رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پارک جنگلی مظلوم‌تر از همیشه؛

وجود دست‌اندازهای زیاد، عدم بهسازی روکش آسفالت ورودی پارک جنگلی یاسوج چهره زشت و نامیمونی را برای دوستداران این منطقه گردشگری به وجود آورده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ یاسوج به‌عنوان پایتخت طبیعت ایران دارای مناظر زیبا، بکر و حتی ناشناخته‌ای بوده که باکمی توسعه روزافزون و بودجه عمرانی در توسعه زیرساخت‌های آن می‌توان این منطقه را مقصدی جدید در جنوب غربی ایران در کنار قله‌های زیبا و سر به فلک کشیده زاگرس برای مسافران قلمداد کرد.

یکی از مهم‌ترین و زیباترین مقاصد مناطق مهم گردشگری در همسایگی شهر یاسوج را باید پارک جنگلی دانست که برخی آن را به‌عنوان بام پایتخت طبیعت یا همان الماس نهفته این دیار می‌شناسند، اما بااین‌حال این روزها این جاذبه مهم گردشگری حال‌وروز مناسبی ندارد.

هرچند که لقب پایتخت طبیعت ایران در برهه‌ای توانست شهر یاسوج را در بین مردم به‌عنوان یک جاذبه توریستی و مقصدی جدید برای گردشگری تبدیل کند، اما نبود زیرساخت‌های لازم برای استفاده اصولی و لازم از صنعت مهم گردشگری باعث شده که آن‌چنان‌که بایدوشاید امروز این استان و حتی شهر یاسوج از ظرفیت‌های بالقوه  و خدادادی در راستای توسعه گردشگری منفعتی نبیند.

به‌عنوان‌مثال پارک جنگلی یاسوج یکی از جاذبه‌های مهم طبیعی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است که در فصول مختلف سال زیبایی‌های چشم‌نوازی را برای علاقه‌مندان به طبیعت به نمایش می‌گذارد.

این جاذبه زیبای گردشگری که نام بام یاسوج بر آن نهاده شده است یکی از سرمایه‌های گردشگری مرکز استان است که برخی مشکلات در آن باعث شده  که از زیبایی‌های آن کاسته شود و آن‌گونه که باید ازنظر ظرفیت گردشگری نتواند مورداستفاده قرار گیرد.

 یکی از مشکلاتی که پارک جنگلی یاسوج با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند عدم بهسازی و روکش آسفالت مناسب ورودی آن است.

متأسفانه در چند سال گذشته دستگاه‌های خدمات رسان برای خدمات‌رسانی به شهروندان ساکن در جاده ورودی این منطقه گردشگری اقدام به کنده‌کاری‌های بر روی روکش آسفالت ورودی این پارک کرده‌اند که بدون ترمیم آسفالت و بهسازی آن همان‌گونه به حال خود رهاشده است.

وجود دست‌اندازهای زیاد وعدم بهسازی روکش آسفالت ورودی پارک جنگلی یاسوج چهره زشت و نامیمونی را برای دوستداران این منطقه گردشگری به وجود آورده است.

همان‌گونه که در تصاویر قابل‌مشاهده است وضعیت ورودی این منطقه گردشگری برای شهری که به‌عنوان پایتخت طبیعت ایران در کشور شناخته‌شده است خوب تلقی نمی‌شود.

آخرین وضعیت جاده زخم‌خورده بام پایتخت طبیعت
آخرین وضعیت جاده زخم‌خورده بام پایتخت طبیعت
آخرین وضعیت جاده زخم‌خورده بام پایتخت طبیعت
آخرین وضعیت جاده زخم‌خورده بام پایتخت طبیعت
آخرین وضعیت جاده زخم‌خورده بام پایتخت طبیعت
آخرین وضعیت جاده زخم‌خورده بام پایتخت طبیعت
آخرین وضعیت جاده زخم‌خورده بام پایتخت طبیعت
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار