
کمربندی یاسوج - بابا میدان - اصفهان یکی از مسیرهای با تردد زیاد است؛ اما این روزها بر اساس اظهارات مطرح شده مشکلاتی مانند کمبود اعتبار، وجود معارضین دولتی و شخصی و... سبب تأخیر تحویل پروژه در موعد مقرر شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» یکی از عوامل مهم تصادفات جادهای وجود نقاط حادثه نقاط خیز است و سالانه سهمی زیادی از سوانح منجر به فوت در اثر این موضوع و در نقاط مختلف رخداده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای نقاط حادثهخیز مختلفی است بهگونهای که در سالیان گذشته تا امروز شناسایی نقاط حادثهخیز در دستور کار قرار گرفت تا با رفع آنها شاهد کاهش تصادفات در جادههای استان باشیم.
عوامل مختلف حادثهساز در جادههای کهگیلویه و بویراحمد
در بین عوامل مختلف ایجاد تصادف، ناایمن بودن جادهها یا نقاط حادثهخیز نقش مهمی در این موضوع دارد بهگونهای که متولیان جادهای با شناسایی و رفع این نقاط میتواند نقش بسزایی در کاهش سوانح جادهای و پیشگیری از تلفات جانی داشته باشد.
کمربندی یاسوج – بابا میدان - اصفهان نیازمند توجه
یکی از نقاطی که در شرایط مختلف زمانی با تردد زیادی همراه است کمربندی یاسوج – بابا میدان - اصفهان است. این محور در ایام نوروز پرترددترین محورهای کهگیلویه و بویراحمد است و بهعنوان ورودیهای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب میشوند.
حجم ترددها در این محورها ضرورت حل مشکلات این مناطق از جمله تاریکی مسیر، نقاط حادثهخیز و همچنین توجه به رفع مشکلات زیرساختی را مضاعف کرده است تا هرگونه ترددی بدون خطر انجام شود.
در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر و در محدوده پلیسراه اصفهان تا پلیسراه شیراز است.
تردد روزانه ۲۰ هزار خودرو در جاده بابا میدان - یاسوج - اصفهان
محمد راستا با تأکید بر اینکه ۵ کیلومتر از این کمربندی تکمیل شد، افزود: جاده بابا میدان - یاسوج - اصفهان یکی از پرترافیکترین راههای شریانی با میزان ترافیک بیش از ۲۰ هزار خودرو در روز است.
وی عنوان کرد: در اصطلاح فنی راهسازی وقتی عبور و مرور در یک محور به ۴ هزار خودرو برسد نیاز به احداث باند دوم است.
مدیرکل راه و شهرسازی افزود: تعداد ابنیه فنی محور شامل ۳۶ دستگاه آبروی با دهانه کمتر از ۱۰ متر که ۳۴ دستگاه تمام شده و دو دستگاه در حال انجام است و یک دستگاه پل بزرگ با ۵ دهانه ۳۰ متری جمعاً به طول ۱۵۰ متر معروف به پل امامزاده مختار داریم که هم اکنون این پل در مراحل انجام مناقصه است.
راستا اظهار کرد: باتوجهبه اینکه در این محور بهعنوان کریدور شمال به جنوب و برعکس، کلیه عملیات ترانزیتی استان ما و بقیه استانها همجوار صورت میگیرد چهار خط کردن آن از اهداف مهم پروژه است.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدتزمان اجرای پروژه از مردادماه ۱۴۰۰ بوده است، افزود: مشکلاتی مانند کمبود اعتبار، وجود معارضین دولتی و شخصی و عدم امکان فعالیت اجرایی در فصول سرد دلیل تأخیر تحویل پروژه در موعد مقرر شد.
انتهای خبر/
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- بانوی گمشده یاسوجی در اهواز پیدا شد
- جزئیات تغییر رسمی ساعت کشور در سال ۱۴۰۴
- یک کهگیلویه وبویراحمدی فرمانده انتظامی رامهرمزشد
- ویژهبرنامههای تلویزیون در ماه رمضان
- مدیرکل ثبت اسناد و املاک معرفی شد
- آخرین خبر از تعطیلی سهشنبه در کهگیلویهوبویراحمد
- سامانهپربارش تا کی در کهگیلویه وبویراحمد فعال است
- یک کهگیلویهوبویراحمدی گزینه ریاست بانک مرکزی
- تغییر فرمانده انتظامی کهگیلویهوبویراحمد
- اعطای بالاترین نشان پزشکی به پزشک کهگیلویهوبویراحمدی
- سفری تاریخی با تحولی شگرف در کهگیلویهوبویراحمد
- دستگیری عاملان شهادت قاضی احسان باقری
- راهاندازی پویش #برکت_حضور، #رهبرم_آمد
- دستگیری دومین مضنون شهادت محیطبان خائیز
- وقتی رهبر انقلاب مهمان چادرهای عشایر شد
- «اعتمادسازی» تاکتیک دروغین مذاکره با ایران
- دستگیری سارق حرفهای در بویراحمد
- بازار روز دهدشت، نقطه بحران فراموششده
- گلههای اهالی پسباغ ممبی از مسئولان
- زخمکاری یک بازارچه بر پیکر پایتخت طبیعت
- مشاهده بیشتر