رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/18 Wednesday - 2024 09 October الأربعاء ، 6 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-18 10:58 شماره خبر : 7842 https://sobhezagros.ir/short/4X71v 0
وقتی نگاه توسعه‌ای کم‌رنگ باشد؛

این روزها پل‌های فلزی بدون عابر در مناطق مختلف یاسوج به وسیله‌ای برای تبلیغات و فروش محصولات بازار تبدیل شده و کارکرد اصلی در حوزه تردد را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» یاسوج پایتخت طبیعت و شهری مهاجرپذیر در جنوب غرب کشور است.

ظرفیت‌های مختلف در حوزه گردشگری این شهر سبب شده است سالانه بر جمعیت این شهر اضافه شود؛ اما رشد و توسعه زیرساخت‌های شهری به نحو مطلوب افزایش پیدا نکرده است.

خیابان‌های این شهر در سالیان اخیر ترافیک‌های فشرده‌ای را تجربه می‌کند و کام شهروندان را تلخ کرده است.

در کنار این موضوع تردد در خیابان‌های این شهر از مکان‌های در نظر گرفته انجام نمی‌شود و یکی از دلایل این موضوع نبود نگاه توسعه‌ای در زیرساخت‌های این شهر است.

در یکی از این موارد پل‌های فلزی و هوایی این شهر فرسوده و ازکارافتاده بوده و دیگر مورد استقبال شهروندان نیست، یکی از دلایل آن عدم توجه به مکانیزه‌کردن این پل‌ها در نقاط مختلف شهر است.

استقرار پل‌های مکانیزه سبب رفاه شهروندان ساکن یاسوج خواهد بود؛ اما تا امروز برنامه‌ای برای تغییر آنها صورت نگرفته است و شهروندان دیگر از پل‌های فلزی استفاده نمی‌کنند.

پل‌های فلزی فعلی کارکرد آنها به تبلیغات و فروش محصولات بازار خلاصه شده  و کارکرد اصلی یعنی عبور امن، تردد بدون خطر و ممانعتی برای  ترافیک و تردد افراد در عرض خیابان‌های صورت ندارد.

توجه به امکانات به‌روز شهری در یاسوج که نام پایتخت طبیعت را ید می‌کشد در شرایطی مطلوب قرار ندارد و امروز پل‌های فلزی، فرسوده و قدیمی، مصداق بارز عدم توسعه و توجه به مطالبات و رفاه شهروندان این شهر است.

لازم به ذکر است در شهرهای بزرگ پل‌های مکانیزه و برقی تردد را آسان کرده و سبب کمک به افراد دارای مشکلات جسمی از ناحیه پا و کمر می‌شود زیرا نیاز به طی قدم از طریق پیمودن پله‌های فلزی نیست و پل‌های مکانیزه افراد را از عرض خیابان عبور می‌دهد.

شهرداری یاسوج به عنوان متولی این پل‌ها، می‌تواند از تجربه شهرهای دیگر در استقرار و ایجاد پل‌های مکانیزه استفاده کند و با توسعه امکانات شهری نقش مهمی در رضایت شهروندان داشته باشد و برای این منظور تغییر وضعیت پل‌های فلزی و پله‌دار به مکانیزه و برقی یکی از اقدام‌هایی است که شهرداری می‌تواند دنبال کند.

«یاسوج»؛ شهر پل‌های بدون عابر
«یاسوج»؛ شهر پل‌های بدون عابر
«یاسوج»؛ شهر پل‌های بدون عابر
«یاسوج»؛ شهر پل‌های بدون عابر
«یاسوج»؛ شهر پل‌های بدون عابر

انتهای خبر/

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار