رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
جانشین فرمانده سپاه فتح:

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه سال‌جاری در یاسوج برگزار خواهد شد که سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران مهمان این برنامه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»  صبح امروز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه نشست خبری جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با هدف تبیین اقدام ها و تشریح برنامه‌های کنگره ملی ۲ هزار  شهید کهگیلویه و بویراحمد در ستاد کنگره شهدا در شهر یاسوج برگزار شد.

سردار مصطفی مثنوی با درود و سلام بر شهدای انقلاب اسلامی و همچنین ۲  هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد و تبریک حلول ماه ربیع‌الاول با تقدیر از رسانه ها برای پوشش مراسمات مذهبی استانی در ماه های مذهبی  گفت: اصحاب رسانه استان به خوبی مراسم‌های مذهبی ماه محرم و صفر را پوشش دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرصتی فراهم شد تا در مدت زمانی با تلاش و مجاهدت‌های صورت گرفته در  استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب دومین کنگره ملی نسبت به ارزش های اسلام و انقلاب اعلام وفاداری کنند، این موضوع اثبات شده که ایستادگی در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی مردم استان نقش های مهمی ایفا کرده است و نشان می‌دهد در قالب کنگره ملی نقش فعالی دارند.

وی با بیان اینکه ثمره تلاش های بخش های مختلف در طی ۲ سال با برگزاری کنگره ملی ادامه پیدا می کند ادامه داد: با تقسیم کارهای صورت گرفته با عنایت خداوند متعال و دستگیری شهدا و با نیت خالص موتور کنگره ملی به خوبی روشن شد و فضای مناسبی شکل گرفت و مسئولین باید نسبت به ایجاد فضای شهدا و گفتمان سازی تلاش می کردند که این اتفاق افتاد و برنامه ها در قالب کمیته ها شکل گرفت و عمده این موضوعات به صورت دفعی رخ داد و کمیته ای فعال و کمیته ای دیگر با فعالیت کمتر ادامه پیدا کرد زیرا بخشی از کمیته کار و تلاش بیشتری داشتند و بخشی دیگر حجم کار محدودتر بود و از زحمات همگی تشکر می کنیم.

سردار مثنوی با بیان اینکه کمیته ارتباطات ورسانه خوب بود که هم صدا و سیما و مدیرکل قبلی شبکه دنا و از سویی دیگر اصحاب رسانه به خوبی در فضای مجازی و حقیقی نقش آفرینی کردند گفت: گاهی اصحاب رسانه و صدا و سیما برای اطلاع رسانی از ظرفیت آنها استفاده می‌شود اما در حوزه تولید محتوا بیش از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با اشاره به این موضوع که در قالب های مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف برای تولید محتوا توسط رسانه ها به خوبی ادامه پیدا کرد و نقش مکملی کمیته ارتباطات و روابط عمومی داشتند افزود: این کمیته مستندات های مختلفی شکل داد، برنامه ها و جلسات مختلف در صدا و سیما و حضور مسئولان در استان سبب اتفاقات مبارکی شد، در کنار این موضوع تولیداتی همچون نماهنگ، پوستر و کلیپ تولید شد که از همه تلاش ها تشکر می کنیم.

فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود
فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اهدافی برای کنگره ملی طرح و هدف گذاری شد، اولین هدف در کنگره ملی تبلیغ، نشر و توسعه و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک الگوی مصونیت آفرین و حرکت به سمت تعالی جامعه طرح ریزی شد، ابزارهای مختلفی برای جنگ شناختی دشمن وجود داشت اما این تبلیغ و بازنشر اقدام‌های مهم بود، در یک شهر وقتی ۲۰ هزار جمعیت وجود دارد و ۱۵ هزار نفر برای برنامه شهدا و اجلاسیه حضور پیدا می کند برای همگان این تاثیر ملموس بود، در این اجلاسیه ها افراد مختلف با گروه های سنی و پخش آن در رسانه ها و دریافت بازخوردهای از اثرگذاری آنها همه نکات مثبت و مهم این اجلاسیه ها بود و این هدف و برنامه توسط حوزه تبلیغ  و اطلاع رسانی در مقیاس استان کهگیلویه و بویراحمد مناسب بود.

برگزاری ۲۵ اجلاسیه در راستای کنگره شهدای استان

وی افزود: در حوزه تبلیغ میدانی در شورای اداری شهرستانی، شورای سیاست گذاری، حضور شخصیت های مختلف و ائمه جمعه مناسب بود، دومین هدف در برنامه ها معرفی الگوی رفتاری با تکیه از سیره شهدا بود در این رابطه ۲۵ اجلاسیه برگزار و در حال برگزاری است و مردم در قالب های مختلف مشارکت و کمک داشتند و بخشی از توان اجرایی این برنامه به دلیل مشارکت های مردمی و نقش آفرینی مردم بود. وقتی ۵ هزار صندلی در شهرستانی دنا پخش و جمع آوری شد و مردم کمک کردند و آنها در این رابطه کمک داشتند نشان از تاثیر از سیره شهدا است.

سردار مثنوی با بیان اینکه افرادی اظهار داشتند راه را پیدا کردیم و گفت: هدف سوم جریان سازی و برانگیختگی مردم با اولویت جامعه بود، اجلاسیه شهدای دانشجو معلم و  ۴۴ شهید دانشجو معلم در ابتدای انقلاب در جبهه های جنگ حضور و نقش آفرینی داشتند و شهید شدند‌ و بهترین محتوا و غنی تولید و ترسیم محتوای اجرای مطلوب و بازخورد خوبی از کشور دریافت شد و توسط ستاد دانشجو معلمان تشویق شدند، اجلاسیه شهدای دانشجو معلم بود چون افراد برانگیخته شده و نقش آفرینی داشتند.

فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود
فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود

وی ادامه داد: برگزاری شهدای روحانی و ادارات از برنامه مطلوب دیگر بود. استفاده از تجربه اولین کنگره ملی و ظرفیت  ایثارگران و استفاده از ظرفیت کمیته راویان از برنامه دیگر بود که این روایت گری در مدارس، مساجد در قالب راهیان دانش آموزی و غیر آن برگزار شد و علاوه بر آن نقش ایثارگران و رزمندگان در حوزه کتاب و نشر از دیگر اقدامات بود و برای اولین بار حدود ۲۰۰ جلد کتاب چاپ یا در مرحله چاپ است، در این راستا کتاب های فاخری تولید و تا یک ماه آینده همه ۲۰۰ جلد کتاب منتشر می‌شود.

سردار مثنوی افزود: هدف چهارم سازماندهی حماسه های تاریخی استان بود، تولید مستند آیت الله ملک حسینی، شهید پرواز، شخصیت های مختلفی که در قالب مشاهیر،‌ معرفی اماکنی همچون مسجد شهیدان در گچساران و توجه به نمادها همچون مرقد بی بی حکیمه که می تواند استان را استان چهارم حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی کند، دنبال کردیم.

وی ادامه داد: استان ما اول در حوزه سادات، امام زادگان و مردم آنها را تکریم و تجلیل می کنند. توجه به سایر نمادها برای معرفی سلحشوری ها استان مانند معرفی اماکنی که مورد بمباران قرار گرفتند که نشان دهنده همراهی مردم با علما و اقدام علیه طاغوت ها محسوب می شود توجه شد، مرحوم آ میر احمدی تقوی و بزرگان استان مورد توجه قرار گرفت.

سردار مثنوی به سفر دیدار با رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: حضرت آقا فرمود: « در زمان طاغوت رژیم تلاش داشت با تحریک احساسات اقوام پیوندها را از میان ببرد و آقا فرمود فردی از اهل سنت و آمد و از شکاف قومیتی و مذهبی جلوگیری کرد».

نقشی بارز برای کنگره شهدا

وی ادامه داد: حدود ۳۷۰۰ جلسه در قالب شورای سیاست گذاری با ریاست امام جمعه و نماینده ولی فقیه و نائب رئیس استاندار و دبیری سپاه برگزار شد؛ شورای شهرستان ها با حضور ائمه جمعه و سپاه با ۱۹۲ جلسه برگزار شد و سبب شد تا رقابتی بین مناطق مختلف شکل بگیرد و شهرستان های کوچک همچون شهرستان های بزرگ نقش آفرینی کنند، در قالب کارگروه های و کمیته ها، ۱۰۵۰ جلسه برگزار شد و در کمیته ها بیش از ۲۴۰۰ جلسه برگزار شد، به همه خانواده شهید در سطح استان با اهدای تابلوی شهدا تقدیر شد و با بهره گیری از هوش مصنوعی و ظرفیت هنرمندان تابلوش فرش تولید و تقدیم شد در سال ۱۴۰۱ در گستره همه استان سرکشی از خانواده شهدا انجام شد و ممکن است خانواده ای شهیدی منکر حضور ما باشد این موضوع به این علت است که در سالیان گذشته به دیدار پدر و مادران آنها یا برداران و خواهر آنها رفته و مابقی بی اطلاع باشند و معمولا به دسترس ترین فرد مراجعه می‌شود، گاهی به آدرس های نزدیک تر و دورتر مراجعه کردیم.

سردار مثنوی گفت: بازسازی تصاویر شهدا از طریق کارگاه طراحی و تولید ۲ هزار شهید تولید و اتفاق مبارکی شکل گرفت، حدود ۳۵۰۰ یادواره و اجلاسیه ها و در حوزه تبیین بیش از ۲ هزار جلسه تبیینی، موضوع سرگذشت پژوهشی از طریق ظرفیت حفظ آثار و بنیاد شهید اطلاعات دریافت شد و این موضوع در قالب دو مرحله و به وسیله اسناد در بانک استاد ذخیره شد و علاوه بر آن از طریق دست نوشته و... بانک اولیه آنها تکمیل و امروز ۳۰۰ شهید آثار آنها جمع آوری شد.

فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود
فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه کنگره ملی شهدا در تاکیدات مقام معظم رهبری در استان با وجهه ملی برگزار شود، برای این موضوع اجلاسیه‌ها فعال، ایجاد مواکب، نمایشگاه که افرادی مختلف کشوری حضور داشتند و اگر رئیس جمهور شهید نمی‌شد در یکی از اجلاسیه ها دعوت می شدند، از فرمانده انتظامی کشور دعوت کردیم اما به دلیل موضوعات امنیتی مقدور نشد و برای اجلاسیه نهایی از فرمانده کل سپاه پاسداران دعوت خواهیم کرد.

سردار مثنوی افزود: ۱۵ شب فصل شیدایی برگزار و‌ مورد استقبال مردم قرار گرفت و در شب های اول با جمعیتی با حدود ۱۵ هزارنفر؛ برنامه فاخری برگزار و به اقرار مجریان و افرادی که در سال های مختلف در کشورهای اسلامی همچون لبنان و قطر و ایران داشتند، میزان حضور مردم و هماهنگی بین بخشی و آمادگی فضا و ماندگاری مردم پایاپای این برنامه تا نیمی از شب در اظهارات این افراد دیده شد، در این برنامه ها همه افراد، سلایق و پیر و جوان حتی هر شب در این برنامه حضور داشتند.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجلاسیه نهایی در ۱۷ تا ۱۹ برگزار می شود، در شنبه شب اصراری برای حضور مردم نداشتیم اما حضور بلامانع است و با حضور ۲۰۰ هنرمند و با بهره گیری از تجربه فصل شیدایی و استفاده از نقش استان در شکل گیری انقلاب از طریق سناریو سازی با انتخاب هنرمند و واگذاری مسئولیت ها به نمایش‌گذاشته خواهد شد و برنامه از ۲۰ تا ۲۳ شب برگزار خواهد شد. این شب شب تمرین است.

وی ادامه داد: یکشنبه شب اجلاسیه نهایی با حضور مردم برگزار می شود و از بزرگان، فرماندهان، امیران، سرداران در ستاد نیروهای مسلح، فرماندهان جنگ، پیشکسوتان دفاع مقدس برنامه برگزار خواهد شد و شب آخر همه برنامه هااجلاسیه سرداران و ۱۵۲۱ شهید والا مقام تیپ سرافراز ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

سردار مثنوی افزود: برنامه در پارک اسکان و دهکده دفاع مقدس برگزار می شود، تمهیدات لازم پیش بینی،‌حضور نیروهای خدمات رسان و امدادی و... صورت گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه فتح  گفت: اصحاب رسانه می توانند با مهمانان، رزمندگان استان، مهمانان استان و... می‌توانند مصاحبه کنند، بعد از اجلاسیه نهایی ۴ اجلاسیه دیگر با عنوان‌های اجلاسیه شهدای گمنام در ۲۵ منطقه استان دفن هستند برگزار خواهد شد.

وی به ایام دفاع مقدس، اجلاسیه شهدای فرهنگی، اجلاسیه شهدای دانشجو در نیمه اول مهر ماه و اجلاسیه شهدای زن برای همراهی زنان و حمایت و پشتیبانی با تعداد ۶ شهیده زن برنامه در مرکز استان برگزار خواهد و پرونده ملی کنگره ملی به ظاهر بسته شده اما ستاد ملی در حوزه نشر و تولید فضا را برای سومین  کنگره ملی شهدا خواهیم داشت.

لازم به ذکر است در پایان این  مراسم از مستند حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید پرواز رونمایی شد.

فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود
فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود
فرمانده کل سپاه؛ مهمان کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها می‌شود
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار