ستار هاشمی وزیر ارتباطات:
ابایی از عذرخواهی از مردم نداریم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نزدیکی دل ها که از وظایف روابط عمومی است باعث نزدیکی دل ها می شود، گفت:روابط عمومی دستگاه های مختلف وقتی ذیل یک چتر واحد گردآوری می شوند، یعنی در مسیر وفاق دولت چهاردهم است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»سید ستار هاشمی روز شنبه با بیان اینکه جنس کار روابط عمومی ها بسیار دشوار است، افزود: زمانی اقدامات روابط عمومی دیده می شود که نقصانی در بخش های دیگر مجموعه کار ایجاد شود.
وی با بیان اینکه جنس کار در حوزه ارتباطات به طور معمول دیده نمی شود و تنها در جایی که اختلال ایجاد می شود دیده می شوند، اظهار داشت: جنس کار همکاران ما در این حوزه کار بسیار دشواری است و همکاران روابط عمومی کاری به مراتب سخت تر از کار فنی دارند.
هاشمی با بیان اینکه در حوزه فناوری تلاش بر این است که ما فاصله ها را کم کنیم، یعنی افراد را به همدیگر با کاهش فاصله ها نزدیک کنیم که در بستر فضای مجازی رقم می خورد، افزود: روابط عمومی با نگاه دیگری دلها را به هم نزدیک می کند، یعنی فاصله را کم کرده و افراد را به هم نزدیک می کنند و اینجا وفاق معنا پیدا می کند.
وزیر ارتباطات بر این نکته تاکید کرد که این وزارتخانه به صورت ذاتی و نانوشته در مسیر وفاق، گام برمیدارد و این کار را در ۱۵۰ سال گذشته تاکنون به اشکال مختلف جاری کرده است.
وی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور به حوزه ارتباطات و اقتصاد دیجیتال توجه ویژه دارد، افزود: دکتر پزشکیان همواره تاکید دارند که ما همه ذینفعان را در تصمیم سازیها و تصمیم گیریها مشارکت دهیم و یکی از برکات این مهم حرکت از سیم مسی به فیبر نوری در کشور بود که نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات کشور بوده و ذیل وفاق شکل گرفته است.
هاشمی از این برنامه به عنوان تصمیمی بزرگ و جسورانه یاد کرد که در دولت چهاردهم آغاز شد و برای مردم به یادگار خواهد ماند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه کارکردهای بسیاری در بحث وفاق متصور است و پتانسیلهای زیادی وجود دارد که نحوه استفاده از این ظرفیتها هنر ما و همکاران ما است تا آن را به منصه ظهور برسانیم، افزود: در روابط عمومی باید دقت کنیم آن چیزی که به عنوان خبر و تحلیل ارائه می دهیم منطبق با واقعیت ها باشد یعنی مردم در زندگی احساس کنند.
وی استفاده از فن آوری های نوین به خصوص هوش مصنوعی را در عرصه روابط عمومی ها بسیار راهگشا دانست و اظهار داشت: ما می خواهیم از زاویه نگاه مردم به عملکرد خود نگاه کنیم؛ این رویکرد دو کارکرد مبارک دارد یکی آنجا که توفیق داشته ایم را تقویت کنیم و آنجا که نیاز به اصلاح دارد را از زاویه دید مشتری و مردم تغییر دهیم.
وزیر ارتباطات افزود: باور من این است که نگاه با رویکرد مبتنی بر ارزیابی مردم بسیار می تواند کمک کند که واقعیت ها را دریافت کنیم.
هاشمی با بیان اینکه در این مسیر ابایی نداریم که در جایی هم از مردم عذرخواهی کنیم، گفت: حتما کاستی هایی در حوزه اجرا وجود دارد و بهترین رویکرد این است که از مردم صادقانه عذرخواهی کنیم که باعث ایجاد اعتماد خواهد شد.
وی استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین و داشتن شاخص های روشن به زبان مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: روابط عمومی می تواند در بحث روایت ها نیز بسیار کمک کننده باشد.
وزیر ارتباطات خواستار روایت تاب آوری در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی در حوزه ارتباطات شد و افزود: به نظر می رسدجای یک روایت مترقی و برجسته در این عرصه خالیست.
انتهای خبر/