رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس؛

ساخت و ایجاد تقاطع غیر همسطح در تنگ کناره و در ۵ کیلومتری شهر یاسوج سبب از بین رفتن خطر تصادف و مرگ و میر خواهد شد.

محمد راستا در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت ساخت تقاطع غیر همسطح در تنگ کناره گفت: مطالعات ساخت این تقاطع و همچنین طراحی و نقشه ها آماده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به آخرین وضعیت واگذاری این طرح از طریق مناقصه اشاره کرد و گفت: اسناد برای مناقصه آماده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این طرح کمبود اعتبار است، ادامه داد: در شرایط حاضر مشکل کمبود اعتبار برای خرید اراضی وجود دارد.

راستا ادامه داد: پیگیر اخذ اعتبار برای خرید اراضی مجاور این طرح هستیم تا با ارزیابی میزان هزینه ها روند ساخت دنبال شود.

 در حالی که هر از گاه خبرهایی از انحراف به چپ و ترمز بریدن کامیون و کمرشکن ها جلوی ایست بازرسی ورودی شهر یاسوج از ورودی شیراز به گوش می رسید و امروز امروز بعد از ماهها شاهد اصلاح مسیری هستیم که همگان با ایمنی کم آن اعتراف کرده اند و در صدد برطرف کردن آن هستند.

از سویی دیگر تصادفات مرگبار در جاده های کهگیلویه و بویراحمد در هفته ها و ماه های اخیر رشد شتابانی داشته و اگرچه مجموعه‌ای از عوامل سبب این وضعیت شده است اما بخش عمده ای از موانع به وضعیت زیرساخت های حمل و نقل در استان برمی گردد.

آنگونه که به نظر می رسد این مسائل و مشکلات به وجود آمده در میان ادارات متولی در خصوص نبود ایمنی لازم و عدم نصب تجهیزات کافی در جادهمواصلاتی استان با ورود مدیران ارشد استانی و الزام آن ها به مشارکت، قابل حل است.

حال امروز یکی از پر خطر ترین جاده های مواصلاتی استان را باید جاده یاسوج به بابامیدان و حتی تقاطع غیر همسطح یاسوج شیراز و بابامیدان دانست، جاده ای که در سالهای اخیر شاهد بروز تصادفات بیشماری شده است که امروز نیازمند حل این مسئله با فوریت هستیم.

کهگیلویه وبویراحمد با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است. 

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است. 

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار