رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-26 09:08 شماره خبر : 7241 https://sobhezagros.ir/short/V9oaR 0
درراستای زیباسازی منظر شهری صورت گرفت؛

رئیس شورای شهر لیکک گفت: درراستای زیباسازی شهری طرح روشنایی خیابان دانشجو و محله قدیم لیکک اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ زیباسازی شهری به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که باهدف بهبود وضعیت ظاهری و بصری شهر انجام می‌شود. این اقدامات می‌تواند شامل موارد مختلفی مانند کاشت درخت و گل، ساخت‌وساز فضاهای سبز، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، نصب المان‌های شهری و بهبود روشنایی و مبلمان شهری باشد.

زیباسازی شهری اهمیت زیادی دارد، زیرا تأثیرات مثبتی بر زندگی شهروندان و محیط شهری می‌گذارد. زیباسازی شهری می‌تواند به ایجاد محیطی زیبا، سالم و آرامش‌بخش برای شهروندان کمک کند. این امر می‌تواند به بهبود روحیه و سلامت روان شهروندان، کاهش استرس و اضطراب و افزایش رضایتمندی شهروندان از زندگی در شهر منجر شود.

شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی یکی از شهرهای گردش پذیر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که طی چند سال اخیر با اجرای پروژه‌هایی از قبیل: نورانی کردن خیابان‌ها، بلوارها و نصب المان‌های شهری در میدان‌ها اصلی رنگ و روی شهری به خود گرفت. هرچند شهر لیکک هنوز نیاز به زیباسازی سازی شهری دارد تا به انتظارات شهروندان پاسخ داده شود.

 

در همین راستا رئیس شورای شهر لیکک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» از اجرای روشنایی محله قدیم شهر لیکک خبر داد.

عبدالرضا شجاعی نسب نور یکی از عناصری است که تأثیر زیادی در زیباسازی شهر دانست و افزود: معابر شهری از طریق نورپردازی و با استفاده از انواع چراغ‌های رنگی و ترکیب‌بندی درست باعث جلب‌توجه می‌شود و با استفاده از نورپردازی شهری می‌توان فضای زیبایی برای شهروندان فراهم کرد.

رئیس شورای شهر لیکک تصریح کرد: به همین منظور و درراستای زیباسازی منظر شهری روشنایی خیابان دانشجو لیکک و محله قدیم شهر لیکک که جز اولین محلات شهر با قدمت چندین ساله قبل از تشکیل شهر لیکک هستند در دستور کار این شهرداری قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این محله طی سالیان مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفت گفت: در این دوره از شورا و شهرداری نگاه ویژه‌ای به محلات کم برخوردار از امکانات شهری صورت گرفت.

شجاعی نسب تصریح کرد: طرح زیباسازی خیابان دانشجو و محله قدیم شهر لیکک با دو طرف کردن خیابان و نصب 16 پایه برق در وسط خیابان به همت شهرداری لیکک به پایان رسید.

وی همچنین ادامه داد: نورپردازی میدان‌ها و روشنایی دیگر محلات و خیابان‌های شهر لیکک نیز در دستور کار این شهرداری قرار دارد که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

اجرای روشنایی خیابان دانشجو شهر لیکک
اجرای روشنایی خیابان دانشجو شهر لیکک
اجرای روشنایی خیابان دانشجو شهر لیکک
اجرای روشنایی خیابان دانشجو شهر لیکک
اجرای روشنایی خیابان دانشجو شهر لیکک
اجرای روشنایی خیابان دانشجو شهر لیکک

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار