رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-17 12:51 شماره خبر : 3411 https://sobhezagros.ir/short/4x98K 0
آنچه در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته استان کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سایر نقاط کشور با حضور پرشور مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته استان کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سایر نقاط کشور با حضور پرشور مردم برگزار شد.

یاسوج:

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویاحمد در خطبه اول آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به آیت قران در تکریم انسان گفت: تکریم انسان شعور ، عقل و درک است و اگر انسان عقل و درک نداشت همانند حیوان بود و این پیشرفت کنونی حاصل خردی است که خداوند به او داده.
وی گفت: خواست خداوند بوده که انسان خرد داشته باشد و به جایگاه والایی برسد و همه هوا ، زمین، آب و اتش را در اختیار آن قرار داده است.
وی این خرد را فضیلت ارزیابی کرد و ابراز داشت: اینکه انسان برای غذا خوردن سر خم نمی کند و بر خلاف حیوانات از دست استفاده می کند.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه هرغذایی بر انسان حلال نیست و خداوند اجازه مصرف را نداده و به دلیل کرامت انسانی برخی از این غذاها را حرام کرده است اذان داشت:نماز خواندن ، روزه گرفتن، رعایت حجاب تکریم انسان و این به دلیل تفاوت انسان و حیوان است.

امام جمعه شهر یاسوج بهشت را تکریم انسان و جهنم را برخلاف کرامت انسانی دانسته و گفت:زن زندگی و آزادی برخلاف کرامت انسانی و برای دست یابی به جهنم است که عده ای دنبال آن می باشند.
آیت الله حسینی در ادامه گفت: عده ای در قیامت نامه اعمالشان را در دست راست و عده ای دیگر شرمنده و سرافکنده نامه اعمالشان را در دست چپ می گیرند

وی در خطبه دوم آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران و راهپیمایان روز قدس گفت: اگر انسان خردمند باشد به نماز، روزه ، خمس، حجاب برای رسیدن به بهشت توجه می کند.
ایت الله حسینی با تقدیر از حماسه امروز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در راهپیمایی روز قدس ابراز داشت: قدس قبله اول مسلمانان بوده که با توطئه انگلیسی ها و جنایت اسرائیلی ها به اشغال درامد و بالغ بر ۷۰ سال است که به مردم این منطقه ظلم و در خون دست و پا می زنند.

وی ابراز داشت : سران اروپایی از جنایات اسرائیل در فلسطین و حمله به کنسولگری ایران در دمشق حمایت می کنند و البته ایران پاسخ کوبنده و دردناکی به اسرائیل خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تعطیل شدن چندین سفارت اسرائیل در کشور های منطقه گفت: به طور حتم اسرائیل پاسخی کوبنده دریافت می کند.

__________________

لنده:

در خطبه های نماز جمعه لنده مطرح شد:

رژیم صهیونیستی به واسطه حمایت های امریکا جنایات می کند

امام جمعه لنده گفت: امروز جنایات رژیم صهیونیستی به واسطه حمایت های امریکا است. 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

وی گفت: امریکا امروز دیگر قدرت پوشالی خود را با روشنگری و مقاومت جبهه مقاومت و ایران از دست داده است. 

امام جمعه لنده تصریح کرد: جنایات اسرائیل در منطقه و حمایت امریکا از این رژیم جعلی امروز برای همه جهانیان آشکار شده است و روز به روز جامعه جهانی به نفع مردم فلسطین رای می دهند و به حمایت از آتس بس اجماع می شود نشان از تحول در افکار جهانی دارد. 

وی تاکیدکرد: در سایه همین وحدت جهانی شاهد برهم خوردن پروژه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عربی باشیم که به واسطه همین روشنگری برهم خورد. 


محمودی اصل گفت: حمله هوایی به سفارت ایران و حمله تروریستی در جاسک و چهابهار نشان از دست وپا زدن اسرائیلی ها برای فرار از انتقام ایران است ولی نمی دانند که انتقام سخت در انتظارشان است.

وی گفت: این جنایات را محکوم می کنیم و یاد همه سرداران شهید این راه را گرامی می داریم. امام جمعه لنده گفت: امروز روز قدس در جهان به یک روز ماندگار تبدیل شد و همه روزه داران با حضور تاریخی خود بار دیگر جنایات رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم و زمینه سازی انزول این رژیم را با همین حضور ها فراهم کنیم. وی گفت: امروز سالروز قطع رابطه سیاسی امریکا با ایران است که امام راحل این قطعی رابطه را به فال نیک گرفتند و امروز بعد از گذشت چهار دهه ما به خودکفایی و رشد و توانمندی رسیدیم. 

محمودی اصل تاکید کرد: امریکایی ها در طول چهاردهه گذشته همواره دشت از کینه توزی برنداشته و روز به روز در حال توطئه چینی برعلیه فعالیت های هسته ای ایران هستیم که دائما در این حوزه کارشکنی می‌کنند. 

وی گفت: اسفالت ورودی شهرک سرآسیاب لنده مهمترین تقاضای مردم این شهرک است و از تلاش های شهرداری در خط کشی خیابان ها نیز تشکر می کنیم. امام جمعه لنده گفت: از آب وفاضلاب به واسطه بحث گل آلوده شدن آب شرب روستاها گلایه های هست که امیدواریم هرچه سریعتر آب و فاضلاب این مشکل را حل کند. 

وی گفت: از هلال احمر شهرستان لنده که تلاش های خوبی در جهت رفع نیازمندی های مردم در روستاها با توزیع ارزاق داشته اند تشکر می کنیم. 

لیکک:

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه لیکک در رابطه با روزجهانی قدس گفت :دیروز پیامبران و انبیاء با صلاح ایمان ،اعتقاد وتوکل به خداوند به جنگ مستکبران رفتند و امروز هم جنگ ،جنگ عقیده‌هاست.


وی گفت: دشمنان تجهیزات ،امکانات و سلاح‌های مدرن دارند اما از ایمان،اعتقاد و توکل به خداوند محروم هستند و دشمن می‌خواهد در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند.

امام جمعه با اشاره به فلسطین فرمود:امروز مسئله فلسطین یک مسئله جهانیست، امروز در فلسطین انقلاب اسلامی محاسبات استکبار را به هم ریخته و  ایران به برکت انقلاب، قرآن و عترت تبدیل به محور مقاومت شده است.

صلواتی ادامه داد:انقلاب اسلامی نگذاشت که صهیونیست‌ها به حذف فلسطین برسند.

وی مسئله فلسطین را برای ایران مسئله اعتقاد ایمان و انسانیت دانست و گفت:قصد دشمن حذف فلسطین بود که با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس توطئه دشمن خاموش شد.

صلواتی ادامه داد:راهپیمایی روز قدس، به امنیت کشور ،ملت و به حفظ دستاوردهای این انقلاب کمک می‌کند.

امام جمعه لیکک به حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: اسرائیل می‌خواهد ایران را تحریک کند و قطعاً ما با مختصات خود پاسخ می‌دهیم ،  آمریکا برنامه‌ریز این حمله تروریستی است و داعش و رژیم اشغالگر مجریان آن می‌باشند.

صلواتی امام جمعه لیکک با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان گفت: استان و شهرستان ما در آستانه بزرگترین رویداد فرهنگی یعنی دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان و اولین اجلاسیه ۱۲۸ شهید شهرستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ که توسط ناحیه مقاومت بسیج برگزار می‌شود قرار دارد،که باید خود را برای این رویداد مهم آماده کنیم خانواده‌ها، نهادها و ادارات همه همکاری کنند.

وی خطاب به مجریان استانی این رویدای بزرگ فرمود :از دل این رویداد فرهنگی ترویج روحیهوعبادت،بندگی خداوندوطاغوت ستیزی حاصل شود.
صلواتی گفت:این رویداد بزرگ وقتی موفق است که باعث رونق مساجد استان شود.

امام جمعه لیکک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از مصادیق تقوا آزار و اذیت نکردن مردم است گفت: و آزار و اذیت کردن مردم گناه و حق الناس است.

وی تیراندازی و خوانندگی‌ها در مراسمات انتقاد کرد و گفت : این عمل گناه است و باعث آزار و اذیت و باعث تضعیف حقوق مردم می‌شود.

وی از دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم و نیروی انتظامی درخواست کرد تا با بانیان این رسم خل برخورد کنند.

  چرام:

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت:  امام صادق(ع) فرمود نگویید همین اندک از دنیا را بر می‌گیریم سپس از او روی بر می‌گردانم این مقدار از مقام و منصب را به‌دست می‌آورم سپس به‌سوی خدا می‌روم چنین اندیشه‌ای عبث است؛ زیرا هر اندازه که از مال و مقام دنیا بر گیرید عطش شما بیش‌تر خواهد شد و عشق شما نسبت به‌آن افزون می‌گردد. دنیا بسان آب‌شور دریاست.

امام جمعه چرام افزود: شهید صدر می گوید دنیاطلبی سرآمد همه گناهان است چون نماز را بی‌روح می‌کند روزه را بی‌معنا و معنویت می‌سازد و همه عبادات را از یاد خدا تهی می‌گرداند. وقتی که مهر به‌دنیا همه قلب را فرا گرفته است جایی برای چشیدن لذت عبادات باقی نمی‌ماند.

افشار با بیان اینکه هفته های گذشته کارخانه های شن و ماسه حدود پنجاه درصد شن و ماسه را گران کردند و گفته اند اتحادیه شن وماسه حق مشخص کردن نرخ را ندارند و گفته اند دیوان عدالت اداری در مصوبه ای بجای دفاع از حقوق مردم از کارخانه دار ها دفاع کرده است، ادامه داد: مطالبی هست که فعلا اشاره نمیکنم چطور چنین تصمیمی در دیوان گرفته شده است.

وی بیان کرد: دیوان باید منافع مردم را ببیند یا ده نفر پیمانکارا را؟ شن و ماسه ای که حدود ۵۰ درصد نسبت به سال قبل گران تر شده است بی انصافی به مردم است و جای توجیهی ندارد و مردم نسبت به این تصمیم بسیار ناراحت اند.

وی خطاب به استاندار گفت: آقای استاندار تیم اقتصادی شما مشغول به چه کاری هستند؟که این نرخ گران شدن شن و ماسه  را نمیبنند؟ صنعت ومعدن می‌گوید ما نمی‌توانیم ورود کنیم چون مصوبه دیوان عدالت اداری را، کارخانه دارها گرفته اند.

امام جمعه چرام افزود: چرا اتحادیه و صنف شن و ماسه حق تعیین نرخ نداشته باشند و کارخانه دارها هرتن ماسه شسته وشکسته ۱۸۵ هزار تومان به مردم بفروشند.

وی گفت: چرا در پاره ای از مواقع مردم فکر می‌کنند مسولان دلسوزی نمی‌کنند یکی از مصادیقش همینجا است اما سخنی با صاحبان کارخانه شن و ماسه، آقایی که مسول کارخانه شن وماسه هستی فرض کن مسولی نیست نباید از خدا بترسی؟ نباید انصاف را سرلوحه خویش قرار دهی؟ از آه مردم بترسید.

وی عنوان کرد: نمازجمعه محل نقادی و مطالبه گری حقوق مردم است. و باید این دردها گفته شود.

افشار با بیان اینکه پاك و منزّه است آن (خدايى) كه بنده‌اش را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصى‌ كه اطرافش را بركت داده‌ايم شبانه بُرد، تا از نشانه‌هاى خود به او نشان دهيم. همانا او شنوا و بيناست، افزود: معراج، مقدّس‌ترين سفر در طول تاريخ است، مسافرش پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله، فرودگاهش مسجدالحرام، گذرگاهش مسجد الاقصى‌، ميزبانش خدا، هدف آن ديدن آيات الهى، سوغاتى‌اش اخبار آسمان‌ها و ملكوت و بالا بردن سطح فهم بشر از اين دنياى مادّى بوده است.بر اساس روايات، پيامبر يك سال قبل از هجرت، پس از نماز مغرب در مسجدالحرام، از طريق مسجدالاقصى‌ به وسيله‌ى «بُراق»  به آسمان‌ها رفت.راه ورود به آسمان ها در سفر رسول خدا مسجدالاقصی است و این نشانگر اهمیت این جایگاه است.

افشار با بیان اینکه فلسطین در نبرد آخرالزمانی و حضور امام عصر در آن منطقه نقش برجسته ای در روایات دارد، گفت: امیرالمومنین (ع) فرمود مهدی (عج) وارد بیت المقدس می شود و به عنوان امام با مردم نماز می‌خواند، به وسیله قرائن روایی متعددی كه حضرت عیسی وقتی در صبحگاه به زمین هبوط می‌كند و در نماز صبح به حضرت مهدی ( عج) اقتدا می‌نماید مشخص می‌شود كه محل اقتدا در منطقه شامات(فلسطین) است.

وی ادامه داد: در پاره ای از احادیث، شهر قدس توسط امام مهدی (عج) به عنوان پایتخت نظامی معرفی شده است و ایشان بسیاری از جنگ‌ها برای استقرار حكومت جهانی را، از این شهر مدیریت می‌كنند.

افشار افزود: برخی مسیحیان بر اساس منابع خویش می گویند آرماگدون، ناظر به واقعه نبرد نهایی میان نیروهای الهی و شیطانی در آخرالزمان است و قائل اند که مسیح در نبرد آخر الزمانی در منطقه فلسطین پیروز می‌شود لذا به تعبیر رهبر حکیم انقلاب قدس و فلسطین کلید رمز آلود فرج امت اسلام است.

امام جمعه چرام بیان کرد: دشمنان متوجه این حقایق هستند و می خواهند مانع تغییر مسیر تاریخ و ظهور امام عصر عج شوند.اشاره ای کوتاه نمایم، شما در دفاع مقدس مشاهده کردید که برای نمونه یک بار ریس جمهور آمریکا وارد عراق نشد اما حدود ده روز  بعد از شکست اسراییل در طوفان الاقصی ،آقای بایدن به منظور حمایت از صهیونیست ها وارد اسراییل شد. 

وی افزود: بیست روز از طوفان الاقصی نگذشته بود که مکرون ریس جمهور فرانسه وارد اسراییل شد و بسیاری از مقامات کشورها به اسراییل آمدند و اعلام حمایت کردند، با همه تلاش دشمنان شکست آنها در فلسطین حتمی است.

خبردر حال تکمیل است///

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار