رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده از آغاز طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان خبرداد و گفت: شایع ترین بیماری در بین مردم لنده، فشارخون بالا و دیابت است.

 

فریبرز یاوریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، در خصوص روند اجرایی طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون گفت: امروزه شایع‌ترین بیماری در بین شهروندان بحث دیابت و فشارخون بالا است که در نتیجه برخی از عوامل فردی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

 

شایع ترین بیماری در لنده کدام است؟

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: فشارخون بالا در مردم شهرستان لنده یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌ها است که متاسفانه به‌واسطه عدم چکاپ مداوم و بی‌تفاوتی نسبت به مسئله سلامت فرد حادث می‌شود.

 

شایع ترین بیماری در لنده کدام است؟

وی افزود: یکی دیگر از بیماری‌های شایع در بین مردم شهرستان لنده که متاسفانه سن مبتلایان به این بیماری نیز در حال کاهش است بیماری دیابت است که این مهم در نتیجه عدم توجه به‌سلامت فرد حادث می‌شود و وقتی دارای علائم مشخصه باشد کمتر برای رفع مشکل و درمان بیماری اقدام می‌کنند.

 

شایع ترین بیماری در لنده کدام است؟

یاوریان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به روند اجرایی طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون انتظار داریم همه شهروندان برای صحت سلامتی خود و اعضای خانواده خود به‌خصوص افراد میان‌سال و سالخورده حتماً با دردست‌داشتن کارت ملی خود به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنید و از خدمات رایگان غربالگری، آموزشی و مراقبتی بهره‌مند شوند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: توجه به خودمراقبتی و رعایت مسائل بهداشتی و درمانی مهم‌ترین مسئله در کاهش مواجه با بیماری‌ها است.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار