رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پس از وقفه‌ای چندساله:

فرماندار شهرستان لنده از آغاز عملیات اجرایی راه ارتباطی صعب‌العبورترین راه روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه بحث داشتن راه ارتباطی مفید و مؤثر جهت جابه‌جایی و حمل بار است.

 

داشتن راه ارتباطی خوب برای روستاها علاوه بر مهاجرت معکوس باعث امیدآفرینی و به تکاپو افتادن شهروندان برای زندگی در روستاها نیز می‌شود.

 

تنها روستایی در شهرستان لنده که شرایط جغرافیایی آن با تمام مناطق استان متفاوت است روستای صعب‌العبور عروه در بخش مرکزی شهرستان لنده است.

 

این روستا از جمله روستاهای قدیمی و گردشگری است که مردمان آن علاوه بر باغات انار و عناب به دامداری و دامپروری نیز مشغول هستند.

 

راه صعب‌العبورترین روستای لنده بازگشایی می‌شود

 

 

در چند سال گذشته تلاش‌های زیادی برای راه ارتباطی این روستا صورت‌گرفته است؛ ولی در نیمه‌راه به حال خود رها می‌شد؛ اما در دولت سیزدهم این عزم برای تکمیل و بهره‌برداری از این راه روستایی و رفع مشکل بیش از ۲۰ خانوار ساکن در این روستا با دو شهید برای همیشه جزم‌تر است.

 

جلال دانش فرماندار شهرستان لنده در خصوص این راه روستایی گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم به‌خصوص خانواده‌های دو شهید آزاده و تقی‌زاده در روستای عروه بحث راه ارتباطی بود که حقیقتاً از مطالبات چندین ساله مردم بود.

 

وی افزود: این عزم در دولت سیزدهم و با حمایت و پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لنده بیش از ۶۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

 

راه صعب‌العبورترین روستای لنده بازگشایی می‌شود

فرماندار شهرستان لنده گفت: باتوجه‌به گذرگاه‌های بسیار سخت و خطرناکی که این مسیر دارد به‌زودی نیز عملیات انفجار در چندین نقطه از طول مسیر توسط پیمانکار انجام خواهد گرفت.

 

دانش گفت: از محل سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان نیز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که سرجمع این اعتبارت بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار این پروژه است.

 

وی تأکید کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این راه روستایی، روستایی در این شهرستان نباشد که فاقد راه و یا صعب‌العبور باشد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار