
پل چهارم بشار یاسوج و اتصال آن به جاده سروک یکی از پروژههای مهم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که تنها مربوط به دوره فعلی مدیریت شهری یاسوج نیست بلکه بیشترین پیشرفت آن در دوره قبلی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» امروز پل چهارم بشار یاسوج، به همراه مسیر اتصالش به جاده سروک، رسماً افتتاح میشود. بیشک این رویداد، خبری مسرتبخش برای شهروندان یاسوجی و گامی مهم در توسعه زیرساختهای شهری است.
پلی که انتظار میرود گرهگشای بسیاری از مشکلات ترافیکی باشد و روانسازی تردد را به ارمغان آورد. اما در این میان نباید فراموش کرد که این پروژه، محصول یک شب و دو شب نیست، بلکه نتیجه سالها تلاش، برنامهریزی و پیگیری مستمر بوده که سه دوره مدیریت شهری و سه شهردار مختلف را در بر گرفته است.
جای بسی تعجب است که در هیاهوی افتتاحها و بریده شدن روبانها، گاهی تاریخچه یک پروژه به عمد یا سهو به فراموشی سپرده میشود و تلاشهای جمعی، به نام یک فرد یا یک دوره خاص مصادره میشود.
پروژه پل چهارم بشار، نمونه بارز چنین وضعیتی است؛ این پل، ثمره یک مسیر طولانی و پرفراز و نشیب است که از سالها پیش کلید خورده و هر شهرداری در دوره مسئولیت خود، آجری بر این بنا نهاده است. به بیان دیگر، نباید این پل را صرفاً دستاورد شهردار کنونی دانست و زحمات و پیگیریهای پیشینیان را نادیده گرفت.
اگر به سوابق این پروژه بازگردیم، رد پای تلاشهای بیدریغی را میبینیم که در دورههای مختلف، این طرح را از روی کاغذ به واقعیت نزدیک کردهاند. هر شهرداری با دیدگاهها و اولویتهای خود، قدمی در این مسیر برداشته و بخشی از پازل تکمیل این پروژه عظیم را چیده است.
دوره مدیریت نستهن مقدم در شهرداری یاسوج، با پیشرفتهای چشمگیر و حداکثری در این پروژه همراه بود. بخش عمدهای از عملیات اجرایی، تأمین منابع مالی و رفع موانع فنی در دوران تصدی وی به سرانجام رسید و پل چهارم بشار، از یک طرح نیمهکاره به یک سازه در حال تکمیل تبدیل شد.
نستهن مقدم در مصاحبهای که حدود چهار سال قبل انجام داد در تشریح آخرین وضعیت پل چهارم بشار گفت: ۱۰۰ درصد تیرهای این پل ساخته و منتقل شده و عملیات نصب تیرها نیز هم اکنون در حال اجراست، کار ساخت زیرگذر این پل نیز به اتمام رسیده است و عملیاتهای جدولگذاری و زیرسازی نیز صورت گرفته و بزودی آسفالت این مسیر اجرا خواهد شد.
وی در خصوص رمپ های ورودی پل سردار شهید نوراله یزدانپناه (پل چهارم بشار) نیز گفت: همه عملیاتهای مربوط به ساخت این دو رمپ نیز اجرا و کار زیرسازی نیز صورت گرفته است و این رمپها نیز بهزودی و همزمان با زیرگذر آسفالت خواهند شد.
شهردار سابق یاسوج بیان کرد: علیرغم شرایط سخت مالی و افزایش چندین برابری قیمت مصالح، در دوره 4 ساله اخیر حتی یک روز کارگاه این پل تعطیل نشد و با کار شبانهروزی ضمن ساخت پل و عرشه، همزمان زیرگذر، رمپها و مسیر اتصال به سروک در قالب پروژههای جدید تعریف و اجرایی شد.
مقدم بیان کرد: اکنون که این پل در آستانه بهرهبرداری قرار گرفته است تلاش می کنیم هر چه سریعتر مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.
بنابراین بررسی سیر تاریخی احداث این پل و همچنین مسیر اتصال آن به جاده سروک نشان میدهد که شاید بتوان گفت بیشترین میزان پیشرفت در دوره قبلی مدیریت شورای شهر بود و در این زمان دارای پیشرفت حداکثری بود.
انتهای خبر/
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- بانوی گمشده یاسوجی در اهواز پیدا شد
- بزودی با یک ائتلاف وارد نبرد خواهیم شد
- جزئیات تغییر رسمی ساعت کشور در سال ۱۴۰۴
- یک کهگیلویه وبویراحمدی فرمانده انتظامی رامهرمزشد
- ویژهبرنامههای تلویزیون در ماه رمضان
- مدیرکل ثبت اسناد و املاک معرفی شد
- آخرین خبر از تعطیلی سهشنبه در کهگیلویهوبویراحمد
- سامانهپربارش تا کی در کهگیلویه وبویراحمد فعال است
- یک کهگیلویهوبویراحمدی گزینه ریاست بانک مرکزی
- تغییر فرمانده انتظامی کهگیلویهوبویراحمد
- پل تاریخی «قلعه دختر» در قاب دوربین
- بلاتکلیفی بلوار عدل یاسوج در حصار وعدهها
- باشت تنها شهرستانی که پایگاه انتقال خون ندارد
- احیای بلادشاپور با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار
- «در جستجوی راه»؛ دفتر چهاردهم از مجموعه کلامامام
- زیارتگاه «امامزاده جعفر» در بام نفت ایران+ تصاویر
- پایتخت طبیعت در انبار مصالحساختمانی محو میشود؟
- چرا رونق بومگردی در «کریک» شکست خورد؟
- نوبت برای مطبی خالی؛ سرگردانی بیماران در یاسوج
- آژانسهای باشت؛ روزها شلوغ، شبها خاموش
- مشاهده بیشتر