رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/23 Monday - 2024 14 October الاثنين ، 11 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
صبح زاگرس گزارش می‌دهد؛

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های یک شهرستان داشتن ادارات مختلف برای خدمات‌رسانی است؛ ولی این بار در شهرستان باشت اداره وجود دارد؛ ولی مدیر و کارمند ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» توسعه خدمات اداری در شهرستان‌ها یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارزیابی برای سطح خدمات‌رسانی به مردم است.

یکی از اداراتی که بخش زیادی از امورات روزانه مردم به واسطه عرضه خدمات ثبتی و تنظیم اسناد رسمی و معاضدت قضایی و تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان در شهرستان‌ها نیاز است اداره ثبت‌اسناد و املاک است.

شهرستان باشت با داشتن بیش از ۲۴ هزار نفر جمعیت از زمان شهرستان شدن خود میزبان ادارات زیادی به‌منظور تسهیل در خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان است که یکی از این ادارات بعد از شهرستانی اداره ثبت‌ اسناد و املاک است.

وجود برخی نمایندگی ادارات نیز می‌تواند باعث کاهش تردد شهروندان به دیگر شهرستان‌های همجوار و یا مرکز استان شود؛ اما وقتی اداره ای در سطح شهرستان تأسیس می‌شود تا به شهروندان خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشد این رضایت‌مندی برای ادارات کل و شهروندان قابل‌پذیرش‌تر است.

اداره ثبت‌اسناد و املاک یکی از این ادارات خدمات‌رسان است که نبود آن مشکلات زیادی را برای شهروندان باشتی ایجاد کرده است، درحالی‌که برای ثبت یک زمین یا ملک اعم از تجاری و یا خانگی؛ مالک باید به شهرستان گچساران مراجعه کند و برای ثبت یک سند ملکی گاهی اوقات مراجعات زیادی باید به شهرستان همجوار انجام شود که شهروندان باشتی از این موضوع گلایه‌های زیادی دارند.

یکی از شهروندان باشتی دراین‌خصوص گفت: متأسفانه برای ثبت یک سند ملکی نیاز است که چندین بار به اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان گچساران مراجعه کنیم و برای انجام یک کار ساده باید علاوه بر هزینه رفت و آمد چند روز کاری را صرف انجام امورات اداری کنیم. 
وی با بیان اینکه احتمالات خطرات جاده‌ای را هم که کنار بگذاریم زمان و زیادی را باید در رفت‌وآمد باشیم، افزود: از مسئولان درخواست داریم که فکری به حال مردم کنند و اداره ثبت شهرستان را  هرچه زودتر راه‌اندازی کنند. 

یکی دیگر از شهروندان عنوان کرد: چرا باید برای بیشتر کارها به شهرستان همجوار مراجعه کنیم؟ چرا در شهرستان باشت دفتر ثبت‌اسناد و املاک افتتاح شده ولی بدون مدیر و کارمند است فقط ساختمان و تابلو سردر آن نصب شده و به حال خود رها شده است. 
وی افزود: چندین سال است که خانه خود را می‌خواهم ثبت کنم؛ اما به دلیل اینکه وقت کافی برای مراجعه به شهرستان‌ گچساران را ندارم هنوز برای ثبت خانه خود اقدامی نکرده‌ام. 
گفتنی است بیش از یک‌ساله از افتتاح اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان باشت می‌گذرد؛ اما این اداره رسماً تعطیل است فقط ساختمان با یک تابلو در منظر شهروندان خودنمایی می‌کند و شهروندان در گیرودار رفت‌و‌آمد به شهرستان گچساران هستند.

مهم‌ترین مطالبه شهروندان باشتی موضوع فعال شدن این ادارات برای تسهیل در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.

انتهای خبر/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار