رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 08:40 شماره خبر : 4000 https://sobhezagros.ir/short/NE9nP 0
در آستانه کنگره‌ ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه‌وبویراحمد؛

اجلاسیه شهدای عشایر کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهمانان ویژه کشوری به مدت پنج شب از 28اردیبهشت ماه سالجاری در یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» دومین کنگره ملی دو هزار شهید والامقام استان کهگیلویه وبویراحمد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان بعد از تلاش بی‌وقفه متصدیان با برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای ارتش استان در تاریخ ششم اردیبهشت در شهرستان گچساران وارد فاز عملیاتی شد و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

این کنگره عظیم بزرگ و فرهنگی بیست‌ویک اجلاسیه شهرستانی و استانی دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی در تاریخ کهگیلویه وبویراحمد از آن یاد می‌شود.

پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان و ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه وبویراحمد در یازدهم مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شده و پس از برنامه‌ریزی و تدارک‌ها که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد، که در حال حاضر شاهد برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی و معنوی در این خطه شهیدپرور خواهیم بود و این کنگره بزرگ از ۶ اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه وبویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی شده و این اجلاسیه ها تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

در همین زمینه در راستای برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد، هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران‌زمین، جشنواره شبانان و گله‌داران و اجلاسیه شهدای عشایر و ایثارگران با محورهای جشنواره و اجلاسیه در زمینهٔ عکاسی، مقاله، فیلم کوتاه، شاهنامه‌خوانی، ادبیات بومی عشایر، موسیقی مقامی، محلی و سنتی عشایر، سرپناه‌های عشایری و سکونتگاه عشایر، آئین‌های نمایشی و نمایش خیابانی به مدت پنج شب در یاسوج مرکز استان برگزار خواهد شد.

بر این اساس زمان برگزاری این اجلاسیه مهم و فرهنگی ۲۸ اردیبهشت لغایت ۱ خردادماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ شب در پارک ولایت یاسوج با حضور مهمانان ویژه کشوری خواهد بود.

 در همین راستا این اجلاسیه با حضور سردار حزنی مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی  کل سپاه، سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین، دکتر احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایر کشور و شایان نادریان رئیس سازمان امور عشایری کشور سخنرانان و مهمان ویژه کشوری این اجلاسیه خواهند بود.

این برنامه از روز جمعه ۲۸ اردیبهشت لغایت سه‌شنبه ۱ خردادماه در پارک ولایت یاسوج با حضور مردم و خانواده‌های شهدا، جانبازان ایثارگران و عموم مردم برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار