارند درحالی‌که اشک بر سیدالشهدا با هر غصه‌ای متفاوت است.

آیت‌الله ملک حسینی ابراز داشت: همین قبیل افراد در سخن‌های نسنجیده خودشان میگویند مداحان و منبری‌ها خیانت به اباعبدالله کردند این‌ها نتوانستند تحلیل درستی از عاشورا نشان دهند که این سخن از اساس غلط است.

وی ادامه داد: این افراد با سخن‌های نسنجیده می‌گویند مداحان و منبرهای ها بجای اینکه بگویند سیدالشهدا قیامت کرد برای حق‌طلبی، برای نجات دنیا از ظلم و جور و باید امربه‌معروف اشک را جاری می‌کنند.

نماینده مردم استان در خبرگان رهبری تأکید کرد: کدام‌یک از شعارهای شعرا و مداحان نیست که از عطوفت انسانی سخن نگفته باشد از ظلم یزید و اصحاب عبیدالله زیاد پرده برنداشته باشد .کدام روضه‌خوان فقط اشک طلبیده است،مداحان ما قصه‌های کربلا را گفته‌اند،این‌گونه سخن گفتن‌ها جفا به مداحان و منبری‌هاست.

آیت‌الله ملک حسینی بابیان اینکه اشک دریافت پیام عاشورا است که انسان آزاده آن را درک می‌کند و نشست ها و پیام‌های ناب این پیام عاشورا و انتقال آن به آینده است، بیان داشت: اشک‌ها شاهد صدقی است که خدای متعال این محبت برای سیدالشهدا ویاران باوفایش قرار داده است.

وی بابیان اینکه اشک‌ها را باید بادل و قلب نگاه کرد، ابراز داشت: اگر سیدالشهدا حق نبود، مظلوم نبود و اتمام‌حجت با طفلش نکرده بود و آن سخن‌هایی را گفته بود را نگفته بود، این ارادت‌ها تجلی راه پیدا می‌کردند.

نماینده مردم استان در خبرگان رهبری بیان داشت:حقی که این اشک دارد پیوند عاطفی آن با امام است که  چشم‌های ما را زخم کرده و اشک‌های ما را جاری کرده است .

آیت‌الله ملک حسینی بابیان اینکه امام تمامی وجود انسان است،تصریح کرد:امام رضا(ع) در حدیثی آورده است،امام حسین همانند خورشید است و اگر خاموش شد دنیا در تاریکی فرو خواهد رفت.

وی بابیان اینکه قصه گریه اباعبدالله الحسین متفاوت با هر گریه‌ای است،ابراز داشت:پیامبر هنگام حضور در منزل امیر المومنین خطاب می‌کردند که دست‌های حسین(ع) را بالا بیارید و آن را غرق در بوسه می‌کرد و گریه می‌کرد و اشک می‌ریخت  و در جواب می‌فرمودند پاره‌ای تنم را تکه‌تکه می‌کنند و هیچ‌چیزی به زیبایی اشک این مسئله را بازگو نمی‌کند .

نماینده  مردم استان در خبرگان رهبری بیان داشت: اباعبدالله فرمودند من کشته اشکم . اما امروزمی بینیم که متأسفانه برخی متمدن و دانشمند شده اندو می گویند که اباعبدالله الحسین(ع) شهید نشد که ما گریه کنیم، بلکه شهید شد که ما نماز بخوانیم و غیره،اما باید دانست که این اشک است که این‌ها را تداعی می‌کند و هیچ مؤمنی نیست که مگر ایمان خودش را بر اشک بر تو محک بزند .

آیت‌الله ملک حسینی ابراز داشت: مؤمن می‌فهمد حسین کیست، حسین‌ابن‌علی سوزش اشکش تراز یک انسان است.

وی بابیان اینکه اشک را باید فهمید، اشک بر امام حسین یک اشک خدایی است،ابراز داشت: اشک نشان ایمان است .

آیت‌الله ملک حسینی بیان داشت:سیدالشهدا درک را تغییر داد؛درک از عدل در برابر را ظلم تغییر داد؛درک از مرگ در برابر حیات را تغییر داد؛ پس باید گفت اشک ریختن برای اباعبدالله الحسین به‌قدر ایمان، به‌قدر قرآن و به‌قدر انسانیت ارزش دارد.

وی بابیان اینکه اشک دست من و شماها نیست بلکه دست خدا است باید به فکر فردا باشید چون این توبه و تطهیر اوست،بیان داشت: فردای سینه‌زنی برای سیدالشهدا ما عهدی بستیم و باید حقوق جامانده امان ادا بشود .

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار