رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد آخرین تمهیدات این دادستانی برای انتخابات در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی »صبح زاگرس»، سید علی ملک‌حسینی در جمع خبرنگاران شهرستان لنده با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور مقدمات آن در حال برگزاری است.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد این شور و نشاط انتخابات از ماه‌ها و هفته‌ها قبل با یک فضای بسیار خاص در حال طی‌شدن است.

وی افزود: مردم ما در ایجاد شور انتخاباتی باعث خواهند شد که در یک پیروزی زودهنگام و جشن‌گرفتن برای خلق حماسه مردم در این انتخابات مواجه هستیم.

ملک‌حسینی گفت: در چند روز آینده که به فرایند اخذ رای نزدیک می‌شویم دستگاه قضایی استان خودش را مکلف می‌داند در راستای سیاست‌های این دستگاه خودش را با پیشگیری از وقوع جرم و اولویت‌های این مهم در آمادگی کامل باشد.

دادستان مرکز استان تأکید کرد: جلسات متعدد پیشگیری برگزار شد و یکی از چالش‌های اساسی استان که بحث استفاده از سلاح بود با همکاری و مشارکت فعالین فضای مجازی و اقشار مختلف مردم شاهد کاهش استفاده از این معضل بزرگ اجتماعی بودم که باید این مهم را جشن بگیریم.

وی افزود: استفاده از سلاح در برخی از مجالس شادی و عزا کاری ناپسند بود که این مهم امروز به فرهنگ‌سازی اقشار مختلف مردم کنار گذاشته شده است.

ملک‌حسینی گفت: امیدواریم این پویش مهم استانی به نقطه‌ای برسد که حتی استفاده از سلاح خالی در مجالس و مراسمات نیز منسوخ و جمع‌آوری شود.

دادستان مرکز استان تأکید کرد: در خصوص سلامت و امنیت انتخابات لازم است که مردم عزیز خوب بدانند که قوه قضائیه در کنار نیروی های انتظامی و نظامی و امنیتی و دولت مسئول برگزاری انتخاباتی سالم و امن خواهد بود که تا به امروز همه تمهیدات لازم از سوی دولت، نیروی انتظامی، هیئت‌های نظارت، بازرسی در استان به‌درستی اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان نیز با استفاده از ابتکاری در که دوره قبل انتخابات در خصوص استفاده از تیم‌های گشت قضایی را در دادسرای های استان به‌خصوص در روز اخذ رای را دستور کار خود خواهند داشت.

ملک‌حسینی گفت: در روز برگزاری انتخابات نیز این گشت‌ها در تمامی شعب اخذ رای حضور میدانی خواهند داشت و اگر جرم مشهودی نیز اتفاق نیز که باعث خدشه‌دار شدن حضور حداکثری مردم شود برخورد قاطعی خواهد شد.

انتهای خبر

دانلود
1402-12-04 19:55 شماره خبر : 2629 https://sobhezagros.ir/short/4Q9Wl 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات