رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/22 Sunday - 2024 13 October الأحد ، 10 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-22 10:17 شماره خبر : 7933 https://sobhezagros.ir/short/NKbjj 0
آب و فاضلاب بخواند؛

مطالبات مختلف آبداران در کهگیلویه و بویراحمد برخی گلایه‌های آنها را به همراه داشته است و باید این مطالبات در سریع‌ترین زمان ممکن توسط آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» یکی از مشاغل مهم در سطح روستاها، شغل آبداران است آنها با کمترین حقوق سعی در نظارت بهداشتی منابع آب، قرائت میزان مصرف کنتورها و همچنین رفع مشکلات در این بخش را بر عهده دارند.

آبداران با حداقل حقوق خود روستاهای مختلفی را پوشش می‌دهند و میزان فعالیت آنها نقش مهمی در نظارت بهداشتی بر مقوله آب روستاها در مناطق مختلف دارد.

آبداران اگر در حوزه شبکه انتقال مشکلات مشاهده کنند در سریع‌ترین زمان ممکن به دنبال رفع آن هستند و اینکه در روند انتقال آب مشکلی رخ ندهد.

در شرایطی که در سالیان اخیر کم‌بارشی و کاهش کشت و کار کشاورزی سبب برخی مهاجرت‌ها به شهر شده است؛ این آبداران هستند که با حداقل حقوق در روستاها وظایفی که به آنها محول شده اجرا می‌کنند. 

در این بخش باید حقوق معوقه پرداخته شود و اگر وقفه‌ای در پرداخت آن مشاهده شود، می‌بایست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام کرد.

در کهگیلویه و بویراحمد آبداران با تعداد متفاوتی وجود دارند و این افراد در خدمت‌رسانی در حوزه آب روستایی نقش مهمی بر عهده دارند و مطالبه‌های آنها نباید دچار وقفه شود.

در طی ماه‌های گذشته مشکلات آبداران حتی به خطبه‌های ائمه جمعه انتقال پیدا کرد، بلکه در این تریبون صدای افرادی که مطالبه‌ای ندارند شنیده شود.

این مطالبات که با واکنش برخی ائمه جمعه مواجه شده بود به مطالبه‌های ۲۰۰ آبدار پرداخته بود  و بررسی مطالبه‌های آنها یکی از مطالب مطرح شده در این تریبون‌ها بود.

در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته اما برخی نگرانی‌ها از این مطالبات همچنان در تریبون‌های مختلف از جمله ائمه جمعه مطرح شد و آبداران خواستار تعیین تکلیف این موضوع شدند. 

این پایگاه خبری تماس‌های مختلفی برای پیگیری آخرین وضعیت مطالبات آبداران کهگیلویه و بویراحمدی از طریق تماس و پیامک داشت؛ اما پاسخی از سوی مدیرکل مربوطه داده نشد تا وضعیت این مطالبات همچنان نامشخص باشد؛ هرچند صبح زاگرس آماده دریافت پاسخ متولی مربوطه است.

انتهای خبر/

 

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار