رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/07/03 Tuesday - 2024 24 September الثلاثاء ، 21 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-03 17:02 شماره خبر : 7457 https://sobhezagros.ir/short/4koR8 0
وزیر کشور مطرح کرد:

وزیر کشور دولت چهاردهم گفت: تلاش داریم استانداران بر اساس شاخص، توانمندی، مهارت و تجربه انتخاب شوند و بر این عهد باقی خواهیم ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» اسکندرمومنی در آئین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید کهگیلویه وبویراحمد گفت: هفته دفاع مقدس را تبریک می‌گویم و به روح شهدای مردم سرزمین پرافتخار و بافرهنگ کهگیلویه و بویراحمد درود می‌فرستم.

خاطرات وزیر کشور از استان کهگیلویه وبویراحمد 

وی ادامه داد: آشنایی من با مردم این استان به سال‌های پایانی دوران دفاع مقدس برمی‌گردد و هم‌رزم و هم‌سنگر مردم این دیار در قالب تیپ ۴۸ فتح بودم؛ مردم این استان باشهامت و شجاعت خط‌ها را می‌شکستند و راه را هموار می‌کردند، در پشت جبهه‌ها ایمان و اخلاق و متانت مردم این استان زبانزد بود.

وزیر کشور ادامه داد: در سال‌های هم‌سنگری با مردم این استان درس‌های خوبی آموختم، همواره به اخلاق و ایمان غبطه می‌خوردم و قبل از آن به این سرزمین دوران حماسه و ایثار دفاع مقدس تداعی شد و به روح شهدای این استان که امنیت ما مدیون آن‌ها بوده درود می‌فرستم. 

مؤمنی گفت: امروز خوشحالم توفیق دیدار شمارا پیدا کردم، امروز بیش از هر زمان دیگر کشور ما نیاز به امنیت، آرامش و وفاق و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی دارند.

شعار دولت چهاردهم در عمل ثابت‌شده است
وزیر کشور دولت چهاردهم  افزود: مردم در یک انتخاب مشارکتی رئیس‌جمهور منتخب را انتخاب کردند و شعار ریاست جمهوری همدلی و وفاق بود و بر این عهد استوار ماندند و کابینه وی نشان از این عهد و پیمان است و این شعار در کابینه نیست بلکه کشور یک فرد و تفکر و جناح نمی‌تواند اداره کند و همه باید ایران عزیز را مدیریت کند. هیچ تفاوتی بین افراد وجود ندارد اگر توانایی باشد قومیت و فرد و... معنا ندارد و همه باید در آبادانی ایران سهیم باشند.

مؤمنی تصریح کرد: باید عمل همدلی و همراهی و وفاق را نشان دهیم. دوران دفاع مقدس دورانی بی‌بدیلی بود، از قومیت، مذهب و دینی برای دفاع از انقلاب و اسلام حضور داشتند، ما شهدایی از اقلیت‌ها داریم و در دولت چهاردهم بر این عهد استوار هستیم، آن‌هایی که به پزشکیان رای دادند یا آنها که رای ندادند همه آنها در مشارکت و آبادانی کشور سهیم بوده و باید کشور ساخته شود. 

نمیتوان منکر خدمانت دولت سیزدهم شد

وی ادامه داد: تلاش های خوبی صورت گرفت هیچکس نمی تواند منکر این خدمات شود و از زحمات و تلاش های دولت سیزدهم تشکر می‌کنیم، این تشکر و قدردانی هرگز قابل کتمان نیست و رئیس جمهور محترم این تشکر را اعلام کردند، اما این پایان کار نیست و دوره ای جدید از خدمت باید آغاز شود و با طی کردن خدمات و ذهن دولت گذشته و پر تلاش تر و مصمم تر از قبل حرکت کنیم، همه ما مسلمانیم باید امروز ما بهتر از دیروز باشد.

از تلاش‌های احمدزاده تشکر می‌کنم
وزیر کشور بابیان اینکه در این استان ظرفت ها و ذخایر فراوانی دارد گفت: حدود ۱۰ درصد جنگل، ۱۰ درصد رواناب‌ها و منابع معدنی و... دارد و از این ظرفیت‌ها با همدلی و همراهی می‌تواند استفاده کرد، از تلاش‌های استاندار احمدزاده تشکر می‌کنم و استاندار جدید فردی کارآزموده و به‌عنوان استاندار جدید این استان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز آقای رحمانی استاندار همه هستند و هیچ فرقی ندارد و باید برای همه خدمت کند‌؛ انتخاب استاندار در وزارت کشور بر اساس شاخص‌ها بود، افراد باتجربه و کارآزموده و افراد زیادی ارزیابی شدند و برای این استان آقای رحمانی انتخاب شدند، آشنایی به ظرفیت‌های این استان و تجربه وی برای این استان متناسب بود و کسی که نتواند توانایی خود را اثبات کند از این چرخه حذف‌شده و افرادی در این چرخه حذف شدند.

استانداران بر اساس توانمند توانمندی و تجربه انتخاب می‌شوند

مؤمنی افزود: تلاش داریم افراد بر اساس شاخص توانمندی و مهارت و تجربه انتخاب شوند و بر این عهد باقی خواهیم ماند.

وی خطاب به استاندار جدید استان  گفت: آقای رحمانی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد با همراهی و همکاری نماینده‌های این استان و نخبگان برای پیشرفت این استان تلاش کنید.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار